Καταγγελία: Εικονικές εκπτώσεις σε καταστήματα της Ξάνθης

 Ε. Μίλκογλου: «Να απομονώνονται οι παραβάτες… όχι όμως η αγορά μας»

Κ. Γεροστεργίου: «Οι καταναλωτές θα πρέπει να κινούνται ορθολογικά»

 

Δεν είναι η πρώτη εκπτωτική περίοδος που εμφανίζονται παράπονα από τους καταναλωτές για εικονικές εκπτώσεις. Είναι μια παθογένεια της αγοράς που εμφανίστηκε σχεδόν παράλληλα με την εμφάνιση του θεσμού των εκπτώσεων.

Αυτό που ορίζεται ως εικονική έκπτωση πάντως είναι κάτι που χρειάζεται παρατήρηση για να μπορέσει να αποδειχθεί αφού ουσιαστικά πρόκειται για εσκεμμένο «πείραγμα» των προ και μετά την έκπτωση τιμών με τέτοιο τρόπο που ουσιαστικά το προϊόν που πωλείται να μην έχει καμία έκπτωση παρά την σχετική διαφήμιση από το κατάστημα πώλησής του.

«Τέτοια παραδείγματα είχαμε πολλά στο παρελθόν και συνεχίζουμε να έχουμε και σήμερα», τονίζει η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών του νομού Καβάλας, κα Κατερίνα Γεροστεργίου, η οποία συνεχίζει τονίζοντας ότι: «Είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να το πάρει σοβαρά ο καταναλωτής και να ενεργοποιηθεί ανάλογα είτε αποφεύγοντας τελικά να αγοράσει από το κατάστημα που πιστεύει ότι τον κοροϊδεύουν είτε ακόμη και προσφεύγοντας, με αποδείξεις όμως, στην αρμόδια εποπτική αρχή που είναι η διεύθυνση εμπορίου του κάθε νομού».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Ευθύμης Μίλκογλου τονίζει πως: «Δεν υπάρχει πιο αποτελεσματική τιμωρία για ένα κατάστημα από την από στόμα σε στόμα δυσφήμισή του. Δεν θα πρέπει πάντως από κάποια “σάπια μήλα” να καταδικάζουμε έναν ολόκληρο κλάδο. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί , να απομονώνουν και να αποστρέφονται τα καταστήματα που εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές».

Κ. ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ: «ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥΠιο συγκεκριμένα η κα Γεροστεργίου τόνισε ότι: «Το πρόβλημα είναι αυτό που λέμε πλασματικές εκπτώσεις οι οποίες απαγορεύονται από το νόμο. Κατ’ αρχήν η εποπτική αρχή που είναι και αρμόδια για τους ελέγχους στην αγορά είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και οι επιτόπου διευθύνσεις εμπορίου. Έτσι ο καταναλωτής που παρατηρεί τέτοια φαινόμενα στην αγορά μπορεί να κάνει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να συμπεριφερθεί ως ορθολογικός καταναλωτής και να μην αγοράσει το προϊόν αυτό ενώ το καλύτερο είναι να απευθυνθεί και σε κάποια ένωση καταναλωτών και να γίνει και μέλος της ώστε προστατεύεται από διάφορες τέτοιες καταστάσεις. Το δεύτερο που μπορεί να κάνει είναι να καταγγείλει το γεγονός αυτό, με στοιχεία βέβαια, στην διεύθυνση εμπορίου της περιοχής του. Σαν απόδειξη θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα μία φωτογραφία της βιτρίνας πριν τις εκπτώσεις και μία μετά τις εκπτώσεις όπου θα αποδεικνύεται το ότι είναι πλασματική η έκπτωση που προωθείται. Μην  ξεχνάμε άλλωστε ότι οι βιτρίνες είναι δημόσιος χώρος και δεν απαγορεύεται η φωτογράφηση. Μπορεί λοιπόν να βγάζει μία φωτογραφία των προϊόντων που θέλει να αγοράσει κι αν παρατηρήσει πλασματικές εκπτώσεις να βγάλει άλλη μία και να το καταγγείλει. Στην διεύθυνση εμπορίου Καβάλας υπήρχε μία τέτοια κίνηση από την ίδια την διεύθυνση παλιότερα, φωτογράφηση δηλαδή των βιτρινών των καταστημάτων πριν και μετά τις εκπτώσεις τηρώντας και ένα αρχείο ώστε να μην χρειάζεται καν ο καταναλωτής να μπει σε αυτή την διαδικασία. Είναι μία κίνηση που είχε πολύ σημαντικά αποτελέσματα παράλληλα με τους ελέγχους που κάναμε κι εμείς σαν ένωση καταναλωτών. Όπου δε υπήρχε πρόβλημα έγιναν και οι σχετικές συστάσεις που προβλέπει ο νόμος πριν επιβληθούν άλλες ποινές. Τα φαινόμενα αυτά έτσι περιορίστηκαν αισθητά αλλά δεν εκμηδενίστηκαν και κάθε χρόνο όλο και παρατηρούνται. Δυστυχώς, απ’ όσο γνωρίζω, έχει πλέον ανασταλεί και η πρωτοβουλία αυτή από την διεύθυνση εμπορίου Καβάλας κυρίως λόγω του μεγάλου όγκου εργασίας με τον οποίο έχει επιφορτιστεί σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε προσωπικό που έχει…»

ΕΥΘ. ΜΙΛΚΟΓΛΟΥ: «ΣΤΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ»

ΕΥΘΥΜΗΣ ΜΙΛΚΟΓΛΟΥΑπό την πλευρά του ο κ. Μίλκογλου τόνισε ότι: «Αυτό που θα πρέπει να παρατηρήσω είναι ότι ένα “σάπιο μήλο” δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζει όλο το “καλάθι”. Κι αν το ένα “σάπιο μήλο” είναι κάποιοι συνάδελφοι που ενδίδουν σε τέτοιες πρακτικές, το “καλάθι” είναι όλοι οι υπόλοιποι έμποροι που τις αποστρέφονται. Αυτό που μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές είναι το να κάνουν έρευνα αγοράς. Η καλύτερη διαφήμιση αλλά και δυσφήμιση είναι αυτή που γίνεται από στόμα σε στόμα και είναι αυτή που καθαρίζει αποτελεσματικότερα το “καλάθι” από τα όποια “σάπια μήλα” τυχόν υπάρχουν σε αυτό. Ας μην αγοράζουν λοιπόν οι καταναλωτές από εμπόρους που βλέπουν να ακολουθούν αυτή την τακτική και από στόμα σε στόμα να του κάνουν την σχετική δυσφήμιση. Από την άλλη υπάρχει και το τμήμα εμπορίου που ελέγχει τα πάντα. Όμως εκεί πρέπει να υπάρχουν και αποδεικτικά στοιχεία. Το να ρίχνουμε λάσπη στον ανεμιστήρα ή να κάνουμε καταγγελίες χωρίς στοιχεία μας δένει όλους τα χέρια, τόσο την διεύθυνση εμπορίου όσο και τον εμπορικό σύλλογο. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι η τοπική διεύθυνση εμπορίου κάνει την δουλειά της και το προσωπικό της είναι συχνά στους δρόμους και διενεργεί πολύ συχνά ελέγχους. Κάποιοι βέβαια να μην φοβούνται ίσως ακόμη κι αυτό αν δεν πέσει κάποια “καμπάνα” και το σίγουρο είναι ότι δεν μπορείς να είσαι παντού και να ελέγχεις τα πάντα. Τα τελευταία χρόνια όμως στην Ξάνθη έχουν ακουστεί λίγα και όχι σοβαρά τέτοια περιστατικά που μπορούν να λυθούν κα με μία απλή συζήτηση. Στην βελτίωση της κατάστασης πάντως συνέβαλλαν και οι καταναλωτές με το να μην είναι πλέον “πρόβατα” στην καταναλωτική τους συμπεριφορά και να ψάχνουν, να συγκρίνουν και να επιλέγουν πριν αγοράσουν. Κι αν με αυτές τις συνθήκες που επικρατούν τώρα στην αγορά σου βγει το όνομα, κάηκες! Ο κόσμος δεν έχει χρήματα και προσπαθεί με τα λίγα που έχει και με πολλή προσοχή να επιλέγει τι θα αγοράσει για να καλύψει τις ανάγκες του και αποστρέφεται όποιον πάει να τον κοροϊδέψει. Σε τελική ανάλυση η δύναμη βρίσκεται στο πορτοφόλι του καταναλωτή κι αν αυτός επιλέξει να ημν το ανοίξει στο μαγαζί του επειδή σε βλέπει να τον κοροϊδεύεις θα βγεις εσύ χαμένος σαν επιχειρηματίας».