Με 45 εκατ. Ευρώ από το ΕΣΠΑ το πρόγραμμα μη επιστρεπτέας ενίσχυσης της Περιφέρειας ΑΜ-Θ

Κ. Ιωαννίδου: «Σημαντικό να μην υπάρξουν λάθη στα δικαιολογητικά»

 

 

Εδώ και λίγες ημέρες οι πληττόμενοι επαγγελματίες και επιχειρηματίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τους φακέλους τους στην ΔΕΣΜΟΣ ΑΜ-Θ, ώστε να λάβουν την μη επιστρεπτέα ενίσχυση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.

 

Περιληπτικά το πρόγραμμα
Συνολικά, οι πόροι που θα διατεθούν είναι 45εκ ευρώ μέσω ΕΣΠΑ, ενώ μπορούν να διατεθούν ακόμη και περισσότερα από 90εκ ευρώ στην αγορά. Η ενίσχυση είναι μη επιστρεπτέα, δηλαδή όχι σε μορφή δανεισμού, και στοχεύει στο να απαλύνει τις επιχειρήσεις από τις πληγές του κορωνοϊού. Για να μπορέσουν να λάβουν αυτήν την «ένεση» ενίσχυσης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να τηρούν τρία κριτήρια. Πρώτον, να έχουν διατηρήσει τον αριθμό των εργαζομένων που είχαν στην αρχή της πανδημίας. Δεύτερον, να προσκομίσουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι «πληττόμενη» επιχείρηση. Τα ποσά της επιχορήγησης θα κυμαίνονται από 2.000 έως 15.000 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό του προσωπικού που έχει διατηρήσει η επιχείρηση από την αρχή της πανδημίας. Είναι αρκετοί, οι κλάδοι που χαρακτηρίζονται ως «πληττόμενοι», οπότε δικαιούνται και την ενίσχυση.

Άνοιξαν οι αιτήσεις
Η Κατερίνα Ιωαννίδου, πρόεδρος της ΔΕΣΜΟΣ ΑΜ-Θ, αναφέρθηκε στις αιτήσεις που άνοιξαν για τους επαγγελματίες για το πρόγραμμα τις ενίσχυσης σε μία δύσκολη εποχή, τονίζοντας τα εξής: «Σχεδόν το 90% των επιχειρηματιών και των ελεύθερων επαγγελματιών της ΠΑΜ-Θ θα εισπράξουν αναλογούντα ποσά μέσω του προγράμματος. Υπάρχει ένας μεγάλος όγκος εργασίας. Θεωρώ ότι θα έχουμε γύρω στις 40.000 αιτήσεις υπολογίζω», εκτίμησε η κα Ιωαννίδου. Πρόσθεσε ότι αυτήν την στιγμή είναι περίπου 20 άτομα που ασχολούνται με αυτήν την δουλειά και «με αυτό το προσωπικό δεν νομίζω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Για αυτόν το λόγο έχω κάνει έκκληση στην γενική συνέλευση να προχωρήσουν σε πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, ορισμένου χρόνου. Γύρω στα 15 άτομα υπολογίζω ότι χρειαζόμαστε, τα οποία θα ασχοληθούν μόνο με αυτό».

Ενημέρωσε επίσης ότι το ποσό της επιδότησης, είναι κυρίως σύμφωνο με το προσωπικό που είχε κάποιος στις 19/03. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι επειδή έχουν κλείσει τα δικαστήρια και υπήρχε ένα έγγραφο που έπρεπε να το ζητήσουν από το πρωτοδικείο, είναι να μπορέσουμε να το κάνουμε μέσω του ΓΕΜΗ, ώστε να ξεμπλοκαριστεί το σύστημα. Ηλεκτρονικά γίνεται η αίτηση. Υπάρχει μια πλατφόρμα και όλα τα δικαιολογητικά κατατίθενται ηλεκτρονικά  και εφόσον υπάρχει έγκριση, βλέπουμε και τα φυσικά χαρτιά. Είναι σημαντικό να μην υπάρχουν λάθη στους φακέλους και να μην μας καθυστερούν γιατί και αυτοί θα καθυστερήσουν».

Τέλος, πληροφόρησε η κα Ιωαννίδου για το φάκελο που πρέπει να παραδώσουν οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες, ότι «υπάρχουν κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις που θα πρέπει να συμπληρωθούν, από το σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ” τι προσωπικό υπήρχε, φυσικά να υπάρχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και δύο έγγραφα από το ΓΕΜΗ. Είναι απλή διαδικασία».