Και ενώ το μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο απαιτεί και τα «μπερδεύει»
Μπορεί η σχολική εφορεία του μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου να απαιτεί επίμονα ένα νέο κτίριο εγκαλώντας τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες για αδιαφορία και δημιουργώντας «πονηρούς συνειρμούς», εντούτοις στον Νομό Ξάνθης, πολλά περισσότερα σχολεία τα οποία αναμένουν εδώ και χρόνια για μια νέα «στέγη» και μάλιστα με επαναλαμβανόμενα αιτήματα και είσπραξη… διαβεβαιώσεων, πολλά χρόνια πριν υποβληθεί το αρχικό αίτημα από το μειονοτικό Γυμνάσιο. Πρόκειται για το 4ο Λύκειο, το 8ο Γυμνάσιο, το Ειδικό Σχολείο Γενισέας και βεβαίως το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης.
Σχολεία στα οποία «ταλαιπωρούνται» μαθητές και εκπαιδευτικοί, με συστέγαση και μικρές αίθουσες (προκάτ σε κάποιες περιπτώσεις) και με αριθμό μαθητών που φτάνει κάποιες φορές και τα… 29 άτομα μέσα σε μια τάξη.
Και όλα αυτά, την στιγμή που σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται «δωρεά» για την προμήθεια αναλώσιμων ή εξοπλισμών, όπως τονίζει μιλώντας στην «Θ», η πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ξάνθης και εκπαιδευτικός του 4ου Λυκείου Ξάνθης κ. Μαρία Λουκοπούλου.
«ΕΦΟΣΟΝ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ, ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΟΡΕΙΑΣ;»
Πιο αναλυτικά η κ. Λουκοπούλου, επισήμανε στην «Θ» τα εξής: «εμείς ως ΕΛΜΕ, θέλουμε να χτιστούν όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία. Η κατάσταση στο μειονοτικό, είναι όντως τραγική. Εφόσον λοιπόν η πολιτεία υποστηρίζει ένα τέτοιο σχολείο, ας είναι ένα κτίριο αξιοπρεπές, αν αυτό γίνει με κονδύλια πού θα μαζέψει η Σχολική Εφορεία. Δεν λέμε να μην γίνει και από όσο καταλαβαίνω (διότι δεν το είδα με τα καινούργια δεδομένα) θα γίνει με την ευθύνη της σχολικής εφορίας. Άρα γιατί να μην γίνει; Δεν το έχουμε συζητήσει σαν ΕΛΜΕ, αλλά σκεπτόμενος λογικά ένας άνθρωπος λέει γιατί θα πρέπει να υπάρχει ένα σχολείο όπου τα παιδιά κινδυνεύουν να ανέβουν και να κατέβουν; Αν η πολιτεία φροντίσει τα υπόλοιπα σχολεία να είναι πιο αξιοπρεπή και πιο ελκυστικά, τα όποια μειονεκτήματα θα έχει το μειονοτικό σχολείο θα «ζυγιστούν» με αυτά. Είναι λάθος της πολιτείας το να βάζει ένα όριο και μετά επιτρέπει να πάνε όσα παιδιά να ναι. Γιατί η πολιτεία δεν θέλει να αναλάβει τις ευθύνες της. Εμείς όμως ζητάμε από την πολιτεία να γίνουν τα άλλα. Εμείς ζητάμε από την πολιτεία να κάνει δημόσια σχολεία, να προσλάβει το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό και να εξοπλίσει τα σχολεία με ό,τι χρειαζόμαστε. Και σε δεύτερο χρόνο με την συνεργασία μας, να κάνει κατάλληλα καινούργια προγράμματα πού χρειάζονται δουλειά».
«ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
Επίσης η ίδια τόνισε ότι: «Υποχρέωση της πολιτείας είναι να έχει καλά δημόσια σχολεία και αυτά δεν υπάρχουν. Να σας πω ότι τα σχολεία αναγκάζονται να δεχθούν δωρεές (εγώ θα έλεγα αμφίβολες) φιλανθρωπικές οργανώσεις εφοπλιστών και επιχειρηματιών, για βασικότατα πράγματα (καλώδια για να κάνουμε τα πειράματα της Φυσικής, μπουκαλάκια, δοκιμαστικούς σωλήνες, προβολείς) πού είναι υποχρέωση της πολιτείας να τα παρέχει. Ορισμένοι από εμάς μειοψηφίσαμε. Δεν ξέρω βέβαια αν χαίρομαι ή λυπάμαι που μειοψήφισα στο σχολείο μου, γιατί πράγματι ήρθαν κάποια πράγματα. Δεν νοείται να βγάλω εγώ ένα μικροσκόπιο πού θα λέει «δωρεά του “τάδε”». Και δεν είναι μόνο το δικό μας σχολείο. Συζητώντας με συναδέλφους, όλα τα σχολεία πήραν «φιλανθρωπία». Το φαντάζεστε;»
«ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ 4Ο ΛΥΚΕΙΟ»
Αναφορικά με το 4ο Λύκειο Ξάνθης, η κ. Λουκοπούλου, υπογράμμισε ότι «περιμένουμε. Την τελευταία φορά που τον συναντήσαμε, μας υποσχέθηκε ο νέος Δήμαρχος ότι θα έρθει σε επικοινωνία μαζί μας για να μας πει τι γίνεται και σε τι στάδιο βρίσκονται. Δεν έχει έρθει ακόμη σε επικοινωνία. Έχουν περάσει τρεις μήνες από την επίσκεψή μας. Νομίζω ότι είχε και τον χρόνο να ενημερωθεί. Αυτή τη στιγμή το 4ο Λύκειο, φιλοξενείται στο 5ο Γυμνάσιο Ξάνθης, με ό,τι προβλήματα μπορεί να προκύψουν από δύο σχολεία διαφορετικών βαθμίδων. Μοιραζόμαστε τις αίθουσες, τα παιδιά είναι άλλα μικρά και άλλα μεγάλα, έχουν άλλου τύπου ζωηράδα τα μεν και τα δε, δεν υπάρχουν αίθουσες, η πολιτεία θεωρεί καλό και καθήκον της να συμπτύξει τμήματα και να απαγορεύει να δημιουργούνται τμήματα που να είναι λίγο κάτω από το όριο για να μπορέσουμε να κάνουμε σωστό μάθημα κλπ. Έχουμε φτάσει να έχουμε 29ρια τμήματα σε αίθουσες που δεν μπορούν να χωρέσουν 29 παιδιά και δεν μπορούμε να κινηθούμε την ώρα που κάνουμε μάθημα πολλές φορές, με πολύ δύσκολη την παιδαγωγική διαδικασία».
«ΣΤΟ ΄ΠΕΡΙΜΕΝΕ’ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΑΚΟΜΗ ΤΟ 4Ο ΓΕΛ ΚΑΙ ΤΟ 8Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΕΕΕΚ – «ΚΟΣΜΗΜΑ» ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ, ΑΛΛΑ…»
Αναφορικά με το 8ο Γυμνάσιο Ξάνθης, το ΕΕΕΕΚ Γενισέας αλλά και το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης, η ίδια τόνισε ότι:
«Όταν μπήκα στο Διοικητικό Συμβούλιο , το 4ο Λύκειο και το 8ο Γυμνάσιο, τα βρήκα στην ίδια-σημερινή κατάσταση. Και νομίζω ότι θα πάρω σύνταξη και θα εξακολουθούν να υπάρχουν ως θέματα. Πολύ το φοβάμαι αυτό. Για να μη μιλήσω για το ειδικό σχολείο. Προσωπικά θα έβαζα σε προτεραιότητα το ειδικό γιατί θεωρώ (και ως ΕΛΜΕ) ότι τα ειδικά σχολεία, τα άτομα που έχουν ειδικές ανάγκες, πρέπει να βρίσκονται στην προτεραιότητα μία πολιτισμένης πολιτείας. Δεν νοείται να μείνει υπάρχει σχολείο και μάλιστα σχολείο όπως το ζητούν οι εκπαιδευτική τους. Όχι ένα σχολείο πεταμένο σε μία γωνία, στην άκρη του πουθενά. Για να λειτουργήσουν σωστά αυτά τα σχολεία, θα πρέπει εκτός από το κτιριακό, να έχουν και τον κατάλληλο εξοπλισμό, το κατάλληλο προσωπικό σε αριθμό (καθώς οι εκπαιδευτικοί πού βρίσκονται σε αυτά κάνουν εξαιρετική δουλειά) για να βρίσκονται σε μία μικρομεσαία πόλη (όπως μας έχει εξηγήσει πολλές φορές ότι διευθυντής του σχολείου) ώστε να μπορούν να μάθουν βασικές δεξιότητες, να ψωνίζουν, να πηγαίνουν στην τράπεζα κλπ. Άρα η πολιτεία και οι δήμοι θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους αυτές τις ανάγκες που έχει το σχολείο και να τις ικανοποιήσουν. Αναφορικά με το μουσικό σχολείο, έχουμε ένα σχολείο “κόσμημα” το οποίο μας χαρίζει μία υπέροχη εβδομάδα μουσικής, χαρίζει πολιτισμό στην πόλη μας όπου και εδώ είναι χωρις τάξεις, χωρίς μεγάλη αίθουσα για να διδαχθούν τα παιδιά μουσική, χωρίς κατάλληλη αίθουσα να διδαχθούν τα υπόλοιπα μαθήματα κλπ. Εδώ είναι πού η συνάδελφοι “βαρυγκωμούν” και δεν μπορούν να κουνηθούν κάνοντας μάθημα. Τι συνθήκες είναι αυτές εν έτει 2024;»