Και όμως… περνάει τρένο από την Ξάνθη 

Το σημερινό status του ΟΣΕ στην Ξάνθη και οι μεγάλες ευθύνες των “κλεπταποδόχων” σιδηροδρομικού υλικού

Ιρφ. Χατζηγκενέ: “Μεγάλη προσοχή στους οδηγούς, όταν… κατεβαίνουν οι μπάρες”

Απάντηση στο ερώτημα αναφορικά με το αν τελικά περνούν τρένα ή όχι από την περιοχή της Ξάνθης, επιχειρεί να δώσει σήμερα η “Θ” με το παρόν ρεπορτάζ  και με τη βοήθεια του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, ο οποίος δίνει το σημερινό στίγμα του σιδηροδρόμου στην Ξάνθη με αφορμή και ένα ακόμη πρόσφατο περιστατικό κλοπής μεταλλικών αντικειμένων (εξαρτήματα από εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στην Ξάνθη).

Σύμφωνα με τον ίδιο, από τις «ράγες» της Ξάνθης περνά μία αμαξοστοιχία, με προορισμό τον Έβρο για τον εφοδιασμό καυσίμων του στρατού. Εντούτοις το θέμα με κατεβασμένες μπάρες ανά πάσα στιγμή, πού συναντούν τακτικά οι διερχόμενοι οδηγοί, δεν έγκειται πάντα στην διέλευση της εν λόγω αμαξοστοιχίας, αλλά και σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων είτε εξαιτίας κεραυνών, είτε –συνήθως- σε περιπτώσεις κλοπής μεταλλικών αντικειμένων, τα οποία μάλιστα καταλήγουν σε… “κλεπταποδόχους”. Το σίγουρο πάντως είναι ότι σε όλες τις περιπτώσεις, οι διερχόμενοι από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις της περιοχής, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύουν την διέλευσή τους από αυτές, με κατεβασμένες μπάρες.

Επιπλέον ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης μεταφορών- επικοινωνιών αναφέρεται και στις ποινικές ευθύνες που θα πρέπει να έχουν και όσοι αποδέχονται κλοπιμαία υλικά από σιδηρόδρομους. 

“ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ – Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ”

Αναλυτικότερα ο ίδιος, εξήγησε αρχικά στην “Θ” ότι “ο ΟΣΕ είναι κρατικός οργανισμός αλλά υπάρχουν και ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες. Από το συγκεκριμένο σημείο περνούν αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν καύσιμα για τον ελληνικό στρατό στον Έβρο. Είναι η μόνη αμαξοστοιχία που περνά με μεγάλη ώρα διαδρομής, διότι χρειάζεται πολύ προσοχή αλλά και ειδικό οδηγό για να αποφευχθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος. Η κίνηση αυτή γίνεται με μεγάλη ευλάβεια. Βέβαια η διέλευση των μεταφορικών μέσων για τους πολίτες, από ό,τι βλέπω θα τραβήξει πολλά χρόνια. Υπάρχει κάποιος υπάλληλος στο σιδηροδρομικό σταθμό, όμως η συγκεκριμένη ασφάλεια για την οποία με ρωτάτε – και αποτελεί το μείζον θέμα στην ερώτησή σας- δυστυχώς δεν υπάρχει. Προγενέστερα είχαν κλέψει μέχρι και τους ηλεκτρονικούς αναμεταδότες που άνοιγαν και έκλειναν τις μπάρες. Τοποθετούνται σύγχρονοι μηχανισμοί, αλλά η ασφάλεια δεν είναι πλήρης.Εδώ δεν φταίει μόνον ο ΟΣΕ, δεν φταίνε μόνο οι πολίτες, αλλά το σύστημα. Η αστυνόμευση γίνεται από τις αστυνομικές υπηρεσίες, παρόλο που είναι ελλιπείς, όμως ο νόμος δεν εφαρμόζεται όπως πρέπει να εφαρμοστεί. Τα έκλεψε κάποιος, όμως ποιος τα αποδέχεται και τα αγοράζει; Δεν βλέπει ότι είναι συγκεκριμένα είδη από συγκεκριμένα σημεία; Όταν ο νόμος είναι ελαστικός και δεν τιμωρείται ο συνένοχος που  αποδέχεται τα συγκεκριμένα αντικείμενα, αυτά θα υπάρχουν. Θα πρέπει να αναδεικνύεται και ο αποδέκτης ένοχος της κλοπής και θα δείτε ότι σύντομα αυτές οι κλοπές θα σταματήσουν “.

“ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΟΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΔΗ, ΑΛΛΑ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟΣ”

Σε ερώτηση της “Θ” αναφορικά με το αν  ο δράστης μίας τέτοιας κλοπής μπορεί να γίνει αιτία ακόμη και για κάποιο σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο ίδιος απαντά ως εξής:

“Αυτοί οι άνθρωποι είναι εγκληματίες, αλλά αν δεν υπάρχει αποδέκτης των κλοπιμαίων, ο δράστης δεν θα τα ξανακλέψει ή δεν θα λεηλατηθούν ξανά. Ο νόμος πρέπει να είναι αυστηρός  ιδιαίτερα στους αποδέκτες αυτών των κλοπών. Είναι πολλά τα είδη, ακόμη και οι πυλώνες της ΔΕΗ μέσα στα χωράφια και όχι μόνο. Υπάρχει λύση αλλά δεν την εφαρμόζουμε. Ο νόμος θα πρέπει να εφαρμόζεται από το “Α” ως το “Ω”. 

“ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΠΑΡΕΣ”

Τι θα πρέπει να κάνουν όμως οι οδηγοί όταν περνούν από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις και οι μπάρες είναι κατεβασμένες, ανεξάρτητα από το αν αναμένεται να περάσει, έστω και η μόνη αμαξοστοιχία που περνά από την περιοχή;

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγκενέ “ο νόμος είναι ρητός για όλους τους πολίτες. Όταν είναι κατεβασμένες οι μπάρες και ανάβει ο σηματοδότης, εάν δεν υπάρχει κάποιο αστυνομικό όργανο για να ελέγχει την κυκλοφορία, δεν πρέπει να περνά κανένας. Πρέπει να τηρείται ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Από τη στιγμή όμως που δεν λειτουργούν, για να επισκευαστεί η βλάβη, ο τεχνίτης έρχεται από την Αλεξανδρούπολη για την περιοχή μέχρι τα Κιμμέρια και από την Δράμα για την περιοχή μέχρι την Ξάνθη. Υπάρχει λοιπόν μία καθυστέρηση ωρών. Υπάρχουν αστυνομικοι που γνωρίζουν ποια κίνηση να κάνουν για να σηκωθούν οι μπάρες. Όταν όμως δεν το γνωρίζει κάποιος, υπάρχει μεγάλη καθυστερηση και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί διότι δεν ξέρουμε αν  περάσει κάποια αμαξοστοιχία. Παραμονεύει πάντα ο κίνδυνος και εμείς σαν πολίτες πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε αυτά τα σημεία. Διότι πολλές φορες νομίζουμε, λόγω της συνήθειας, ότι δεν θα έρθει αμαξοστοιχία και συμβαίνουν τα δυσάρεστα. Οι κατεβασμένες μπάρες αποτελούν ένα φαινόμενο που το βλέπουμε συχνά και τα αίτια είναι πολλά (κλοπές, κεραυνοί κλπ). Ο κίνδυνος δεν φαίνεται, αλλά για αυτό ακριβώς οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αν δεν υπάρχουν τα απαραίτητα όργανα για να δώσουν κατεύθυνση για να περάσουν”.