Κ. Μπαντίκος: Σήμερα ολοκληρώνεται η διαδικασία για λύκεια και Γυμνάσια, από αύριο και στα δημοτικά

Τα ωράρια πρόσβασης των μαθητών και οι ομάδες υποστήριξης για την εξ αποστάσεως διδασκαλία
Προτεραιότητα στην Γ΄Λυκείου λόγω πανελλαδικών – Τηλεφωνική η συμμετοχή όσων δεν διαθέτουν ιντερνετ

Ολοκληρώνεται η διαδικασία απο την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναφορικά με την σταδιακή πρόσβαση όλων των σχολικών μονάδων στην «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση, η οποία σύμφωνα με τον περιφερειακό Δ/ντη κ. Κωνσταντίνο Μπαντίκο δεν έχει σκοπό (και δεν μπορεί) να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά το να μην πέσει «μαύρο» στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, το σύστημα είναι εύχρηστο (κατα γενική ομολογία μαθητών και εκπαιδευτικών), ενώ δεν χρειάζονται ούτε ιδιαίτερες γνώσεις ούτε ιδιαίτερος εξοπλισμός, προκειμένου οι μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων να συνεχίσουν την «τριβή» τους με το αντικείμενο. Βέβαια, η προτεραιότητα δίνεται στους υποψηφίους φοιτητές που θα έχουν ολοήμερο πρόσβαση στο εν λόγω σύστημα. Για τα δε δημοτικά, θα ισχύσουν τα ωράρια 8.00-12.00. Μετά απο το μεσημέρι, θα μπορούν να πλοηγούνται στο σύστημα, οι μαθητές των γυμνασίων.


«ΟΛΟΗΜΕΡΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ -ΠΡΩΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ»


Αναλυτικότερα ο κ. Μπαντίκος ανέφερε οτι «πρώτα απο όλα για να απαντήσω στο πρώτο ερώτημά σας, δεν χρειάζονται εκτυπώσεις. Σήμερα επικαιροποιήσαμε μέσω τηλεδιάσκεψης με το υπουργείο τα μέχρι τώρα δεδομένα ενώ ακολούθησε τηλεδιάσκεψη με τους διευθυντές εκπαίδευσης. Παρά το δύσκολο του εγχειρήματος, μπορούμε να πούμε οτι είναι μια προσπάθεια που αγκαλιάστηκε απο 5000 τάξεις και πλέον στα λύκεια. Σταδιακά ολοκληρώνονται σήμερα όλες οι λυκειακές τάξεις και απο αύριο θα συνεχίσουμε για τα γυμνάσια και τα δημοτικά. Στόχος μας να ολοκληρωθούν ως το τέλος της εβδομάδας τα γυμνάσια και όσα δημοτικά προλάβουν, διότι ο αριθμός των δημοτικών είναι μεγάλος. Προκειμένου να μην έχουμε πρόβλημα στο σύστημα και προκειμένου να «αντέξει» το διαδίκτυο, καθιερώνεται και τρόπος πρόσβασης στην σύγχρονη εκπαίδευση. Τα λύκεια (λόγω της Γ Λυκείου και της ευαίσθητης ομάδας των υποψηφίων φοιτητών) δύναται να λειτουργούν όλη την ημέρα, τα δημοτικά 8.00-12.00 και τα γυμνάσια απο τις 12.00 και έπειτα. Τα λύκεια λειτουργούν ήδη σε μεγάλο βαθμό, ενώ ολοκληρώνεται η διαδικασία και για όσα είχαν θέματα με την πρόσβαση, τα mails κλπ. Επίσης όσοι δεν έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, μπορούν να συμμετάσχουν μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση».


ΤΡΕΙΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΣΚΟΠΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΕΙ «ΜΑΥΡΟ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ


«Η πλατφόρμα κατά τα λεγόμενα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών είναι εύκολα διαχειρίσιμη και δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσης υπολογιστή. Ωστόσο, προκειμένου να ανταποκριθούμε στην όλη διαδικασία, υπάρχουν επίπεδα υποστήριξης στο «κύτταρο» κάθε σχολικής μονάδας, δηλαδή ομάδες υποστήριξης που αποτελούνται απο τον διευθυντή και τον εκπαιδευτικό της πληροφορικής, συνεπικουρούμενες και απο άλλους εκπαιδευτικούς που θα ζητούν την συνδρομή στην επίλυση προβλημάτων καθώς και για την κατάρτιση του προγραμματισμού και σχεδιασμού. Πρέπει να τονιστεί οτι όλη αυτή η προσπάθεια δεν στοχεύει να καλύψει την διδακτέα ύλη (όπως στην δια ζώσης εκπαίδευση). Δεν μπορεί να γίνει αυτό. Θέλουμε να μην πέσει «μαύρο» στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συνεπώς θα γίνονται επαναληπτικά μαθήματα και μαθήματα απο τα επόμενα στο πλαίσιο που δεν μπορεί να καλυφθεί όλος ο χρόνος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Γ’ Λυκείου λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς και περισσότερος χρόνος. Απο εκεί και πέρα, υπάρχει η ομάδα υποστήριξης του υπουργείου που δέχεται μηνύματα και ερωτήματα, καθώς και ένα ενδιάμεσο στάσιο, σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης, με μια ακόμη ομάδα υποστήριξης αποτελούμενη απο τον διευθυντή, τον πληροφορικό και άλλους εκπαιδευτικούς – συντονιστές» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας οτι «όλοι αυτοί, είμαστε σε επαφή μέσω των συσκέψεων και προχωρούμε στο μέτρο του δυνατού και εφικτού για να υπάρχει μια συνέχεια. Πάντως πρέπει να τονίσουμε οτι γίνονται πολύ ωραία πράγματα στις σχολικές μας μονάδες. Συζητούμε και επικαιροποιούμε τα στοιχεία που λαμβάνουμε και τα διαβιβάζουμε και στο υπουργείο, αναφορικά με τις καλές πρακτικές είτε στην σύγχρονη είτε στην ασύγχρονη εκπαίδευση. Οι σχολικές μονάδες έχουν ένα καλό επίπεδο καλών πρακτικών. Ήδη κρατούν επαφή με τους μαθητές, χρησιμοποιώντας όλα τα «εργαλεία». Θέλουμε να τονώσουμε και την ψυχολογία των μαθητών αλλά και την ψυχολογία των γονέων που έχουν ερωτήματα. Η διαδικασία εμπλουτίζεται και συνεχίζεται η προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων, προσδοκώντας να βγούμε κάποια στιγμή απο όλο αυτό. Τέλος αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται «σενάρια» ανάλογα και με τα δεδομένα. Αν για παράδειγμα, συνεχίσει όλο αυτό και «πιάσει» Μάιο (πράγμα που απευχόμαστε όλοι) εννοείται οτι θα πάρει μετάθεση ο χρόνος διεξαγωγής τους. Πάντως η δέσμευση του υπουργείου είναι οτι δεν θα χαθεί το διδακτικό έτος αφού συστηματικά μπορούν να καλυφθούν τα μαθήματα συμπυκνώνοντας την ύλη για παράδειγμα».