Κορονοϊός και…πανελλαδικές: Κ. Μπαντίκος: «Μέχρι στιγμής μας βγαίνουν τα χρονοδιαγράμματα» Κ.Κετίπης: «Συνεχίζουμε με μαθήματα μέσω…διαδικτύου»

Έντονος προβληματισμός επικρατεί ιδιαίτερα στους τελειόφοιτους των Λυκείων και υποψηφίους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με αφορμή τους περιορισμούς (κλειστά σχολεία και φροντιστήρια) που επιβλήθηκαν για την πρόληψη του κορονοϊού.
Μετά από πολλά τηλεφωνήματα που δέχθηκε η «Θ» από γονείς μαθητών για το τι μέλλει γενέσθαι η εφημερίδα μας ήρθε σε επαφή με καθ ύλην αρμοδίους για πληρέστερη και έγκυρη ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Πιο αναλυτικά συνομιλήσαμε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κωνσταντίνο Μπαντίκο και τον συνιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ» κ. Κώστα Κετίπη, με τον μεν πρώτο να επισημαίνει ότι αν δεν παραταθεί το κλείσιμο των σχολείων, τα χρονοδιαγράμματα «βγαίνουν» και τον δεύτερο να ενημερώνει ότι τα μαθήματα του «ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ» συνεχίζονται μέσω διαδικτύου.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΣΥΝΕΧΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ»

Ειδικότερα ο κ. Μπαντίκος ανέφερε στην «Θ» ότι «από προχθές το απόγευμα που ανακοινώθηκε η αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών είμαστε σε επαφή με το υπουργείο για να διαχειριστούμε το επείγον του πράγματος. Δώσαμε κάποιες οδηγίες βασισμένες και στο ΦΕΚ που κυκλοφόρησε. Αντιλαμβάνεστε ότι εμείς, χωρίς να έχουμε τα έγγραφα εκείνα που θα μας ενημερώνουν επακριβώς για το τι θα πράξουμε, να πούμε ο,τιδήποτε. Ενημερωτικά σας λέω ότι από χθες το πρωί είμαστε σε επαφή με το υπουργείο και θα γίνει και τηλεδιάσκεψη. Αναμένουμε μια εγκύκλιο για όλα τα θέματα που αφορούν σε θέματα της παιδείας για να ενημερωθούν όλοι οι φορείς και οι πολίτες. Αυτά που γνωρίζουμε (αφού μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάποιο σχετικό έγγραφο) είναι αυτά που ανακοινώνονται στα μέσα από τους υπευθύνους. Για παράδειγμα από την κ. Κεραμέως που είπε αυτά που είπε. Αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε όλοι, είναι πως πρόκειται για μια κατάσταση – στα πλαίσια μιας προσπάθειας ελέγχου της μαζικής εξάπλωσης – κατά την οποία λαμβάνονται μέτρα. Με βάση αυτά τα δεδομένα λοιπόν θα γίνονται και οι ενέργειες. Έχουμε ένα προσωρινό μέτρο μέχρι τις 24 Μαρτίου που αφορά στην αναστολή λειτουργίας. Θα δούμε πως αυτό θα γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έτσι ώστε να μην καταρρεύσει τελείως το σύστημα. Δηλαδή να υπάρχει μια αμφίδρομη επικοινωνία από την βάση μέχρι την κορυφή και αντίστροφα. Άρα οι σχολικές μονάδες ναι μεν δεν λειτουργούν για τους μαθητές αλλά θα πρέπει με διάφορους τρόπους να υπάρχουν ως πυρήνες της τοπικής κοινωνίας».

«ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΜΑΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ»

«Όσον αφορά στις πανελλαδικές, με βάση τα δεδομένα τώρα (αν είναι ως τις 24/3) μπορεί να μην χρειαστούν παρατάσεις κλπ γιατί μπορεί να καλυφθεί αυτό το χρονικό διάστημα. Βασιζόμαστε όλοι όμως σε αυτά που διαβάζουμε, τα οποία όμως μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή με βάση τα νέα δεδομένα. Χθες για παράδειγμα, δεν γνωρίζαμε για τα καράβι σε «καραντίνα» στην Λήμνο με 300 άτομα μέσα. Άρα όσο το πράγμα ξεφεύγει ή όσο αυξάνονται τα κρούσματα, ενδεχομένως, να υπάρξει παράταση των πανελλαδικών. Υποθετικά μιλάμε πάντα. Εκείνο που ξέρουμε μέχρι τώρα, είναι ότι υπάρχουν τρόποι να διαχειριστούμε αυτές τις δύο εβδομάδες, μειώνοντας τις εκδρομές, κάνοντας χρήση – ενδεχομένως – δυο –τριών ημερών από τις διακοπές του Πάσχα, μειώνοντας την διδακτική ώρα, ενεργοποιώντας (κάτι βέβαια που δεν είναι εύκολο) την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και αυτό μπορεί να αρχίσει να «τρέχει», αν και θέλει οργάνωση, ξεκινώντας από την Γ Λυκείου που είναι μια «ευαίσθητη« ομάδα μαθητικού δυναμικού λόγω των πανελλαδικών« συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «είμαστε σε μια καθημερινή εγρήγορση και συνεννόηση προσπαθώντας να δομήσουμε εκείνα τα μέτρα, με βάση τα δεδομένα, που θα μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε την κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα. Δεν χρειάζεται να πανικοβάλλονται ο κόσμος και οι γονείς. Θα ενημερώνονται από τα μέσα αλλά και από εμάς. Εκείνο που προέχει είναι η προστασία του πληθυσμού και η αποτροπή μαζικής εξάπλωσης του ιού που θα οδηγήσει σε ενδεχόμενη κατάρρευση του συστήματος, μη δυνάμενο να ανταποκριθεί. Άρα πρέπει να έχουμε όλοι υπευθυνότητα. Δεν είναι διακοπές. Ναι μεν οι μαθητές δεν πηγαίνουν στο σχολείο αλλά κάθονται στο σπίτι τους. Οι γονείς είναι υπεύθυνοι και για τα μικρά παιδιά. Δεν θα βγαίνουν να παίζουν στις γειτονιές ούτε στις αυλές των σχολείων. Τα σχολεία δεν έκλεισαν για να βγαίνουν οι μαθητές να παίζουν ή να πηγαίνουν (οι μεγαλύτεροι) στις καφετέριες. Είναι και η ατομική ευθύνη. Να λαμβάνουν όλοι τα μέτρα υγιεινής. Εμείς φροντίζουμε σχετικά με το τι θα γίνει στο θέμα της αναπλήρωσης και εδώ θέλω να επισημάνω ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους εκπαιδευτικούς. Σε καμία περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν είναι σε διακοπές. Ανάλογα με το αν ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, μπορεί να παραμείνουν σπίτι τους αλλά πάντα με ανοικτό το κινητό και την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με την υπηρεσία, με εκ περιτροπής εργασία, με παραμονή στο σχολείο ή στις περιφερειακές διευθύνσεις, με εργασία από το σπίτι κλπ. Πολλά μπορούμε να κάνουμε. Αυτά όμως με τα σημερινά δεδομένα. Αν χρειαστεί γενική αναστολή λειτουργίας, θα έχουμε και άλλες οδηγίες».

«ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΣΩ…ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ»

Από την πλευρά του ο κ. Κετίπης του ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ επισημαίνει ότι «με τα σημερινά δεδομένα τα χρονοδιαγράμματα τα προλαβαίνουμε. Ανάλογα όμως με την κατάσταση, ενδεχομένως να έχουμε παράταση και στις πανελλήνιες για Ιούλιο ή (ακραία εκδοχή!) Σεπτέμβριο. Εμείς ήδη έχουμε ξεκινήσει διαδικτυακά μαθήματα ως φροντιστήριο, με ειδικές εφαρμογές που δίνουν την δυνατότητα πολυδιάσκεψης κλπ. Εμείς, έχουμε ολοκληρώσει εξάλλου την ύλη και τώρα κάνουμε επαναλήψεις. Το σενάριο όμως αυτό των διαδικτυακών μαθημάτων, εξετάζεται και για τα σχολεία από ότι άκουσα, για να προχωρήσει το «σύστημα». Εμεις ως φροντιστήριο έχουμε ολοκληρώσει την ύλη και κάνουμε επαναληπτικά μαθήματα μαζί με ασκήσεις, προκειμένου τα παιδιά να μην χάσουν την τριβή με το αντικείμενο και να μην αγχωθούν. Είναι και θέμα ψυχολογίας, γιατί αν κλείσει το σχολείο αγχώνονται και τα ίδια τα παιδιά, γιατί θεωρούν ότι δεν έχουν επαφή με το αντικείμενο. Αυτήν την στιγμή λοιπόν δουλεύουμε μέσω διαδικτύου για επαναλήψεις και για ψυχολογική υποστήριξη. Η φυσική παρουσία των παιδιών απαγορεύεται αφενός βάσει υπουργείου και αφετέρου και εμείς δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών. Τα διαδικτυακά μαθήματα περιλαμβάνουν όλους τους μαθητές. Έχουν όλα τα παιδιά υπολογιστή ή κινητό, οπότε μπαίνουν στην εφαρμογή και τηρούν κανονικά το πρόγραμμα των μαθημάτων».

«ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ, ΑΛΛΑ…ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ»

Σε ερώτηση της «Θ» σχετικά με το ενδεχόμενο να «ανθίσει» η παραπαιδεία, με όλη αυτήν την κατάσταση, ο ίδιος τονίζει ότι «σαφώς και θα υπάρχουν παράπλευρες απώλειες, αλλά επειδή βρισκόμαστε προς το τέλος της χρονιάς, ένας μαθητής που έχει μάθει να λειτουργεί με κάποιους καθηγητές και ένα συγκεκριμένο σύστημα, δεν θα το εγκαταλείψει τόσο εύκολα. Αλλά και επειδή και οι γονείς θέτουν πάνω από όλα την υγεία των παιδιών, δεν θα διακινδυνεύσουν να φέρουν κάποιον καθηγητή στο σπίτι και η επιλογή θα είναι και πάλι μέσω διαδικτύου. Οπότε νομίζω ότι υπερτερεί και πάλι το κομμάτι του φροντιστηρίου. Πάντως, αν διατηρηθεί το κλείσιμο των σχολείων ως τις 24 Μαρτίου (χωρίς παράταση) τα χρονοδιαγράμματα «βγαίνουν» αφού και η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι θα μειωθούν κάποια μαθήματα τα οποία δεν χρειάζονται για να γίνουν αναπληρώσεις σε μαθήματα βαρύτητας. Αν ισχύσει το δεύτερο σενάριο, που κατά την προσωπική μου άποψη, είναι πιθανότερο, θα έχουμε παράταση».