Το click away εφαρμόστηκε στη χώρα μας λόγω του lockdown και της πανδημίας του κορονοϊού. Οι καταναλωτές έμαθαν τη σημασία του, βγήκαν στο δρόμο και ψώνισαν κλείνοντας ραντεβού με τα καταστήματα για να πάρουν το προϊόν που επιθυμούσαν χωρίς να το δοκιμάζουν, χωρίς καν να έχουν πρόσβαση εντός των καταστημάτων (η λεγόμενη μέθοδος του click away). Ομως, τώρα το click away φαίνεται να φεύγει και τη σκυτάλη να παίρνει το click in shop, που θα εφαρμοστεί στη χώρα μας με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα από τον κορονοϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Ανάπτυξης προγραμματίζει αλλαγές βήμα προς βήμα για τη λειτουργία του εμπορίου από τον Ιανουάριο. Βασική προϋπόθεση, βέβαια, ώστε να μπορέσουν να χαλαρώσουν ελαφρώς τα μέτρα είναι τα δεδομένα του κορονοϊού να βαίνουν βελτιούμενα. Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες αλλαγές δεν θα πρέπει να αναμένονται πριν τις 14 με 15 Ιανουαρίου, όπως σημειώνουν αξιόπιστες πηγές στο ethnos.gr.
Στην κατεύθυνση αυτή με τα μέχρις στιγμής δεδομένα το click away θα αντικατασταθεί από το click in shop, με στόχο να μπορέσει να δουλέψει και το κομμάτι της ένδυσης και υπόδησης, το οποίο είχε περιορισμένες πωλήσεις τα Χριστούγεννα εξαιτίας της αδυναμίας δοκιμής των προϊόντων. Πρακτικά, με το click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.
Τι αλλάζει με τη μέθοδο click in shop
Με τη νέα μέθοδο θα εξακολουθήσει να ισχύει και το μοτίβο της παραγγελίας online ή από το τηλέφωνο και η αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά κατά τη διάρκεια του ραντεβού ο πελάτης θα μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί και να δοκιμάζει τα προϊόντα.