Κυκλοφοριακό… μπάχαλο στο κέντρο της Ξάνθης!

Η ανυπαρξία Δημοτ. Αστυνομίας και κυκλοφοριακής μελέτης φέρνουν…

Δ. Τσανάκα: «Απαραίτητη η Δημοτ. Αστυνομία… φέρνει και έσοδα στον Δήμο Καβάλας»

Ν. Γουναρίδης: «Θα ανακούφιζε και την ΕΛ.ΑΣ εκτός από το κυκλοφοριακό»

 

Καθημερινά σχεδόν τα παράπονα των Ξανθιωτών για την «αναρχία» που επικρατεί στον κεντρικό ιστό της πόλης με τα παρκαρισμένα…παντού αυτοκίνητα και μηχανάκια που δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Ερωτήματα και για την ανυπαρξία Δημοτικής Αστυνομίας, αφού ο Δήμος Ξάνθης έχασε την ευκαιρία της επανασύστασής της, σε αντίθεση με άλλους δήμους όμορων νομών (π.χ. ο Δήμος Καβάλας που τα κατάφερε) όπου ο «θεσμός» του Δημοτικού Αστυνομικού συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αλλά «γεμίζει» συγχρόνως και τα ταμεία του δήμου.

Κάτι που για την Ξάνθη αποτελεί…«ουτοπία», τόσο για το οικονομικό όσο και για το κυκλοφοριακό κομμάτι, την στιγμή που προχωρά με ρυθμούς «χελώνας» και η κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης.

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο Πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης ο οποίος χαρακτηρίζει ως ακόμη ένα «πάρεργο» την αρμοδιότητα των αστυνομικών για την στάθμευση οχημάτων, καθώς και η Δήμαρχος Καβάλας κ. Δήμητρα Τσανάκα, η οποία σημειώνει ότι «η Δημοτική Αστυνομία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο, εάν θέλεις να έχεις ελεγχόμενη στάθμευση».

«ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ»

Η κ. Τσανάκα εξηγεί ότι «αν θέλεις να έχεις ελεγχόμενη στάθμευση, χωρίς Δημοτική Αστυνομία, μην την ξεκινάς καθόλου. Είναι απαραίτητο εργαλείο. Δεν μπορούν να ρυθμίσουν την κυκλοφορία αλλά μπορούν να γράψουν τους παράνομα σταθμευμένους οδηγούς, ενώ κάνουν και διάφορες άλλες δράσεις μέσα στην πόλη. Είναι πολύ απαραίτητες (το λέω γιατί σχεδόν όλες είναι γυναίκες) για την ελεγχόμενη στάθμευση. Χωρίς αυτές δεν γίνεται τίποτα. Μάλιστα όταν θα ξεκινήσει η ελεγχόμενη στάθμευση, τα έσοδα στα ταμεία θα είναι πολύτιμα γιατί μπαίνουν στα τακτικά (και αυτά είναι πολύτιμα έσοδα). Εκείνο που μας οδήγησε στην επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, ήταν το γεγονός ότι θέλαμε ελεγχόμενη στάθμευση. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο είπαμε ότι θέλουμε ξανά την Δημοτική Αστυνομία».

 

«ΘΑ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΤΟΜΩΝ»

Ο κ. Γουναρίδης αναφέρει από την πλευρά του στην «Θ» ότι «η δουλειά των αστυνομικών δυσχεραίνει γιατί έχουμε αναλάβει όλα τα πάρεργα του ελληνικού κράτος. Όπου το κράτος έχει ελλείψεις, «αναλαμβάνει» η αστυνομία και αυτό είναι πολύ δύσκολο, καθώς το «νούμερο ένα» πρόβλημα στην Ελλάδα θεωρείται το μεταναστευτικό και όπως καταλαβαίνετε με την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει, έχουμε βάλει όλες μας τις «δυνάμεις» σε αυτόν τον τομέα και τα υπόλοιπα έχουν μείνει πίσω. Όσον αφορά την Δημοτική Αστυνομία, δεν ξέρω για ποιο λόγο σταμάτησε, αλλά δεν είχε λειτουργήσει επαρκώς για να βοηθά την αστυνομία. Περισσότερο ήταν για την ελεγχόμενη στάθμευση και για κάποιους άλλους ελέγχους οι οποίοι και πάλι γίνονταν με την συνδρομή της αστυνομίας. Δεν ξέρω ποιες είναι ακριβώς οι αρμοδιότητες των Δημοτικών Αστυνόμων, ωστόσο από όσο γνωρίζω (και κατά την εκτίμησή μου) θα πρέπει να έχει και έναν μεγάλο αριθμό έμψυχου δυναμικού. Εννοείται ότι μια Δημοτική Αστυνομία που θα λειτουργήσει με τον κατάλληλο αριθμό ατόμων και έχοντας τις αρμοδιότητες που ορίζει ο νόμος, θα βοηθούσε σε μεγάλο βαθμό το έργο των αστυνομικών. Αυτήν την στιγμή πέραν της τροχαίας, το αστυνομικό τμήμα έχει αναλάβει και τον έλεγχο των καταστημάτων. Κάτι που θα μπορούσε να το κάνει η Δημοτική Αστυνομία αν υπήρχε».

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ – ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ»

«Όσον αφορά την στάθμευση βέβαια, θα πρέπει και οι πολίτες να έχουν την απαραίτητη παιδεία και να μην λειτουργεί σαν «μπαμπούλας» ο τροχονόμος για να σταματούν. Δεν μπορούμε να είμαστε παντού. Πρέπει να αλλάξει και η νοοτροπία των πολιτών. Ακόμη και να πάμε να ελέγξουμε μια οδό, μετά από λίγο θα ξαναφέρουν τα οχήματα. Δεν μπορούμε να είμαστε σε όλη την Ξάνθη όσοι αστυνομικοί και να έρθουν» συνέχισε ο ίδιος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «αν εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή μελέτη θα είναι καλό γιατί θα λυθούν πολλά θέματα. Όπως προείπα όμως καλό θα ήταν να υπήρχε και Δημοτική Αστυνομία με ανάλογο προσωπικό, να υπήρχε και ο κατάλληλος αριθμός ατόμων στην Τροχαία και να γίνονταν και μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής σε μικρές ηλικίες. Μόνο έτσι θα λυθεί το θέμα, όχι άμεσα βέβαια, αλλά σε βάθος πενταετίας και δεκαετίας. Είναι και θέμα παιδείας δηλαδή. Ως Έλληνες είμαστε πίσω και αυτό είναι ένα πρόβλημα που συναντά κανείς στις περισσότερες πόλεις».