«Εκκλήσεις» από καταστηματάρχες και καταναλωτές στη «Θ» για λύση στο πρόβλημα…
Τι λένε στη «Θ» εκπρόσωποι των επαγγελματιών της οδού και των τροχονόμων
Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα που κόβουν στην μέση την κυκλοφορία, κατειλημμένες θέσεις ΑμεΑ από άσχετους, φορτηγά που κλείνουν τον δρόμο για να ξεφορτώσουν τα μάρκετ, μηχανάκια παρκαρισμένα σε πεζοδρόμια και Γολγοθάς για τους πεζούς που θέλουν να περάσουν απέναντι από την διάβαση που οδηγεί απευθείας στους… υπόγειους κάδους απορριμμάτων του Δήμου Ξάνθης.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ εικόνα που επικρατεί καθημερινά στην οδό Μιχαήλ Καραολή. Τον δεύτερο, αν όχι των πρώτο, εμπορικό δρόμο της πόλης, ο οποίος χάρις στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, δίνει κάθε μέρα τον «παλμό» της ζωής. Ωστόσο, μόνο λίγα δεν είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται, καθώς λίγο η αδιαφορία πολλών οδηγών, λίγο η απουσία τροχονομικών ελέγχων, συντελούν στο…κυκλοφοριακό «έμφραγμα».
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο γνωστός επαγγελματίας της οδού Μ. Καραολή κ. Γιώργος Μυλωνάς καθώς και ο πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης.
«Ο ΚΑΚΟΣ ΧΑΜΟΣ – ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ»
Ειδικότερα ο κ. Μυλωνάς ανέφερε επακριβώς ότι «η αλήθεια είναι ότι ειδικά στην περιοχή που δραστηριοποιούμαι εγώ, γίνεται ο κακός χαμός καθώς υπάρχουν και τα φορτηγά των μεγάλων μάρκετ. Πάντα έχει παρκαρισμένα αυτοκίνητα εν τω μεταξύ στις ράμπες ΑμεΑ. Ο,τι ώρα και αν περάσεις. Ο συνωστισμός προκαλείται κυρίως όταν έρχονται τα φορτηγά. Σε όλη την οδό υπάρχουν προβλήματα. Επειδή ο δρόμος είναι διπλός, παρκάρουν όλοι όπου να ναι. Θεωρούν ότι χωρούν να περνούν τα αυτοκίνητα, επειδή υπάρχει χώρος και διπλοπαρκάρουν. Πιστεύω βέβαια ότι όσοι παρκάρουν μόνο για να ψωνίσουν δεν σταματούν».
«ΟΙ ΚΑΔΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΕΡΓΑ»
Αναφορικά με τους κάδους που τοποθετήθηκαν επάνω στην διάβαση των πεζών ο κ. Μυλωνάς επισημαίνει ότι «αυτά τα έκαναν προεκλογικά για να φανεί ότι κάνουν έργα. Ποιος ξέρει με τι σκεπτικό το έκαναν; Είναι σίγουρο ότι όποιος περάσει θα σκοντάψει στους κάδους. Γενικά ό,τι δουλειά ξεκίνησαν να κάνουν, στο τέλος έγινε λάθος. Δεν ξέρω πως τα κάνουν όλα ανάποδα στο τέλος οι άνθρωποι οι μορφωμένοι και διαβασμένοι κατά τα άλλα».
«ΣΤΗΝ Μ. ΚΑΡΑΟΛΗ ΤΟ «ΒΑΡΟΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ»
«Η Μ. Καραολή είναι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος, γιατί έχει και διπλή κατεύθυνση, σε αντίθεση με τον οδό 28ης Οκτωβρίου που είναι μονός και δεν σταματά με τίποτα άνθρωπος. Όλοι, από πλευράς κίνησης αυτοκινήτων και όχι από πλευράς κίνησης καταστημάτων, έρχονται στην Μιχαήλ Καραολή» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «το πρόβλημα δημιουργείται για αυτόν ακριβώς το λόγο. Επειδή είναι διπλής κατεύθυνσης ο δρόμος και όλοι έρχονται από εδώ. Όλο το βάρος της 28ης Οκτωβρίου έχει πέσει πλέον στην Μ. Καραολή. Ο δήμος και η αστυνομία μπορούν να λύσουν το πρόβλημα. Δεν γίνεται και εμείς, να καλούμε κάθε μέρα την αστυνομία. Ούτε εμείς μπορούμε να βρούμε πάρκινγκ. Στις ράμπες αναπήρων έχει πάντα αυτοκίνητα, ο,τι ώρα και να περάσεις. Είναι το πιο ξεκούραστο σημείο πάρκινγκ για αυτούς που θέλουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους για δέκα λεπτά με αναμμένα αλάρμ. Αν έρθει η αστυνομία, θα πουν ότι είχε μόνο ένα λεπτό που το άφησαν το αυτοκίνητο και άλλα «γνωστά».
«ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΑΝ ΠΕΖΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ – ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ Μ. ΚΑΡΑΟΛΗ – ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΟΙ ΚΛΗΣΕΙΣ»
Από την πλευρά του ο κ. Γουναρίδης υπογράμμισε ότι «και το φως σου να έχεις σαν πεζός δεν μπορείς να περάσεις τον δρόμο. Πόσο μάλλον αν είσαι τυφλός. Δεχόμαστε συνεχώς κλήσεις όχι μόνο για την συγκεκριμένη οδό αλλά και για άλλα σημεία. Το ζήτημα – και το έχω πει πάρα πολλές φορές – είναι η μεγάλη έλλειψη προσωπικού που φαίνεται σε όλες τις κεντρικές υπηρεσίες. Μια από αυτές είναι η Τροχαία που έχει επωμιστεί όχι μόνο το βάρος της ρύθμισης κυκλοφορίας στο νομό Ξάνθης αλλά και άλλα «πάρεργα» όπως το μεταναστευτικό (όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό). Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούμε να επιτηρήσουμε τα κεντρικά σημεία της πόλης όσο χρειάζεται και να δημιουργείται αυτό το αλαλούμ. Όποτε μπορούμε κάνουμε ελέγχους, αφού το γνωρίζουμε το πρόβλημα. Το ζήτημα όμως είναι πως όταν ένα περιπολικό της τροχαίας είναι για όλο το νομό και ασχολείται και με άλλα θέματα, δεν είναι εφικτό να επιτηρήσουμε όπως πρέπει αυτόν τον δρόμο. Το κακό είναι βέβαια ότι και η νοοτροπία των πολιτών δεν αλλάζει. Η μόνη αλλαγή που μπορεί να υπάρξει είναι με την συνεχή επιτήρηση αλλά αυτό θα γίνει μόνον αν ενισχυθούμε με προσωπικό. Να έχουμε καθημερινή παρουσία ώστε και οι πολίτες να καταλάβουν ότι η συμπεριφορά τους σήμερα, μπορεί να είναι συμπεριφορά κάποιου άλλου αύριο».
«ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΜΟΥ – ΤΡΟΧΑΙΑΣ – ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ»
«Το κυκλοφοριακό χρειάζεται μια συνεργασία μεταξύ δήμου, τροχαίας και πολιτών. Σαν τροχαία, κάνουμε για πολλά σημεία της πόλης προτάσεις για βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν. Η κυκλοφοριακή μελέτη όμως είναι αρμοδιότητα άλλου φορέα. Μια σωστή κυκλοφοριακή μελέτη, σε συνδυασμό με σωστή αστυνόμευση και ενημέρωση των πολιτών για να γίνουν πιο ευσυνείδητοι οι οδηγοί και οι πεζοί, θα έλυνε το πρόβλημα. Αυτό βέβαια γίνεται σιγά σιγά. Δεν μπορεί να γίνει από την μια μέρα στην άλλη σε μια πόλη που ρυμοτομικά, όπως είναι κατασκευασμένη, δημιουργεί ούτως ή άλλως ένα πρόβλημα. Δεν είναι μια καινούρια, τετραγωνισμένη πόλη, που όλα γίνονται πιο εύκολα. Όλοι μαζί όμως, μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα σιγά σιγά» συνέχισε ο ίδιος, καταλήγοντας στο ότι «εννοείται ότι με μια σωστή κυκλοφοριακή μελέτη και με τροχονομική επιτήρηση του δρόμου (όχι αναγκαστικά με το να βεβαιώνουμε παραβάσεις). Το περίεργο είναι ότι στην συγκεκριμένη οδό υπάρχει και πάρκινγκ. Σίγουρα βέβαια είναι επί πληρωμή, αλλά και οι πολίτες μπορούν με ένα μικρό κόστος να βοηθήσουν στην ελάφρυνση του προβλήματος. Πρέπει και οι πολίτες να σκεφτούν λίγο διαφορετικά. Είναι όλα μαζί. Αν και η τροχαία είχε το προσωπικό ή δεν ασχολούνταν με άλλα θέματα όπως το μεταναστευτικό, δεν θα ήταν τόσο έντονο το πρόβλημα».