Και «επισήμως» πειραματικό Νηπιαγωγείο- Δημοτικό-ΕΠΑΛ στην Ξάνθη

Αυτή είναι η διαδικασία για τις εγγραφές των ενδιαφερομένων

Ε. Στυλιανίδου και Χρ. Ιωαννίδης, μιλούν στην «Θ»

 

Δύο Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό) και ένα Πρότυπο ΕΠΑΛ, θα λειτουργήσουν στην Ξάνθη και με την επίσημη «βούλα» του Υπουργείου Παιδείας, με τις εγγραφές να έχουν ήδη ξεκινήσει και να αφορούν επί της στις Α΄Τάξεις, της επόμενης σχολικής χρονιάς (2021 – 2022), αν και για την πρωτοβάθμια οι ήδη φοιτούντες μαθητές καλούνται να «επικαιροποιήσουν» την συνέχιση της φοίτησής τους.

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Εύη Στυλιανίδου και Χρήστος Ιωαννίδης, αντίστοιχα.

 

ΩΣ ΤΙΣ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΥΟ ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Ειδικότερα η κ. Στυλιανίδου εξήγησε στην «Θ» ότι:

Το 13ο Νηπιαγωγείο, έχει χαρακτηρισθεί Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Ήδη η πλατφόρμα εγγραφών είναι ανοικτή για εγγραφές σε αυτό και μπορεί οποιοσδήποτε θέλει από όλο τον Νομό Ξάνθης, να κάνει την εγγραφή του ηλεκτρονικά. Υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες θέσεις και θα βγει και σχετική πρόσκληση από το Πειραματικό Νηπιαγωγείο, ώστε να ενημερωθεί και ο κόσμος ότι μπορεί μέχρι τις 17 Ιουνίου, να υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση. Θα υπάρξει και σχετικό Δελτίο Τύπου την Δευτέρα. Θα ενημερωθούν και οι γονείς των μαθητών που έχουν εγγραφεί σε άλλα νηπιαγωγεία, εφόσον θέλουν να φοιτήσουν τα παιδιά τους, στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Οι αιτήσεις αυτές έχουν δεσμευτική ημερομηνία ως τις 17 Ιουνίου, που θα γίνει ηλεκτρονική κλήρωση.

Για το Πειραματικό Δημοτικό, δηλαδή το 17ο Δημοτικό, ήδη καλούνται οι γονείς των μαθητών από την Β΄ως την ΣΤ΄ που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2021-2022 (δηλαδή τα παιδιά που την τρέχουσα σχολική χρονιά, φοίτησαν απο την Α’ έως την Ε’ Τάξη) να δηλώσουν ότι επιθυμούν να παραμείνουν για φοίτηση στο Πειραματικό, η οποία θα είναι αποδεκτή 100%. Ωστόσο πρέπει να μας δηλώσουν ότι επιθυμούν να φοιτήσουν εκεί.

Επίσης για την Α΄Τάξη του επόμενου σχολικού έτους, όσα παιδάκια έχουν εγγραφεί στο 17ο Δημοτικό Σχολείο, θα πρέπει να επικαιροποιήσουν ότι επιθυμούν να φοιτήσουν στο Πειραματικό Σχολείο. Αυτή η προθεσμία ισχύει ως τις 16/6 (για να επικαιροποιήσουν όλη την επιθυμία τους να φοιτήσουν τα παιδιά στο Πειραματικό Σχολείο). Όταν ολοκληρωθεί αυτή η προθεσμία, τότε θα ξεκινήσει νέα προθεσμία, μέχρι το τέλος Ιουνίου, για όσους από τον υπόλοιπο Νομό Ξάνθης επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Α΄Τάξη του Πειραματικού Σχολείου. Αυτό θα γίνει στο σχολείο και θα ενημερωθούν όλοι με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του σχολείου, στην ιστοσελίδα της Α/θμιας, ενώ θα εκδοθεί και σχετικό Δελτίο Τύπου. Επιθυμούμε όμως να ολοκληρώσουμε πρώτα με τους ήδη εγγεγραμμένους στο σχολείο για να μπορέσουμε να καλέσουμε και τους άλλους γονείς της ΠΕ Ξάνθης για να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την φοίτηση των παιδιών τους στην Α΄Τάξη του Πειραματικού Σχολείου.  Η κλήρωση θα γίνει από το Επιστημονικό Συμβούλιο, τον Σεπτέμβριο.

Βεβαίως και το σχολείο (ο Διευθυντής) θα μπορεί να λειτουργήσει όλη την διαδικασία, αλλά και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης είναι στην διάθεση όσων ενδιαφέρονται.

Εμείς, στην προκειμένη περίπτωση, επιθυμούμε την Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599 (επιθυμώ να φοιτήσω) γιατί όλα τα παιδιά αυτήν την στιγμή είναι εγγεγραμμένα σε κάποιο νηπιαγωγείο και σε κάποιο δημοτικό. Η επιθυμία δηλαδή για το Πειραματικό, εκδηλώνεται τώρα. Απλώς γίνεται ηλεκτρονικά για το Πειραματικό Νηπιαγωγείο, ενώ με έντυπο τρόπο στο σχολείο, για το Πειραματικό Δημοτικό.

ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

Από την πλευρά του ο κ. Ιωαννίδης εξηγεί ότι:

Η επιλογή μαθητών – η οποία όπως εκτιμώ δεν θα γίνει – προβλέπεται με αύξοντα βαθμό απολυτηρίου. Αυτό δεν θα γίνει, διότι το σχολείο στην ουσία θα πάρει όλους όσοι θέλουν να πάνε, γιατί πάντα παίρνει όλους τους μαθητές. Άρα εφόσον πηγαίνει με αύξουσα σειρά, σίγουρα θα πάει και στους χαμηλούς βαθμούς. Δεν θα μείνουν παιδιά απ ΄έξω, διότι το άλλο ΕΠΑΛ αλλά και τα άλλα δύο δικά μας ΕΠΑΛ, είναι ανά ειδικότητα. Άρα δεν μπορεί ένα παιδί να πάει σε άλλο ΕΠΑΛ, αφού η ειδικότητα στην οποία επιθυμεί να φοιτήσει, είναι στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ. Το ΦΕΚ έχει ήδη φτάσει στον Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ και έτσι γονείς και μαθητές, θα ενημερωθούν από το σχολείο. Αλλά θεωρώ ότι δεν θα υπάρχει παιδί που δεν θα εγγραφεί, γιατί όλες οι επιλογές γίνονται ανά ειδικότητα που θέλει να παρακολουθήσει ο μαθητής. Δεν θεωρώ δηλαδή ότι θα δημιουργηθεί θέμα και ήδη το συζητήσαμε αρκετές φορές. Θα φανεί βέβαια και στην λειτουργία. Και μιλάμε ουσιαστικά για την Α΄ Λυκείου. Η Β και η Γ΄ συνεχίζει ως έχει. Επίσης μιλάμε για μέγιστο αριθμό 22 παιδιών ανά τμήμα. Αυτό είναι θετικό, διότι από τα 27-28 παιδιά που μπορούσαμε να έχουμε σε κάθε τμήμα, πάμε στα 22 (μέγιστος αριθμός, διότι θα μπορούσαμε να έχουμε και λιγότερα). Ουσιαστικά, δεν θα υπάρχει πρόβλημα, διότι το παιδί δεν έχει επιλογή να πάει κάπου αλλού.

Εξάλλου, η κλήρωση γίνονταν πάντα. Για παράδειγμα στο 2ο ΕΠΑΛ, πάντα είχε περισσότερα παιδιά από το δυναμικό που θα μπορούσε να πάει στην Α’ Λυκείου και γίνονταν κλήρωση όταν ο αριθμός ήταν μεγαλύτερος. Γίνονταν ούτως ή άλλως δηλαδή αυτή η διαδικασία της κλήρωσης, γιατί η δυναμικότητα είναι συγκεκριμένη. Εκτιμώ λοιπόν ότι δεν θα έχουμε θέματα.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Κλείνοντας δοθείσης της ευκαιρίας ο κ. Ιωαννίδης έστειλε το δικό του μήνυμα προς τους μαθητές των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Γ΄Λυκείου που καλούνται να ριχθούν στην «μάχη» των πανελλαδικών από την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη , σημειώνοντας ότι:

Τα παιδιά μας να είναι ήρεμα. Ουσιαστικά είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της ζωής τους, αλλά η ζωή έχει πάρα πολλά πράγματα μετά. Δεν πρέπει να υπάρχει απογοήτευση. Θα γράψουν ήρεμα, σωστά και εμείς τους ευχόμαστε ολόψυχα, να επιτύχουν το όνειρό τους. Είναι δύσκολη η χρονιά, διότι αυτά τα παιδιά δεν ήταν στο σχολείο αλλά στο σπίτι τους και αυτό πραγματικά δυσκολεύει τον κάθε μαθητή. Ελπίζω να μην έχουν επηρεαστεί από αυτό και να πάνε όλα καλά.

 

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΛ

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΦΕΚ για τα Πρότυπα ΕΠΑΛ, στο άρθρο 2 περί εγγραφών αναφέρει τα εξής:

  1. Η λειτουργία των Π.ΕΠΑ.Λ. ξεκινά από το σχολικό έτος 2021-2022 για την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ., από το σχολικό έτος 2022-2023 για τη Β’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. και από το σχολικό έτος 2023-2024 για τη Γ’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ.
  2. Στην Α’ τάξη εγγράφονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου.

Ο μαθητής ή οι γονείς/κηδεμόνες του, εάν είναι ανήλικος, υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής για το Π.ΕΠΑ.Λ. της επιλογής του, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία πραγματοποιείται με τον τρόπο και σε χρόνο που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις.

Ο Διευθυντής του σχολείου κατατάσσει τους μαθητές κατά φθίνουσα σειρά βαθμού του απολυτηρί- ου τίτλου εγγραφής μέχρι την κάλυψη όλων των διατιθέμενων θέσεων.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά, όπως ορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις για τα ΕΠΑ.Λ.

Κενές θέσεις που ανακύπτουν σε επόμενη της εισαγωγής τάξης θα καλύπτονται ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους μαθητές, οι οποίοι έχουν δικαίωμα εγγραφής ή μετεγγραφής στην τάξη αυτή, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και βάσει του βαθμού προαγωγής τους από την προηγούμενη τάξη.

  1. Οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουργεί παράλληλα και Πρότυπο ΕΠΑΛ, κατά το σχολικό έτος 2021-2022, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στην τάξη στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τα ΕΠΑ.Λ.
  2. Οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων της υφιστάμενης σχολικής μονάδας ΕΠΑ.Λ. όπου ιδρύεται και λειτουγεί παράλληλα και Πρότυπο ΕΠΑ.Λ., προάγονται, απολύονται ή/και αποκτούν πτυχίο έως το σχολικό έτος 2022-2023, σύμφωνα με τις κείμενες περί αξιολόγησης διατάξεις.