«Καρόδρομος» η Εγνατία στη Θράκη

Η αξία της Εγνατίας Οδού για τις μεταφορές πολιτών και προϊόντων είναι αδιαμφισβήτητη. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στη Θράκη, με βασικό αποτέλεσμα να συμβάλει στην άρση της απομόνωσης της περιοχής.

Ωστόσο, από τον διεθνή αυτοκινητόδρομο δεν λείπουν τα προβλήματα. Εμείς καταγράφουμε 4 + 1 εξ αυτών:
Πρώτο πρόβλημα: Τουλάχιστον 50 είναι τα επικίνδυνα ή προβληματικά σημεία στο οδόστρωμα από την Αλεξανδρούπολη ως τη Θεσσαλονίκη, κυρίως από Ξάνθη προς Καβάλα. Μάλιστα, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τις λακκούβες που συνήθως είναι στη δεξιά λωρίδα, οδηγοί ακόμη και βαρέων οχημάτων «πιάνουν» την αριστερή, αυξάνοντας την επικινδυνότητα για τους υπόλοιπους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Πάντως, τα σημεία-καρμανιόλες κατά το παρελθόν ήταν πολύ περισσότερα, έπειτα ακολούθησε συντήρηση σε αρκετά τμήματα του δρόμου, αλλά πλέον η βαριά συντήρηση σε αρκετά τμήματα είναι απαραίτητη για την οδική ασφάλεια.
Δεύτερο πρόβλημα: Εκτός από το προβληματικό σε αρκετά σημεία οδόστρωμα και ο οδοφωτισμός είναι ελλιπής ή ανεπαρκής σε μερικούς κόμβους.
Τρίτο πρόβλημα: Η διαχρονική έλλειψη Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, με σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, δεν έχει επιλυθεί, με την εταιρία να επικαλείται μία χρονίζουσα δικαστική διαμάχη.
Τέταρτο πρόβλημα: Η ανάποδη κίνηση οχημάτων διακινητών μη νόμιμων μεταναστών έχει μειωθεί την τελευταία χρονιά, μετά από ενέργειες της Αστυνομίας, ωστόσο δεν έχει αποτραπεί πλήρως.
Προσθετικά στα παραπάνω, ήδη έχουμε δει τις πρώτες αυξήσεις στο τιμολόγιο στους περισσότερους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων, ενώ κανείς δεν έχει δεσμευτεί δημόσια ότι αυτές θα είναι… οι τελευταίες αυξήσεις. Το κακό παρελθόν των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων της χώρας, ως προς το κόστος των διοδίων, δεν μας γεννά μεγάλη αισιοδοξία για το τιμολόγιο της Εγνατίας Οδού

Πηγή: xronos.gr