Η πόλις (μας)… εάλω!

Τραγική κατάσταση από τα έργα για οπτικές ίνες…

«Σπασμένα» οχήματα, κλειστοί δρόμοι, σκόνη και απίστευτη ταλαιπωρία για τους πολίτες

Πεζοί, ποδήλατα, δίκυκλα και αυτοκίνητα ανάμεσα σε μηχανήματα, σκόνη, αφόρητη ζέστη και σκαμμένους δρόμους, συνθέτουν το επικίνδυνο «κράμα» που δημιουργείται σε καθημερινή βάση στην πόλη της Ξάνθης. Τα έργα τοποθέτησης Οπτικών Ινών, δυσχεραίνουν την κίνηση των πολιτών, ΑΠΟΥΣΙΑ μάλιστα της Τροχαίας, κλείνοντας απροειδοποίητα δρόμους, ταλαιπωρώντας τον κόσμο!

Για τις δυσκολίες αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται από την όλη κατάσταση, μίλησαν στην «Θ» ο γνωστός ιδιοκτήτης συνεργείου και μέλος του ΔΣ της Αυτοκινητιστικής Λέσχης Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερζελίδης και ο πρόεδρος του Ποδηλατικού Συλλόγου Ξάνθης «ΠΗΓΑΣΟΣ» κ. Αφεντούλης Τσακιρίδης.

«ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ‘’ΑΝΟΙΓΜΑ’’ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΛΑΚΚΟΥΒΕΣ-ΜΠΟΛΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΑ… ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ! »

Πιο αναλυτικά ο κ. Ζερζελίδης, επισήμανε στην «Θ» τα εξής:

«Χαριτολογώντας, να πω ότι αυτό μας συμφέρει πάρα πολύ σαν συνεργεία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Δήμο που καταστρέφουμε τα αυτοκίνητά μας και τα αυτοκίνητα των πελατών και είναι αναγκασμένοι να τα διορθώσουν. Επαναλαμβάνω ότι το αναφέρω χαριτολογώντας. Φυσικά αυτό το πρόβλημα που υπάρχει, είναι πάρα πολύ δύσκολο για όλους. Το θέμα είναι ότι αυτό γίνεται σε όλη την Ελλάδα – για να είμαστε και δίκαιοι – αλλά και σε πόλεις όπως η Δράμα και η Καβάλα. Η ίδια κατάσταση επικρατεί παντού. Νομίζω ότι έπρεπε να γίνει πιο προσεγμένη η δουλειά, να γίνονται σε κομμάτια τα έργα, να επιδιορθώνονται και να συνεχίζουν τα έργα σε άλλο κομμάτι. Αυτή είναι η διαδικασία. Δεν γίνεται αλλιώς. Προχωράμε μπροστά, πρέπει να περάσουν οι οπτικές ίνες, είναι για το καλό μας, αλλά θα έπρεπε να γίνει πιο επιλεγμένα και κάθε φορά που γίνεται ένα έργο, να αποκαθίσταται και μετά να πηγαίνει σε άλλο σημείο. Υπάρχουν πολλές ζημιές. Ένας οδηγός προσπαθώντας να αποφύγει μια κακοτεχνία στους δρόμους θα πάει λίγο πιο δεξιά ή πιο αριστερά, θα περάσει «σύριζα» από άλλα αυτοκίνητα κλπ. Είναι επικίνδυνο πλέον και για τους πεζούς και για όλους. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο το «κράμα», ειδικά για τους μοτοσικλετιστές. Το «άνοιγμα» που κάνουν οι λακκούβες, είναι επικίνδυνο. Αν ο τροχός μιας μοτοσικλέτας μπει σε μια τέτοια λακκούβα, μπορεί να χαθεί ο έλεγχος. Στα αυτοκίνητα είναι πιο πολύ οι ζημιές που παθαίνουν επιβαρύνοντας τους πολίτες αναφορικά με τις επισκευές τους. Έχει σκαφτεί όλη η πόλη. Πότε θα επισκευαστεί; Και δεν είναι μόνον στο δικό μας δήμο. Είναι γενικό το κακό. Λείπουν πολλά από την πολιτεία μας, δυστυχώς. Και δεν υπάρχει και η παιδεία στην οδήγηση. Δεν γίνεται κάτι για να μάθουν τα παιδιά μας τους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς και το πράγμα γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο».

ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

Ευκαιρίας δοθείσης, ο κ. Ζερζελίδης, αναφέρθηκε και στο πρόβλημα έλλειψης χώρων για τους έχοντες σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό:

«Η νεολαία μας θέλει να ξεφύγει κάπου και δεν υπάρχουν κάποιοι ενδεδειγμένοι χώροι για να γίνεται μια «εκτόνωση», υπο έλεγχο  και υπο συνθήκες ασφαλείας. Αυτό είναι ένα άλλο κομμάτι που αφορά στην Λέσχη μας, αλλά μας «πονά». Όλη η Θράκη δεν έχει μια πίστα κάρτ, για να ξεκινήσουμε από εκεί. Τα δικά μας, αγωνιστικά, αυτοκίνητα, δεν είναι για να είναι μέσα στις πόλεις. Τα περισσότερα είναι με αγωνιστικές πινακίδες και τρέχουν σε ειδικούς χώρους. Δεν είναι για την πόλη. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι να έχουμε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, προσοχή και να επισκευαστούν το συντομότερο δυνατό οι δρόμοι μας, που το βλέπω σχετικά δύσκολο. Και με το που θα επισκευαστούν αυτοί, θα γίνει κάτι άλλο. Είναι μια «Λερναία Ύδρα». Εύχομαι κουράγιο στους συμπολίτες μου».

ΑΠΟΥΣΑ Η ΤΡΟΧΑΙΑ…

Αναφορικά με την απουσία Τροχαίας στην πόλη, ο ίδιος υπογράμμισε τα εξής:

«Η Τροχαία έπρεπε να κάνει άλλα. Δεν νομίζω ότι η Τροχαία μπορεί να επιβλέψει τις λακκούβες στους δρόμους. Προσωπικά σαν πολίτης, θα ήθελα να πηγαίνω ένα ταξίδι και να βλέπω την Τροχαία μου στους δρόμους να ελέγχει. Όχι να είναι κρυμμένοι πίσω από τα ραντάρ, αλλά να τους βλέπουμε και να είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει έλεγχος και έτσι να μειώνεται η ταχύτητα. Το τελευταίο διάστημα βλέπω ότι έχουν αρχίσει να γίνονται έλεγχοι και έτσι πρέπει να γίνεται».

«ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ –ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ –  ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΑΛΥΠΤΟΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ»

Από την πλευρά του ο κ. Τσακιρίδης, τόνισε πως: «είναι πάρα πολύ δύσκολο να κυκλοφορείς με ποδήλατο, πλέον στην Ξάνθη. Και δυστυχώς, όσο πάει και δυσκολεύει το πράγμα. Τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων είναι ανύπαρκτα, αν και έχουν μπει οι βάσεις για μια καλύτερη εξέλιξη μελλοντικά και μιλώ για το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει συνταχθεί τα τελευταία χρόνια. Εάν υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, τουλάχιστον – σε γενικές γραμμές – τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα για τους ποδηλάτες. Τα έργα που γίνονται και σκάβεται όλη η πόλη αφορούν σε Φυσικό Αέριο και σε Οπτικές Ίνες. Δυστυχώς δεν υπάρχει ένας προσχεδιασμός για τις διανοίξεις των χανδάκων, αλλά σε σχέση και με την ρύθμιση της κυκλοφορίας. Προσωπικά  βλέπω, χωρίς καμία προειδοποίηση να ανοίγουν δύο δρόμοι «χιαστί» και δεν ξέρουμε πότε θα «κλείσουν» και πότε θα τελειώσουν. Δεν υπάρχει μια έγκαιρη προειδοποίηση ότι ο «τάδε» δρόμος θα ανοιχτεί αύριο, οπότε «πάρε έναν άλλο δρόμο». Για όλα αυτά χρειάζεται μια συνεννόηση η αναθέτουσα αρχή που κάνει το έργο (και ο εργολάβος) με την Τροχαία, ώστε να ρυθμιστεί η κυκλοφορία. Να υπάρχει μια ειδοποίηση και – επιτέλους – να είναι η Τροχαία στους δρόμους. Ως ποδηλάτες είμαστε εντελώς ακάλυπτοι όσον αφορά στην Τροχαία. Δεν την συναντούμε πουθενά στον δρόμο. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, ότι τα πράγματα είναι δύσκολα, ότι είναι και άλλες οι αρμοδιότητες της Αστυνομίας κλπ. Όμως η Τροχαία είναι ένα κομμάτι που πραγματικά δεν υπάρχει και αυτό δεν είναι μόνον δική μου διαπίστωση ως ποδηλάτης, ως οδηγός αλλά και ως πεζός».

«ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ – ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΜΕΝΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ»

Επίσης ο ίδιος σημείωσε ότι «οι ποδηλάτες δεν έχουν τόσο μεγάλη επιβάρυνση όσον αφορά στην ποιότητα των δρόμων. Πιο πολύ επιφορτίζονται όλο αυτό, από την έλλειψη ποδηλατοδρόμων. Μετά τα έργα του Φυσικού Αερίου και των Οπτικών Ινών όμως, είναι πολύ χειρότερη η κατάσταση. Όμως μέχρι πρόπερσι, δεν ήταν τόσο επικίνδυνα τα πράγματα για τα ποδήλατα. Πλέον έχουν γίνει και για τα ποδήλατα. Παρόλα αυτά όμως, θα πω ότι το ποδήλατο εξακολουθεί να είναι ένα γρήγορο, ασφαλές και οικονομικό μέσο, που χρειάζεται μόνον την απόφαση να κάνεις ποδήλατο. Αν το χρησιμοποιήσει κάποιος όμως θα διαπιστώσει ότι είναι το πιο αξιόπιστο μέσο για να κυκλοφορήσει σε μια πόλη σαν την Ξάνθη. Διότι σήμερα υπάρχουν όλων των τύπων τα ποδήλατα και γλιτώνουμε κίνηση, αποφορτίζουμε το κέντρο από τα οχήματα κ.ο.κ. Σήμερα όμως, υπάρχει – δυστυχώς – μια αναρχία και αυτό έγκειται στον καθένα που έρχεται και κάνει τα δικά του έργα. Όταν ασφαλτοστρώθηκαν οι δρόμοι – με την προηγούμενη Δημοτική Αρχή – δεν υπήρχε κάποιος άλλος να μπει. Είχε ολοκληρώσει τα έργα και η ΔΕΥΑΞ αλλά και το αέριο. Οι δρόμοι αυτοί ξηλώνονται τώρα λόγω της Οπτικής Ίνας που προέκυψε μετά. Πρέπει να ληφθεί μια μεγάλη πολιτική απόφαση και να γίνει ένας υπερ- συντονισμός όλων των φορέων, ώστε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα (πενταετία και δεκαετία) να μην γίνονται παρεμβάσεις σε έναν δρόμο που είναι ασφαλτοστρωμένος. Δεν γίνεται να υπάρχει αυτό το πράγμα κάθε 2 και 3 χρόνια. Δεν υπάρχουν και τα κονδύλια».