Με αφορμή την επιστολή του καθηγητή για τα ΕΠΑΛ που έγινε «viral»…
Β. Τζελέπης: «Δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα – Τα προβλήματα λύνονται με ‘’επίθεση’’ αγάπης»
Αθ. Τερζόγλου: «Αν δεν αλλάξει η νοοτροπία που αντιμετωπίζουμε το δημόσιο σχολείο, δεν γίνεται τίποτα»
Όπως ανέφερε χθες μέσα από την στήλη του, ο εκδότης της «Θ» Τένης Καμαρίδης, η εφημερίδα μας επιχειρεί σήμερα να διερευνήσει το αν και κατά πόσο στα δύο ΕΠΑΛ της Ξάνθης, έχουν συμβεί ανάλογα περιστατικά με ατά που καταγγέλλονται σε άλλα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας. Και αυτό επιχειρείται με αφορμή την επιστολή ενός αναπληρωτή καθηγητή σε ΕΠΑΛ της χώρας, η οποία κάνει τον γύρω του διαδικτύου τις τελευταίες ημέρες. Ο ίδιος στην μακροσκελή επιστολή του -την οποία κοινοποιεί στον Εισαγγελέα, αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας- αναφέρεται σε… «Σόδομα και Γόμορρα» που συντελούνται μέσα στα σχολικά κτίρια, όπου δεν λείπουν τα ναρκωτικά, οι συμμορίες κακοποιών στοιχείων εσωσχολικών και εξωσχολικών, τα μαχαιρώματα και τα μπούλινγκ μαθητών σε καθηγητές.
Ποια είναι όμως, η εικόνα στα Ξανθιώτικα ΕΠΑΛ; Τι παρατηρούν οι Διευθυντές τους; Υπάρχουν αντίστοιχα φαινόμενα, με παραβατικές συμπεριφορές μαθητών;
Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω δίνουν μέσα από την «Θ» οι δυο Διευθυντές, 1ου και 2ου ΕΠΑΛ κ. Αθανάσιος Τερζόγλου και Βασίλης Τζελέπης, αντίστοιχα.
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΟ 2Ο ΕΠΑΛ – ΒΟΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Πιο αναλυτικά ο κ. Τζελέπης, Διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Ξάνθης μας ενημέρωσε ότι στο συγκεκριμένο λύκειο δεν παρατηρούνται τέτοιου είδους «φαινόμενα», αλλά ακόμη και αν υπάρξουν παραβατικές συμπεριφορές μαθητών σε κάποιες περιπτώσεις, αυτές απομονώνονται και από τους ίδιους τους συμμαθητές τους. Πιο αναλυτικά ανέφερε τα εξής: «σε εμάς εδώ δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα. Ούτως ή άλλως τα τελευταία χρόνια, λόγω του ότι αρκετά παιδιά μπορούν να περάσουν στα πανεπιστήμια και από τα δικά μας σχολεία (ενώ παλαιότερα δεν ίσχυε αυτό) έχουν έρθει και αρκετά καλοί μαθητές που ανέβασαν το επίπεδο γενικότερα και σε θέματα συμπεριφοράς. Τα παιδιά που διαβάζουν είναι συνήθως πιο δομημένα και στην συμπεριφορά γενικότερα, οπότε δεν έχουμε τέτοια προβλήματα. Άλλωστε σε αυτές τις περιπτώσεις βοηθούν και οι γονείς. Σίγουρα υπάρχουν προβλήματα σε περιοχές οι οποίες έχουν οικονομικά προβλήματα και οι κοινωνίες είναι λίγο πιο δύσκολες. Εμείς έχουμε μια τέτοια περιοχή το Δροσερό και με δική μας πρωτοβουλία, εμείς τους φέρνουμε στο δικό μας σχολείο αλλά – ευτυχώς – έρχονται καταπληκτικά παιδιά. Δεν έχουμε κανένα θέμα και με τα παιδιά του Δροσερού, τα οποία – όπως καταλαβαίνετε – για να φτάσουν στο Λύκειο και να θέλουν να σπουδάσουν, έχουν άλλο τρόπο σκέψης. Ακόμη και αυτά τα παιδιά που θεωρητικά έρχονται από κοινωνίες που δεν είναι «πειθαρχημένες» (ας το πούμε έτσι) λειτουργούν στο δικό μας περιβάλλον καταπληκτικά. Είμαστε ευχαριστημένοι και εμείς και οι συνάδελφοι. Σίγουρα υπάρχουν μικροπροβλήματα που αφορούν στις οικογένειες συνήθως, οι οποίες μεταφέρουν τα προβλήματα και στο σχολείο, αλλά και με την βοήθεια του κράτους που βάζει και ψυχολόγους οι οποίοι διερευνούν και θέματα ψυχικής υγείας γενικότερα, νομίζω ότι δεν έχουμε κανένα θέμα. Ακόμη και η πλειοψηφία των παιδιών, όταν κάποιος παρεκτρέπεται,, να είστε σίγουροι ότι επεμβαίνει και τους δίνει συμβουλές. Όταν υπάρχουν τέτοιου είδους παιδιά και αυτά βοηθούν. Συνεργαζόμαστε και με το δεκαπενταμελές για τα προβλήματά τους και δεν έχουμε κανένα θέμα. Όλοι όσοι εμπλέκονται – με λίγα λόγια – στο σχολείο και έχουν κάποια θέση, βοηθούν όλοι για να υπάρχει και καλή εκπαίδευση των παιδιών και καλή συνεργασία και αυτό που τους λέω και εγώ είναι ότι μας ενδιαφέρει να βγουν σωστοί πολίτες έξω και ας έχουν λιγότερες γνώσεις (που και αυτό μας ενδιαφέρει). Αλλά εκείνο που προέχει είναι να έχουμε παιδιά και επαγγελματίες (γιατί όλοι βγαίνουν στα επαγγέλματα) για τα οποία ακούμε μια καλή κουβέντα. Άλλωστε αυτή είναι η ηθική αμοιβή μας».
«ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ‘’ΕΠΙΘΕΣΗ’’ ΑΓΑΠΗΣ»
Ακολούθως, ο ίδιος έκανε λόγο για κάποιες υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας όπου υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές μαθητών για τις οποίες ωστόσο δεν βοηθούν και οι γονείς για την αποτροπή τους (στατιστικά όπως επισήμανε) αλλά ούτε το περιβάλλον τους, καθώς φοβάται -όπως υπογράμμισε- δίνοντας ως παράδειγμα κακοποιητικές συμπεριφορές στην καθημερινότητα, που δεν καταγγέλλονται από τους γείτονες, λόγω του φόβου ότι θα εμπλακούν.
«Εμείς όμως εδώ, σαν εκπαιδευτικοί και εγώ σαν διευθυντής, σας λέω ότι δεν δεχόμαστε απειλές, γιατί χρέος μας είναι να προστατεύσουμε όλους όσοι είναι εδώ για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό. Δεν έχουμε τέτοια προβλήματα και αν προκύψουν, να ξέρετε ότι επεμβαίνουμε άμεσα και δεν υπάρχει θέμα. Το σχολείο μας – επειδή για τα ΕΠΑΛ ακούγονται διάφορα – δεν έχει καμία σχέση με το όλο θέμα» επισήμανε επίσης ο κ. Τζελέπης, σημειώνοντας ότι «όλα τα προβλήματα λύνονται με την επίθεση της αγάπης απέναντι στον συνάνθρωπο. Έχουμε καλά παιδιά και όσα έχουν μια παραβατική συμπεριφορά, βοηθούν και τα άλλα παιδιά για να μην την έχουν, παρότι ζούμε σε μια κοινωνία που δεν «βλέπει» πολύ τον διπλανό του. Εδώ, σαν σχολείο, αυτό το έχουμε κατορθώσει. Τα προβλήματα λύνονται με ήρεμο τρόπο και με την αγάπη απέναντι στον συνάνθρωπό μας».
«ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ – ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ»
Από την πλευρά του ο κ. Τερζόγλου – δίνοντας μια ελαφρώς διαφορετική εικόνα – επισήμανε ότι «Υπάρχουν αγενέστατοι μαθητές και το φαινόμενο αυξάνεται από χρονιά σε χρονιά. Και μαθητές, αλλά και οι γονείς τους. Τα φαινόμενα ισχύουν για όλα τα σχολεία και είναι γενικά και όχι μόνον για τα ΕΠΑΛ. Αν η κοινωνία δεν σέβεται το δημόσιο σχολείο, τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν τα φαινόμενα. Η άσχημη κατάσταση υπάρχει σε όλα τα σχολεία και στα Γενικά και στα Επαγγελματικά, κατά την άποψή μου. Στα Επαγγελματικά, υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμό λόγω των μαθητών που υπάρχουν στα συγκεκριμένα σχολεία. Ισχύει και στα Γενικά, απλώς το ποσοστό είναι μικρότερο. Και εμείς έχουμε καλά παιδιά, μέχρι ποιου σημείου όμως; Εκείνο που θέλω να επισημάνω ιδιαίτερα είναι η αγένεια με την οποία απευθύνονται προς τους καθηγητές τους. Δεν έχουμε όμως τόσο μεγάλα φαινόμενα (σ.σ. όπως αυτά που αναφέρει στην επιστολή του ο εν λόγω καθηγητής). Δεν έχουμε ξεφύγει, αλλά βαδίζουμε στο να ξεφύγουμε. Αν η κοινωνία δεν σεβαστεί το δημόσιο σχολείο, τα επόμενα χρόνια θα δούμε χειρότερα. Και μετά θα πέσουμε όλοι μαζί από τα «σύννεφα» (υπουργείο, κοινωνία, γονείς κλπ). Κάθε μέρα γίνονται και κάθε μέρα θα ακούτε περισσότερα. Αν δεν αλλάξει η νοοτροπία που αντιμετωπίζουμε το δημόσιο σχολείο, δεν γίνεται τίποτα».