Η «Γραμμή Δημότη», ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα και η πλατφόρμα «Βελτιώνω τον Δήμο μου» που θα επαναλειτουργήσει
«Αν έχεις χρόνο για socials, έχεις άπλετο χρόνο για να απευθυνθείς στους αρμοδίους» σημειώνει με νόημα για τα σχόλια στο διαδίκτυο, ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης
Καθαρισμοί ιδιόκτητων οικοπέδων και ζητήματα καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων, αποτελούν την πλειοψηφία των αιτημάτων – παραπόνων στην «Γραμμή Δημότη» (15333) το τελευταίο διάστημα.
Μια γραμμή που λειτουργεί σε καθημερινή βάση, όπου στην άλλη γραμμή του τηλεφώνου βρίσκονται ευγενέστατες υπάλληλοι του δήμου (σ.σ. το διαπιστώσαμε ιδίοις ωσίν) που πληροφορούν τους πολίτες ή μεταβιβάζουν – αναλόγως – τα αιτήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες και κατ΄ επέκταση στους αντιδημάρχους.
Εν τω μεταξύ τα παράπονα και τα κακόβουλα – για τις υπηρεσίες του δήμου – σχόλια (που συνοδεύονται με ανάλογες φωτογραφίες συνήθως ) σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζονται, ενώ πολλά εξ αυτών, δεν φαίνεται να έχουν φτάσει καν στην «Γραμμή του Δημότη».
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Μανώλης Φανουράκης, ο οποίος αναφέρθηκε και στον χρόνο απόκρισης στα αιτήματα που καταγράφονται, σχολιάζοντας παράλληλα τα σχόλια στα socials με την φράση «όταν έχεις χρόνο να σχολιάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άρα έχεις άπλετο χρόνο και να λύσεις κάποιο πρόβλημα ή να απευθυνθείς στους αρμόδιους φορείς και αντιδημάρχους».
«ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ»
Αναλυτικότερα ο κ. Φανουράκης υπογράμμισε ότι «πολλά από τα αιτήματα που είχαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα αφορούσαν στον καθαρισμό ιδιόκτητων οικοπέδων που τα έχουν παραμελήσει οι ιδιοκτήτες τους, έχουν πυκνή βλάστηση και είναι επικίνδυνα και για τις διπλανές οικίες αλλά και για τους ανθρώπους. Τους εξηγήσαμε την διαδικασία που ακολουθείται και τι πρέπει να γίνεται. Από εκεί και πέρα, είχαμε αιτήματα για ζητήματα καθαριότητας και ζητήματα κοινοχρήστων χώρων. Αυτά είναι τα περισσότερα αιτήματα. Δεν έχουμε καθυστερήσεις ουσιαστικά – καθώς το 15333 παρακολουθείται – αφού το αίτημα που γίνεται μεταβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία, ενημερώνεται ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για όσα γίνονται και γενικά δεν υπάρχει καθόλου καθυστέρηση. Για υποθέσεις όμως, όπως είναι τα ιδιωτικά οικόπεδα, υπάρχει μια καθυστέρηση η οποία οφείλεται σε διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, όπως ότι θα πρέπει να ειδοποιηθεί τρεις φορές ο ιδιοκτήτης, μετά θα πρέπει να ειδοποιηθεί ο Εισαγγελέας και μετά, να παρέμβουμε για να καθαρίσουμε εμείς, μόνον με εισαγγελική παραγγελία. Επίσης σε θέματα που αφορούν άλλες υπηρεσίες, όπως η ΔΕΥΑΞ, ενημερώνουμε τους πολίτες να απευθυνθούν στην ΔΕΥΑΞ. Ωστόσο, αν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, ενημερώνουμε εμείς, άμεσα, την ΔΕΥΑΞ».
«ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΩ ΤΑ…ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ – ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ SOCIALS ΕΧΕΙΣ ΑΠΛΕΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ»
Αναφορικά με τα παράπονα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για αντίστοιχα ζητήματα και το αν αυτά κοινοποιούνται μέσω του 15333 ή παραμένουν ως…σχόλια στα socials, ο κ. Φανουράκης επισημαίνει ότι «προσωπικά δεν μπαίνω στην διαδικασία να σχολιάσω αυτά που «σχολιάζονται» στα socials, ούτε να δώσω απαντήσεις. Όταν έχεις χρόνο να σχολιάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άρα έχεις άπλετο χρόνο και να λύσεις κάποιο πρόβλημα ή να απευθυνθείς στους αρμόδιους φορείς και αντιδημάρχους. Το 15333 το εφαρμόσαμε από την πρώτη μέρα – ουσιαστικά – της διοίκησης του Δήμου Ξάνθης. Λειτουργεί καθημερινά, τις ώρες που έχουμε ανακοινώσει και με πάρα πολλά αιτήματα και οι πολίτες εξυπηρετούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όποιος επιθυμεί μπορεί να καλέσει στο 15333, να καταθέσει ένα αίτημα ή ένα παράπονο ή ένα πρόβλημα (αφού το 15333 είναι για να επιλύει τα προβλήματα των πολιτών) που μπορεί να το επιλύσει ο δήμος και να το επιλύσει. Το να κατηγορούμε είναι το μόνο εύκολο πράγμα».
«ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ‘’ΒΕΛΤΙΩΝΩ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΟΥ’’ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ»
Επιπλέον, δοθείσης της ευκαιρίας, ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα «Βελτιώνω τον Δήμο μου» για την οποία σημείωσε με έμφαση ότι «είναι μια υπηρεσία η οποία – όπως έχω τονίσει κατ΄επανάληψη- κατά την προηγούμενη δημοτική αρχή την λειτουργούσε ο ειδικός συνεργάτης του δημάρχου. Αυτήν την στιγμή, ουσιαστικά, όποια αιτήματα είχαν γίνει τα παραπέμπαμε και μέσα από το 15333 για να υλοποιηθούν. Βρήκαμε τον τρόπο να στελεχωθεί πληροφοριακά το τμήμα αυτό και σύντομα θα είναι και πάλι στην διάθεση των πολιτών. Δεν λειτουργούσε όπως έπρεπε να λειτουργεί το τελευταίο διάστημα, γιατί δεν υπήρχε προσωπικό. Ήταν μια πολύ αξιόλογη ενέργεια, δεν την κατηγορούμε, αλλά αφού την λειτουργούσε ένας ειδικός συνεργάτης, καταλαβαίνετε ότι φεύγοντας ο ίδιος, άφησε ένα κενό. Και επειδή η έλλειψη διοικητικού προσωπικού στον δήμο, είναι πάρα πολύ μεγάλη με τις συνταξιοδοτήσεις κλπ, είναι πολύ δύσκολο. Ωστόσο, τώρα βρέθηκε μια «φόρμουλα» με τα 8μηνα και θα το συνεχίσουμε».