Βοήθησε τα «ταμεία» των καταστημάτων η αντίστοιχη διοργάνωση στην Κομοτηνή
Θετικός ήταν για τους καλά οργανωμένους επαγγελματίες, ο απολογισμός στα…ταμεία των καταστημάτων τους, από την «Λευκή Νύχτα» που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή το βράδυ της Παρασκευής 5 Οκτωβρίου. Μια…διαφορετική νύχτα κατά την οποία παρέμειναν ανοιχτά έως αργά το βράδυ τα καταστήματα της αγοράς, που προσέλκυσε από όσο φαίνεται επισκέπτες από όμορους νομούς αλλά και τους πρωτοετείς φοιτητές με τις οικογένειές τους, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν εκεί αναζητώντας στέγη, όπως εξήγησε στην «Θ» η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής κ. Κική Κωνσταντινίδου.
Μια διοργάνωση η οποία στην αγορά της Ξάνθης πραγματοποιήθηκε προ δύο ετών, υπό…περίεργες ωστόσο καιρικές συνθήκες. Βέβαια και στον Εμπορικό Σύλλογο Ξάνθης υπάρχουν σκέψεις να γίνει κάτι αντίστοιχο φέτος, αλλά στο…σωστό timing, όπως εξηγεί από την δική του πλευρά στην «Θ» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου, ο οποίος μάλιστα σημειώνει ότι «μια νύχτα, μια φορά τον χρόνο δεν έχει ουσία. Το θέμα είναι τι γίνεται τις υπόλοιπες».
ΜΕ ΤΟ «ΒΛΕΜΜΑ» ΣΤΟΥΣ…ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Ειδικότερα η κ. Κωνσταντινίδου αναφέρει ότι «εμείς αυτό που επιδιώκουμε κάθε φορά που έχουμε «Λευκή Νύχτα» και κάθε φορά που ετοιμάζει κάτι ο εμπορικός σύλλογος για την αγορά της πόλης μας, είναι να μπορέσουμε να «γεμίσουμε» έστω και για μια βραδιά, έστω και για εκείνη την στιγμή το ταμείο των επιχειρήσεων και των μελών μας. Για αυτό και πρώτος στόχος μας, είναι πάντα να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα της πόλης μας, για αυτό αν προσέξατε η ημερομηνία που πραγματοποιούμε την «Λευκή Νύχτα» είναι είτε τέλος Σεπτεμβρίου είτε την πρώτη Παρασκευή του Οκτωβρίου, όταν η Κομοτηνή είναι γεμάτη από τους πρωτοετείς φοιτητές μαζί με τις οικογένειές τους, που έρχονται να τακτοποιηθούν. Οπότε για εμάς αυτό είναι ένα καινούριο κομμάτι, μια νέα μερίδα ανθρώπων που έρχονται να ζήσουν στην Κομοτηνή, να πραγματοποιήσουν τα πρώτα τους όνειρα, να ζήσουν τα φοιτητικά τους χρόνια και εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τους ανθρώπους αυτούς να εγκατασταθούν και να αγαπήσουν την πόλη αυτή, μέχρι και την αγορά γιατί και η αγορά είναι κομμάτι της ζωής των παιδιών που έρχονται να ζήσουν στην πόλη μας. Για αυτό και επιλέγουμε αυτήν την ημερομηνία».
«ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΚΕ ΣΕ ΤΖΙΡΟ – ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ ΟΙ ΞΕΝΟΙ»
«Βέβαια να πούμε ότι κάθε χρόνος που περνά, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, χάνουμε εμείς οι επαγγελματίες ένα κομμάτι του τζίρου μας, είτε λόγω των υπερβολικών αυξήσεων είτε λόγω της φορολογίας και του εργασιακού (που δεν το έχουμε μόνο εμείς αλλά και οι καταναλωτές μας και οι πολίτες, οπότε το πορτοφόλι τους συρρικνώνεται συνεχώς ακόμη και σε βασικά αγαθά, πόσο μάλλον σε καταναλωτικά αγαθά που θέλουμε να στηρίξουμε περισσότερο). Έτσι την «Λευκή Νύχτα» που μας πέρασε, είχαμε πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και αυτή «μεταφράστηκε» και σε τζίρο στα καταστήματα. Βέβαια δούλεψαν περισσότερο τα καταστήματα που είχαν κάνει καλές προσφορές και καλές εκπτώσεις. Τα καταστήματα που ήταν καλά προετοιμασμένα, που είχαν όλο το προσωπικό τους, είχαν καλές προσφορές, είχαν κάποιο κέρασμα ή κάτι το ιδιαίτερο και γιορτινό που ταίριαζε και στο πλαίσιο της «Λευκής Νύχτας», αυτά τα καταστήματα δούλεψαν πολύ περισσότερο και από ότι μας είπαν είχαν και έναν αρκετά αυξημένο τζίρο που πλησίαζε στα περσινά ταμεία της αντίστοιχης βραδιάς. Είχαμε και καταστήματα που μας είπαν ότι ναι μεν δούλεψαν αλλά όχι όπως πέρυσι. Αυτά τα καταστήματα είχαν πολύ ιδιαίτερο είδος, οπότε βλέπουμε ότι χρόνο με τον χρόνο όλες οι οικογένειες κόβουν συνεχώς πράγματα και συρρικνώνουν την κατανάλωσή τους γιατί πλέον δεν… βγαίνει. Η τσέπη μας έχει αδειάσει» συνέχισε η ίδια, σημειώνοντας ότι «γενικότερα είναι καλά τα αποτελέσματα για την αγορά μας γιατί το βράδυ της Παρασκευής που πραγματοποιήσαμε την «Λευκή Νύχτα» δεν είχαμε μεταφορά τζίρου ούτε της εβδομάδας, ούτε της επόμενης εβδομάδας. Ήταν ένας νέος τζίρος που έγινε την Παρασκευή το βράδυ. Φυσικά και δεν αρκεί μια νύχτα σε καμία περίπτωση. Εμείς αυτό το κάνουμε για γνωρίσουν οι ξένοι την πόλη μας, να έρθουν από την Ξάνθη, από τον Έβρο, να προσελκύσουμε κόσμο από τον κάθετο άξονα (όπου έχουμε μεγάλη διαφήμιση) κλπ. δεν το κάνουμε για τους ντόπιους καταναλωτές. Ο ξένος κόσμος και οι επισκέπτες είναι αυτοί που θα «κτίσουν» τον τζίρο μας…Αυτός που θα δει ότι στην αγορά της πόλης μας υπάρχει κάτι παραπάνω και όταν την επισκεφθεί ξανά θα στηρίξει τα καταστήματα και την κατανάλωση στην πόλη μας…»
«ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ…ΜΙΑ ΜΕΡΑ. ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ, ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;»
Από την πλευρά του ο κ. Μίλκογλου αναφέρει για την αγορά της Ξάνθης οτι «το να βλέπεις κόσμο στην αγορά, δεν σημαίνει ότι και τα ταμεία «δούλεψαν» ούτε ότι δούλεψαν όλοι. Αυτό είναι δεδομένο. Σίγουρα από πλευράς κόσμου, τα πράγματα ήταν καλά γιατί ο κόσμος θέλει να κάνει βόλτες, να κυκλοφορεί ειδικά το βράδυ με ανοιχτά μαγαζιά έως τις 12, να υπάρχουν events. Είναι μια διασκέδαση. Κάποια μαγαζιά που κάνουν «δυνατές» και μεγάλες προσφορές (π.χ οπτικά που συνήθως κάνουν μεγάλες προσφορές) δουλεύουν. Είναι σαν μια… black Friday. Είναι καινούρια «μόδα». Οι εκπτώσεις έχουν χάσει όμως την ουσία, αφού έξι με επτά μήνες τον χρόνο, υπάρχουν εκπτώσεις (4 μήνες οι κανονικές, ένα μήνα οι ενδιάμεσες εκπτωτικές και τα δεκαήμερα των προσφορών). Άρα η ουσία είναι πότε κάνεις την «Λευκή Νύχτα» και γιατί την κάνεις. Στο μυαλό μας υπάρχει «Λευκή Νύχτα». Είχε γίνει πριν δυο χρόνια, αλλά ίσως ήταν λάθος το timing γιατί ήταν άστατος ο καιρός εκείνη την ημέρα, δεν υπήρχε μεγάλη βοήθεια (γιατί αυτό δεν το κάνει μόνος του ένας Εμπορικός Σύλλογος, βοηθά και ο δήμος ο οποίος μας βοήθησε, είναι και η περιφέρεια κλπ). Επίσης το πιο βασικό είναι να υπάρχει εθελοντισμός. Ας μην περιμένουμε όλοι το…φαΐ στο πιάτο. Πρέπει και εμείς να βοηθήσουμε λίγο στο ανακάτεμα του φαγητού. Οπότε η «Λευκή Νύχτα» υπάρχει πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας, αλλά θεωρώ ότι κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα η Αλεξανδρούπολη θα το κάνει το καλοκαίρι γιατί έχει τουρισμό. Η Ξάνθη δεν έχει τουρισμό. Άρα ψάχνεις να βρεις μια περίοδο κατά την οποία αφενός δεν θα σε «καπελώσει» κάποια άλλη εκδήλωση και αφετέρου θα έχει επιτυχία, όση επιτυχία μπορεί να έχει. Για να θεωρήσεις επιτυχημένη μια «Λευκή Νύχτα» πρέπει να υπάρχει και ένας απολογισμός με στοιχεία (ποια μαγαζιά δούλεψαν και τα ποσοστά αύξησής τους). Η επόμενη μέρα όμως τι λεει; Η μεθεπόμενη; Ας μην πιανόμαστε από μια μέρα. Πρέπει να γίνονται συνέχεια πράγματα. Μια «Λευκή Νύχτα», μια φορά τον χρόνο δεν έχει ουσία…Τα λεφτά που έχει να ξοδέψει ο κόσμος είναι συγκεκριμένα. Ψάχνει προσφορές και ευκαιρίες, για αυτό και οι εκπτώσεις έχασαν την ουσία τους. Έχεις επτά μήνες τον χρόνο εκπτώσεις. Τις ονομάζεις «Λευκή Νύχτα» ή «Νύχτα Φωτός»; Σημασία όμως έχει τι κάνεις την επόμενη ημέρα και την επόμενη εβδομάδα. Θεωρώ (και το βάζω και σαν στοίχημα) ότι όταν ο άλλος ξέρει ότι την Παρασκευή θα έχεις προσφορές, όλη η εβδομάδα σου είναι «νεκρή» αφού όλοι περιμένουν εκείνη την ημέρα…Καλή η «Λευκή Νύχτα», καλό το «Black Friday» αλλά είναι μόνο για μια μέρα..»