Κ. Καφφετζής: 7 στους 10 Ξανθιώτες που αγόρασαν αυτοκίνητα από την Βουλγαρία, αντιμετωπίζουν προβλήματα

«Μαύρη αγορά» και φοροδιαφυγή;

«Δίκοπο μαχαίρι» για τους εμπόρους γιατί αγοράζουν ακριβότερα– Να απευθύνεστε σε ειδικούς, σημειώνει στην «Θ», ο δημ. σύμβουλος και εισαγωγέας αυτοκινήτων

Επτά στους… δέκα Ξανθιώτες που απευθύνθηκαν μόνοι τους στην Βουλγαρία (δεδομένων των κοντινών αποστάσεων) για την αγορά ενός αυτοκινήτου αντιμετωπίζουν προβλήματα, όχι μόνον με τον ΦΠΑ (κινδυνεύοντας να «σκάσει» κάποια στιγμή στα δικά τους χέρια) αλλά και με άλλα προβλήματα, που θα εντόπιζαν αμεσότερα οι έμποροι – ειδικοί.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις στη «Θ» του εισαγωγέα μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ξάνθη κ. Κωνσταντίνου Καφφετζή, με αφορμή τις εισαγωγές από χώρες των Βαλκανίων και κυρίως την Βουλγαρία και την Ρουμανία.

Υπάρχει εγγύηση για το μέλλον; Ποιες παγίδες «κρύβονται» για έναν αγοραστή – μη γνώστη της κατάστασης; Προβληματίζει τους νόμιμους εμπόρους αυτοκινήτων η φοροδιαφυγή και από την άλλη, μπορούν να φανούν ανταγωνιστικοί απέναντι σε όσους διαχειρίζονται «μαύρα» οχήματα;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕ ΚΑΜΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ – ΤΗΝ «ΠΑΤΟΥΝ» ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ

Αναλυτικότερα ο κ. Καφφετζής, επισήμανε στην «Θ» ότι:

Δεν υπάρχει καμία εγγύηση. Έχουν συμβεί περιστατικά, όταν δεν πληρώνεται ο ΦΠΑ στις άλλες χώρες, όχι μόνο στην Βουλγαρία αλλά και στην κεντρική Ευρώπη. Περισσότερο όμως, συμβαίνει στην Βουλγαρία. Όταν δεν πληρώνεται ο ΦΠΑ, ο εκάστοτε Βούλγαρος έμπορος, δηλώνει με μια παράγραφο ότι είναι πληρωμένος ο ΦΠΑ. Αναφέρεται επάνω στο τιμολόγιο, μαζί με τα άλλα που προβλέπονται (όπως π.χ τα χιλιόμετρα βάσει νόμου, γιατί αλλιώς δεν περνά ταξινόμηση στην Ελλάδα). Έτσι γράφεται και αυτό σημαίνει ότι δεν οφείλει ΦΠΑ. Περισσότερο την «πατούν» οι ιδιώτες, επειδή δεν γνωρίζουν. Εμείς, έχουμε τον τρόπο να ψάξουμε. Μιλάμε με τους εκτελωνιστές μας, κάνουμε έλεγχο και – τις περισσότερες φορές – βρίσκουμε άκρη.

Σαφώς είναι αλλιώς, αν ο τελικός αποδέκτης είμαστε εμείς. Αν εγώ, σας πουλήσω ένα αυτοκίνητο και μετά αποδειχθεί ότι δεν πληρώθηκε το ΦΠΑ ή ότι οφείλει στην χώρα του (πολλές φορές αυτό συμβαίνει και το βγάζει σαν «κλεμμένο» στο σύστημα)  –ή να χρωστά το δάνειό του ή την εφορία του – αυτό θα φανεί. Μπαίνει μετά το τελωνείο και κατάσχει το αυτοκίνητο που εγώ σας πούλησα και βεβαίως μετά εσείς θα ψάξετε να βρείτε εμένα. Για αυτό πρέπει να προσέχουμε, διότι παλαιότερα την έχουν «πατήσει» και έμποροι και έτσι μαθαίνεις να ψάχνεις και να βρίσκεις το πρόβλημα.

Σαφώς και είναι καλύτερα να πάει ένας ιδιώτης σε έναν έμπορο για να πάρει το αυτοκίνητο, γιατί ο έμπορος γνωρίζει τι πρέπει να δει.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΦΠΑ…ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΖΗΤΟΥΣΑΝ 4000 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΞΑΝΘΙΩΤΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

Επιπλέον, ο ίδιος εξήγησε ότι:

Μόλις γύρισα από Ολλανδία. Έχω πάει πίσω ένα αυτοκίνητο, διότι έχω μια περίπτωση Ξανθιώτη που πήρε αυτοκίνητο από την Βουλγαρία και του ζητούν 4000 γιατί ήταν το «Euro 4» και αυτό δεν το γνώριζε. Του είπαν οι Βούλγαροι, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Για τους Βούλγαρους, όντως δεν υπάρχει πρόβλημα (δεν του είπαν ψέματα) απλά οι Βούλγαροι δεν γνωρίζουν τους νόμους μας (και είναι λογικό). Κάναμε λοιπόν εξαγωγή και το πήγα πίσω για να πουληθεί στην Γερμανία, η οποία δεν έχει αυτόν τον νόμο. Καθημερινά αντιμετωπίζουμε πάρα πολλά προβλήματα. Δεν είναι μόνον ο ΦΠΑ, αλλά και τα «Euro», τα τελωνεία (που είναι πάρα πολύ μεγάλα όταν δεν γνωρίζει κάποιος). Παίρνει – για παράδειγμα – μια bmw 1600 κυβικά, αλλά  όταν αυτό είναι μοντέλο του 2010, μπορεί να βγάλει τελωνείο με πρόστιμο 10.000. Ο ίδιος δεν το γνωρίζει και έτσι την «πατά». Είναι πολλά τα προβλήματα.

ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ

Σε ερώτηση της «Θ» για το αν η φοροδιαφυγή προβληματίζει τους νόμιμους εμπόρους αυτοκινήτων, που καταβάλλουν όλους τους φόρους στο ελληνικό κράτος και το αν από την άλλη μπορούν να φανούν ανταγωνιστικοί στις χαμηλότερες τιμές που επιτυγχάνουν οι έμποροι που εισάγουν «μαύρα» οχήματα, ο κ. Καφφετζής, απαντά:

Σαφώς υπάρχουν και έμποροι. Αυτό είναι «δίκοπο μαχαίρι». Για τους ανθρώπους που δουλεύουν κανονικά, τα προσέχουν όλα αυτά και αναγκαστικά αγοράζουν ακριβότερα το αυτοκίνητο (γιατί όταν ένα αυτοκίνητο είναι καλό σε όλα του, είναι πραγματικά τα χιλιόμετρά του και οι φόροι του είναι πληρωμένοι, σαφώς και είναι ακριβότερο στην αγορά του) είναι όντως πρόβλημα, στο να είναι ανταγωνιστικοί. Αλλά, δεν γίνεται διαφορετικά. «Ποντάρεις» στο να έρθει ένας πελάτης ο οποίος ξέρει τι θέλει (και το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών ξέρει τι θέλει, ψάχνει, μαθαίνει, ενημερώνεται) και προτιμά να πληρώσει 500-1000 ευρώ παραπάνω και να είναι ήσυχοι. Και προτιμά και χώρες εισαγωγής. Διότι – για παράδειγμα – η Γερμανία ή η Αυστρία, είναι καλύτερες από ότι η Βουλγαρία.

«ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ» ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΣΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΔΙΚΟ – ΟΙ 7 ΣΤΟΥΣ 10 ΞΑΝΘΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Κλείνοντας, ο κ. Καφφετζής, συμβουλεύει τους Ξανθιώτες, σημειώνοντας ότι:

Το βασικό για εμένα – ο,τι αγορά και αν κάνεις και ιδίως αν αφορά σε αυτοκίνητο, που χρειάζεται και αρκετά χρήματα αλλά υπάρχουν και προβλήματα γενικότερα – είναι πως αποτελεί «μονόδρομο» να πας σε κάποιον ειδικό. Από συζητήσεις με συναδέλφους, πλέον δεν υπάρχουν τα κέρδη όπως παλαιότερα. Το κέρδος για έναν έμπορο σήμερα, θα είναι τα 500 – 600 ευρώ, την στιγμή που οι παλαιοί έμποροι μου έλεγαν ότι «αν δεν πάρω 2000 ευρώ στο αυτοκίνητο, δεν κουνιέμαι καθόλου». Δεν υπάρχουν αυτά. Εγώ, γυρνώντας από Ολλανδία με το φορτηγό, είχα 10 μέρες στον δρόμο. Γύρισα 30 εμπόρους, είδα 100 αυτοκίνητα και επέλεξα τα 8 (από τα 100) επειδή απλά τα άλλα δεν άξιζαν. Όλο αυτό δεν «πληρώνεται». Αλλά είσαι ήσυχος. Είναι «μονόδρομος» λοιπόν, το να πας σε έναν σοβαρό έμπορο έμπορο, να έχεις την εγγύησή σου, να ξέρεις τι γίνεται και να μπορείς να απευθυνθείς κάπου, αν υπάρχει πρόβλημα. Πάρα πολλοί Ξανθιώτες, που έχουν πάει μόνοι τους λόγω του ότι η Βουλγαρία είναι δίπλα, αντιμετωπίζουν προβλήματα. Οι 7 στους 10, έχουν προβλήματα, από το πιο απλό, δηλαδή ότι βγήκε χαλασμένο και ο Βούλγαρος δεν το αναλαμβάνει (γιατί έτσι είναι η νομοθεσία τους) μέχρι και τα προβλήματα με ΦΠΑ, τελωνεία κλπ. Αντίιθετα, θα δώσεις 500 ευρώ στον έμπορο, θα πας στην πόλη σου, θα δώσεις τα χρήματα στον τόπο σου και θα έχεις έναν άνθρωπο να απευθυνθείς, αν υπάρχει πρόβλημα.