Θ. Γεωργιάδης: Αν ήταν επιδοτούμενη η «γραμμή», θα πηγαίναμε κάθε μέρα – Υπάρχουν λύσεις, αλλά…
«Δεν θέλουμε να κερδίσουμε, αλλά τουλάχιστον να βγάζουμε τα έξοδά μας για να μην στερηθούν οι πολίτες το αγαθό της συγκοινωνίας», σημειώνει στην «Θ», ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης
Με αφορμή τη λήξη της σχολικής περιόδου μειώθηκαν αυτομάτως και τα δρομολόγια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Ξάνθης από και προς τα χωριά του Νομού, καθώς η δυσβάσταχτη τιμή των καυσίμων σε συνδυασμό με την μικρή πληρότητα των δρομολογίων, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τακτικότερη συγκοινωνία, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ», ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης.
Ο ίδιος επιβεβαιώνει ότι η Σταυρούπολη (αλλά και άλλες περιοχές του νομού) παραμένουν με μόλις δύο δρομολόγια την εβδομάδα (και συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα και Παρασκευή) κατά τους θερινούς μήνες αλλά και κατά τις περιόδους των εορταστικών διακοπών των σχολείων (περίοδοι Χριστουγέννων και Πάσχα), ενώ παράλληλα αναφέρεται στους τρεις τόπους με τους οποίους είτε οι Δήμοι είτε η Περιφέρεια (ΠΕ Ξάνθης) μπορούν να συμβάλλουν στην καθημερινή διάθεση του αγαθού της συγκοινωνίας, στους πολίτες του Νομού Ξάνθης.
Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης, κάνει λόγο για μια παραμελημένη από το κράτος περιφέρεια, τονίζοντας ότι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες περιοχές της επαρχίας, ζητώντας την στήριξη των τοπικών αρχόντων, για την επίλυσή του.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ Η ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ – ΑΝ ΗΤΑΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ Η ΓΡΑΜΜΗ, ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ – ΤΡΕΙΣ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Αναλυτικότερα, ο κ. Γεωργιάδης, εξήγησε στην «Θ» ότι:
Δεν είναι μόνον η Σταυρούπολη, αλλά σχεδόν όλος ο Νομός Ξάνθης.
Αν ήταν επιδοτούμενη η γραμμή, δεν θα γίνονταν λόγος. Θα πηγαίναμε κάθε μέρα. Τώρα, πηγαίνουμε δυο φορές την εβδομάδα στην Σταυρούπολη (Δευτέρα και Παρασκευή) και σε άλλα χωριά (Ωραίο, Θέρμες, Δημάριο, Σάτρες κ.ο.κ).
Δεν υπάρχει επιδότηση γραμμής, εκτός αν θέλει ο Δήμος ή η Περιφέρεια, να το κάνει. Εγώ εδώ και δύο χρόνια έχω δώσει όλα τα στοιχεία. Έχουν κάνει στον Δήμο Καλαμάτας, στον Δήμο Γρεβενών, στον Δήμο Ιωαννίνων κ.α. Έχουν κάνει πολλοί Δήμοι. Σύμφωνα με τον ν.2963, μπορούν να συνάψουν συμβάσεις οι Δήμοι με τα ΚΤΕΛ, για να μεταφέρουν τους πολίτες τους είτε δωρεάν είτε με ένα ποσοστό έκπτωσης στο εισιτήριο είτε με το να επιδοτήσουν σύμφωνα με τα χιλιόμετρα. Υπάρχουν τρεις τρόποι. Τους τα έχω δώσει και μου είπαν ότι δεν πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ξάνθης. Δυο φορές τα έδωσα, αλλά δεν έγινε τίποτα. Δεν είναι τωρινό το θέμα, λόγω κορωνοϊού ή αύξησης πετρελαίου. Έτσι ήταν και το 2019 και το 2018. Τους καλοκαιρινούς μήνες και τον Δεκέμβριο (στις διακοπές των Χριστουγέννων) και το Πάσχα, τα δρομολόγια αυτά αυτομάτως μειώνονται. Είναι ασύμφορα. Και τώρα, που το πετρέλαιο έφτασε σε διπλάσια τιμή, είναι δέκα φορές ασύμφορα. Δεν μπορούμε να αντέξουμε – 45 άτομα εδώ – και να κουβαλούμε τον «νομό» με δικά μας χρήματα. Χθες, Δευτέρα, είχε 16 άτομα. Με 16 άτομα από 2-2.50 ευρώ που έχει το εισιτήριο για Σταυρούπολη, πόσα χρήματα θα πάρεις, όταν η διάρκεια του δρομολογίου είναι δυο ώρες το πρωί και δύο το μεσημέρι και καίει γύρω στα 100 λίτρα; Και μιλάμε μόνον για την Σταυρούπολη. Γιατί και στα άλλα τα χωριά, όπως το Ωραίο, οι Σάτρες, οι Θέρμες και το Δημάριο, η κατάσταση είναι δραματική.
Εμείς δεν θέλουμε να κερδίσουμε χρήματα, αλλά τουλάχιστον να μην μπαίνουμε «μέσα» από τις δαπάνες. Να συμβάλλουν και αυτοί. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω Δήμου είτε μέσω Περιφέρειας. Προσωπικά το έχω πει πολλές φορές. Οι επιβάτες της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας κόβουν 1.40€ και κυκλοφορούν όλη μέρα στην Αθήνα και ενδεχομένως διανύουν και πιο πολλά χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, για να πας από εδώ στα Άβδηρα, χρειάζονται 2.5€ (είναι 20 χιλιόμετρα). Για να πάς από το κέντρο στην Κηφισιά, δεν είναι 20 χιλιόμετρα; Σαφώς και είναι ίδια τα χιλιόμετρα. Στην Αθήνα δεν είναι «αστική». Και εκεί υπεραστική είναι, απλώς επειδή η Αθήνα είναι μεγάλη, δεν φαίνεται. Δηλαδή, αυτοί είναι πολίτες και οι δικοί μας δεν είναι; Είναι πολίτες δεύτερης διαλογής; Το Σύνταγμα λέει ότι όλοι οι πολίτες, είναι ίσοι. Που είναι η ισότητα;
«ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΗ» Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ – ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ, ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Επίσης, ο κ. Γεωργιάδης, τόνισε ότι:
Η Σταυρούπολη, μπορεί να αποτελέσει προορισμό για μια ημερήσια εκδρομή, για παράδειγμα. Έκανα πολλές προσπάθειες, έχω μιλήσει σε Βουλευτές, σε Δημάρχους, στην Ομοσπονδία μας, αλλά το κράτος – δυστυχώς – την περιφέρεια την έχει παραμελήσει. Αυτό βέβαια, δεν συμβαίνει μόνον σε εμάς αλλά σε όλη την Ελλάδα. Γνωρίζετε πόσοι πρόεδροι περιμένουν να τους πω τι θα γίνει με την Σταυρούπολη, για να κάνουν και αυτοί ανάλογες ενέργειες; Έτσι όπως διαμορφώθηκαν οι τιμές στα καύσιμα, ποιος θα πάρει το αυτοκίνητό του για να έρχεται από την Σταυρούπολη στην Ξάνθη, κάθε μέρα ή μέρα παρά μέρα; Η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό. Γιατί να μην το έχουν και οι δικοί μας συμπολίτες; Τι είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας που «θα τους πάρουν και καινούρια αστικά» κλπ; Να πληρώνουμε δηλαδή εμείς εφορία, για να είναι αυτοί μια χαρά στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι να περιμένουμε μια φορά την εβδομάδα να κατέβουμε στην πόλη μας ή στον δήμο μας ή οπουδήποτε αλλού.
Και επαναλαμβάνω ότι το θέμα είναι πανελλαδικό. Εμείς δεν θέλουμε να κερδίσουμε, αλλά να συμβάλλουν τουλάχιστον στα έξοδα. Το πετρέλαιο είναι δυσβάσταχτο. Έφτασε στα 2 ευρώ στο δικό μας πρατήριο (που το παίρνουμε με μεγάλη έκπτωση). Τι θα κάνουμε εμείς; Εγώ ζητώ από τους πολιτικούς μας, τους βουλευτές μας, τους δημάρχους κλπ, να κάνουν κάτι. Δηλαδή ένας παππούς ή μια γιαγιά, δεν θέλει να έρθει στην Ξάνθη για να πάει στον γιατρό ή να κάνει μια δουλειά; Και να πληρώνει 2 και 3 ευρώ από το Άβατο (π.χ); Δεν μπορούν να βάλουν ένα κονδύλι έστω για δυο μήνες που είναι κλειστά τα σχολεία και είναι ασύμφορο; Δεν ζητάμε για όλο το χρόνο. Και οι μαθητές με την συγκοινωνία μεταφέρονται (δεν είναι αγκαζέ) αλλά τουλάχιστον εκεί μπορούμε να πούμε ότι έχει μια πληρότητα το λεωφορείο και τα έξοδά του τα βγάζει. Τους άλλους μήνες όμως, γιατί να μπαίνουμε «μέσα»; Δεν αντέχουμε άλλο. Ζητάμε να βοηθήσουν όσο μπορούν και να προσφέρουν στους συμπολίτες τους το αγαθό της συγκοινωνίας. Ας το δούνε οι τοπικοί άρχοντές μας με συμπάθεια όλο αυτό και ας προσφέρουν στους ανθρώπους που τους ψηφίζουν και τους στηρίζουν. Προσωπικά έκανα πολλές προσπάθειες, αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση. Εμάς μας στηρίζουν τόσα χρόνια οι συμπολίτες μας – και τους ευχαριστούμε για αυτό – και περιμένουμε να μας στηρίξουν και οι πολιτικοί μας.