Η δημιουργία του βραχιολιού, με την ονομασία «Β-Safe», έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece), όπου συμμετέχει τα τελευταία χρόνια το σχολείο τους. Μάλιστα, τα παιδιά, προκειμένου να προωθήσουν τη εικονική τους επιχείρηση δημιούργησαν ένα βίντεο, με το οποίο κέρδισαν τη 2η θέση στον διαγωνισμό «Καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022».
Συνολικά 27 μαθητές της Α’ τάξης λυκείου, μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Αναστασία Τσακμάκη και Μαρία Μουτάφη, την υποδιευθύντρια Στέλλα Μαντατζή -κι έχοντας πάντα την υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου Δανιήλ Εμμανουηλίδη- δούλεψαν ομαδικά και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο τεχνολογικό μέσο, που στόχο έχει να προσφέρει βοήθεια σε όσες και όσους νιώθουν ότι βρίσκονται σε κίνδυνο.
Φέτος το πρόγραμμα προέβλεπε κάθε μαθητική ομάδα επιχειρηματικότητας να έχει κι ένα μέντορα (Inspirational Mentor), ο οποίος θα αναλάμβανε να εμψυχώσει και να καθοδηγήσει τα παιδιά στην προσπάθειά τους. Ο δημοσιογράφος Μανόλης Καψής ήταν ο μέντορας των μαθητών του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας. Μάλιστα, ο κ. Καψής επισκέφθηκε τα παιδιά στο σχολείο τους και είχε μαζί τους μια άκρως ενδιαφέρουσα επικοινωνία, παρουσία και της διευθύντριας επικοινωνίας του JA Greece Μαρίας Γιαννέτου.
Όπως εξηγεί η κ. Τσακμάκη, «τα παιδιά αρχικά κατέθεσαν διάφορες ιδέες για το αντικείμενο της εικονικής επιχείρησης που ήθελαν να δημιουργήσουν. Επικράτησε η ιδέα μιας μαθήτριας για το βραχιόλι καθώς υπήρχε μεγάλη ευαισθητοποίησης πάνω στο θέμα των γυναικοκτονιών. Τα παιδιά ξεκίνησαν την επιχειρηματική δράση από το μηδέν, δούλεψαν ομαδικά πάνω σε ένα μέσο τεχνολογίας για το οποίο γνώριζαν ελάχιστα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τις προσπάθειες και τον κόπο τους. Το βραχιόλι πανικού είναι κατασκευασμένο σε 3D εκτυπωτή από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Κατασκευάστηκαν δυο βραχιόλια, ένα για δεξιόχειρα κι ένα για αριστερόχειρα, ανάλογα το πώς θα πατάει το κουμπί».
Η διαδικασία – Πώς λειτουργεί
Με το πάτημα του κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο βραχιόλι πανικού εκπέμπεται σήμα κινδύνου, που αποστέλλεται μέσω e-mail σ’ ένα γνώριμο πρόσωπο που θα επιλέξει ο κάτοχος του. Στόχος είναι να τον ενημερώσει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο, οπότε χρειάζεται βοήθεια. Το μήνυμα κινδύνου που διαβάζει το άτομο στο οποίο στέλνεται, επιλέγεται και συντάσσεται από την επιχειρηματική ομάδα. Όπως σημειώνει η κ. Τσακμάκη επιλέχθηκε η διαδικασία μέσω e-mail κι όχι με μήνυμα σε κινητό καθώς αυτή η διαδικασία είναι περισσότερο πρακτική και λιγότερο δαπανηρή στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος.