Η «πρώτη σκαπάνη» σε ένα έργο που θα δώσει πνοή σε μια δυσπρόσιτη περιοχή

Ασφαλτοστρώσεις και τεχνικά σε Κιμμέρια, Έρανο, Λιβάδι, Ανθηρό και Πριόνιο:

Κ. Παπαδόπουλος: Υλοποιούμε ένα πάγιο αίτημα των Κιμμερίων

Ασφαλτοστρώσεις και άλλα τεχνικά έργα,  περιλαμβάνει το έργο της βελτίωσης βατότητας για “Κιμμέρια, Έρανο, Λιβάδι, Ανθηρό και Πριόνιο”, που αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, πολλοί εκ των οποίων, επισκέπτονται τα προαναφερόμενα χωριά αφού διαθέτουν περιουσίες, χωράφια αλλά και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. 

Μάλιστα, με ανακοίνωσή του ο Δήμος Ξάνθης, προχώρησε από την περασμένη Τρίτη σε προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας στην περιοχή, προκειμένου να αποπερατωθούν όλες οι εργασίες. Σε ότι αφορά όμως το συγκεκριμένο έργο, ποιους θα εξυπηρετήσει και τι «υπεραξία» αναμένεται να δώσει σε μια δυσπρόσιτη μέχρι σήμερα περιοχή;

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην “Θ” ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Κυριάκος Παπαδόπουλος.

“ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΕΦΤΑΣΕ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ – ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ, ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ”

Αναφερόμενος ο κ. Παπαδόπουλος στο συγκεκριμένο έργο ανέφερε αναλυτικά τα εξής: “είναι ένας δρόμος που πηγαίνει στα προαναφερόμενα χωριά, της πρώην κοινότητας Κιμμερίων και εξυπηρετεί όλους αυτούς τους κατοίκους που ανεβαίνουν εκεί επάνω καθώς έχουν σπίτια. Άλλα κατοικούνται ενώ κάποια άλλα δεν κατοικούνται. Ήταν ένα παλιό αίτημα της δημοτικής κοινότητας Κιμμερίων και έφτασε να υλοποιηθεί. Στην ουσία θα γίνει ασφαλτόστρωση αλλά και τεχνικά για τα νερά. Σε πολλά σημεία, ήταν μόνο μία διάνοιξη δρόμου που δεν είχε τεχνικά και ο δρόμος “κόβονταν” τακτικά με τις βροχές και τα χιόνια, γεγονός που έκανε δύσκολη την βατότητα. Τώρα, θα γίνουν περι τα 15 τεχνικά σε όλο το δρόμο (που είναι περίπου 10-11 χλμ) σύμφωνα με τη μελέτη και βεβαίως θα γίνει και σφαλτόστρωση. Κάποια από αυτά τα χωριά έχουν κατοίκους, ενώ πολλοί έχουν και τις περιουσίες τους επάνω. Έχουν σπίτια που τα επισκέπτονται τα καλοκαίρια, έχουν χωράφια αλλά και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Τον χειμώνα κατεβαίνουν στα Κιμμέρια και το καλοκαίρι ανεβαίνουν επάνω, οπότε η διέλευσή τους είναι δύσκολη. Είναι οικισμοί του Δήμου Ξάνθης (από την πρώην κοινότητα Κιμμερίων) και το έργο είναι σημαντικό για αυτούς. Είχε πολλά προβλήματα. Είχαμε υπογράψει τη μελέτη τον Απρίλιο και προσπαθούσαμε  να λύσουμε διάφορα θέματα που είχε η μελέτη του έργου. Έχουν εξαλειφθεί σχεδόν όλα τα προβλήματα, οπότε ξεκίνησε τις εργασίες ο ανάδοχος εδώ και 3-4 μέρες”.

“30 ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΑΛΛΑ…’

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα αποεράτωσης του έργου, ο ίδιος επισήμανε ότι “έχει αρκετά μεγάλο χρονοδιάγραμμα. Είχε 30 μήνες (2.5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης. Φυσικά έχει παρέλθει το ένα εξάμηνο οπότε οι υπολείπονται δύο χρόνια. Εάν βοηθήσει βέβαια ο καιρός, το έργο θα προχωρήσει γρήγορα. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξαντλήσουμε το χρονοδιάγραμμα του έργου. Μπορεί να είχε και ένα χρόνο ως χρονοδιάγραμμα και να χρειάζονταν παράταση επειδή για κάποιους λόγους δεν μπόρεσε να προχωρήσει”.

“ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 24ΩΡΟ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ – ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ”

Σε ότι αφορά στην κυκλοφορία των κατοίκων της εν λόγω περιοχής, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, σημείωσε ότι “ο κόσμος μπορεί να περάσει. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες μέρες και ώρες που είναι “κομμένος” ο δρόμος και δεν μπορεί να περάσει κανείς. Ο δρόμος είναι “κομμένος” για να γίνει το τεχνικό. Συνήθως μέχρι το βράδυ ανοίγει. Όταν δεν υπάρχει σκάμμα για τεχνικό, ο δρόμος έχει βατότητα. Δεν σημαίνει ότι σταματάει η κυκλοφορία μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο. Απλώς οι δημότες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν περνούν από εκεί. Κάποιες ώρες μπορεί να είναι και κλειστός ο δρόμος διότι εκείνη την ώρα γίνεται το τεχνικό, πού χρειάζεται κάποιες ώρες προκειμένου να ολοκληρωθεί και να ανοίξει ξανά ο δρόμος. Δεν είναι όμως 24ωρο το κλείσιμο του δρόμου”.