Κ. Μπαντίκος: Ως τις 23 Δεκεμβρίου τα μαθήματα μέσω Webex – Ηλεκτρονικά η αξιολόγηση και οι έλεγχοι προόδου των μαθητών

Δια ζώσης μαθήματα στις 8 Ιανουαρίου… κορωνοϊού επιτρέποντος

Στους Συλλόγους Διδασκόντων το «μπαλάκι» για τους τρόπους αναπλήρωσης της ύλης

Μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου, συνεχίζουν τα μαθήματα μέσω Webex αλλά και μέσα από τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα ανανεώσουν (πανδημίας επιτρέποντος) το ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς, διά ζώσης, για τις 8 Ιανουαρίου.
Εν τω μεταξύ μέχρι την έναρξη των διακοπών των Χριστουγέννων, θα λάβουν και τους ελέγχους προόδου τους, με τις βαθμολογίες των τριμήνων ή τετραμήνων τους, μέσω e- mails, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο οποίος μάλιστα αναφέρεται και στην αναπλήρωση των «χαμένων» δια ζώσης διδακτικών ωρών και της διδακτικής ύλης, ξεκαθαρίζοντας ότι για την ώρα τουλάχιστον, δεν έχει ανακοινωθεί «παράταση» του σχολικού έτους.

 

ΕΩΣ 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΣΤΙΣ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ

Ειδικότερα ο κ. Μπαντίκος εξηγεί ότι:

Τα μαθήματα θα διαρκέσουν έως τις 23 Δεκεμβρίου ενώ τα σχολεία – καλώς εχόντων των πραγμάτων – θα ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου (Παρασκευή). Οπωσδήποτε μέχρι τότε θα εξετασθεί και το αν για μια μέρα, Παρασκευή, θα ανοίξουν στις 8 ή αν θα πάνε από Δευτέρα. Με βάση όμως τα προβλεπόμενα, το Lockdown λήγει στις 7 του μηνός, άρα για τα σχολεία είναι να ανοίξουν στις 8, αν δεν αλλάξει κάτι, δια ζώσης.

ΜΕΣΩ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

Αναφορικά με τους ελέγχους, ο ίδιος επισήμανε ότι:

Έχουν ανακοινωθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής οδηγίες για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση των μαθητών, η οποία θα γίνει ηλεκτρονικά μέσα από τις πλατφόρμες (Webex, e- class, e-me), δηλαδή είτε μέσω σύγχρονης είτε μέσω ασύγχρονης εκπαίδευσης. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα της αξιολόγησης των μαθητών είτε μέσω εργασιών που θα αναρτηθούν είτε μέσω ασκήσεων που έχουν διάφορες μορφές (πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενών, κ.ο.κ). Έτσι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν ο,τι εκτιμούν προς διάθεση των χαρακτηριστικών των μαθητών και βέβαια για την προάσπιση ενδεχόμενης «αντιγραφής», δίνεται η δυνατότητα να δίνονται διαφορετικά θέματα ανά ομάδα ή τυχαίας επιλογής, οπότε και ο κάθε μαθητής θα έχει διαφορετικά, ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα αντιγραφής ή συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και να διαφυλαχθεί εν πάση περιπτώσει στον έναν ή στον άλλο βαθμό, με τα εργαλεία που δίνονται, η εγκυρότητα των απαντήσεων.
Αναφορικά με τους βαθμούς, εξετάζεται πως θα τους λάβουν. Μπορεί το σχολείο να τα στείλει στους γονείς μέσω mails. Έχουν προβλεφθεί αυτά και έχουν σταλεί οι οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες, για να διαχειριστούν αυτό το θέμα.

 

ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΠΟΥ…ΧΑΘΗΚΕ – ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ

Αναφορικά με το ενδεχόμενο «παράτασης» της σχολικής χρονιάς ή και αναπλήρωσης χαμένων – δια ζώσης – διδακτικών ωρών, ο κ. Μπαντίκος εξηγεί ότι:

Δεν έχουμε κάτι προς το παρόν για αυτά. Εκτιμώ ότι κάθε πράγμα θα ανακοινώνεται όταν κοντεύει και ο χρόνος. Σε κάθε περίπτωση έχουμε κάποια δεδομένα. Όπως είπατε, έχει χαθεί ένα σημαντικό μέρος του χρόνου των μαθημάτων, οπότε ανάλογα και με το πώς έχει λειτουργήσει η κάθε σχολική μονάδα, οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα πρέπει να βρουν τρόπους κάλυψης – ενδεχομένως – της ύλης που δεν έχει διδαχθεί ή έχει χαθεί, εστιάζοντας κυρίως στα βασικότερα που θα πρέπει να διδαχθούν. Έχουμε ένα προηγούμενο από πέρυσι για τις πανελλαδικές (π.χ. μείωση της εξεταστικής ύλης). Εκτιμώ ότι κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει για την φετινή περίοδο, όχι μόνον για τις πανελλαδικές αλλά γενικότερα, άρα αν με το καλό βγούμε από όλο αυτό που περνούμε, από την έναρξη της νέας χρονιάς, μπορεί να διατεθεί χρόνος για κάλυψη των βασικών σημείων της προηγούμενης χρονιάς. Όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά σχολικές μονάδες και ανά τάξη. Άρα οι σύλλογοι διδασκόντων θα το δούν και εκτιμώ ότι θα δοθεί αυτός ο χρόνος. Έτσι ήταν εξάλλου και για φέτος προγραμματισμένο να γίνει, αλλά με αυτές τις συνθήκες δεν κατέστη δυνατό για τον λίγο καιρό που «δούλεψε η έναρξης της χρονιάς. Είναι νωρίς όμως να πούμε ο,τιδήποτε. Δεν γνωρίζουμε πως ακριβώς θα γίνει ακόμη και αν δοθούν ημερομηνίες παράτασης του έτους ή εκμετάλλευσης κάποιου χρόνου. Αυτό όμως που ακούγονταν για τις γιορτές (ότι θα μπορούσε να μειωθεί ο χρόνος των διακοπών για να εκμεταλλευθούμε κάποιες μέρες ανάμεσα), βλέπουμε ότι τώρα δεν γίνεται και θα ήταν και λίγο υπερβολικό και ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και μια κόπωση τόσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με όλο αυτό το θέμα της οργάνωσης και της ανταπόκρισης στις νέες απαιτήσεις. Οπότε δεν ανακοινώθηκε κάτι τέτοιο και κατ΄εμέ καλώς έγινε. Χρειάζεται να πάρουν όλοι τις «ανάσες» τους και να συνεχίσουν κα ευελπιστούμε να ξεκινήσουμε δια ζώσης, έστω με την έναρξη του νέου έτους.