Με μικρή συμμετοχή η χθεσινή κινητοποίηση του Διδασκαλικού Συλλόγου και της ΕΛΜΕ Ξάνθης

Με μικρή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα η κινητοποίηση του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα προβλήματα στην παιδεία και εν μέσω πανδημίας, την οποία πλαισίωσε και το ΠΑΜΕ Ξάνθης. Ωστόσο το κάλεσμα απευθύνονταν και στους γονείς των μαθητών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά όπως φαίνεται δεν βρήκε ανταπόκριση.

Γεγονός το οποίο δεν ικανοποίησε τους προέδρους του Διδασκαλικού Συλλόγου και της ΕΛΜΕ Ξάνθης κ. Δημήτρη Ντούμο και Ζήση Σοφία, οι οποίοι μίλησαν για τα βασικά αιτήματα και προβλήματα που αντιμετωπίζει στην Ξάνθη η παιδεία, αλλά και για επιμέρους ζητήματα όπως ο ξυλοδαρμός εκπαιδευτικού (στην πρωτοβάθμια) και το κάλεσμα των διευθυντών των σχολείων που τελούσαν υπο κατάληψη (στην δευτεροβάθμια), αντίστοιχα.

Ειδικότερα η ίδια ανέφερε ότι «υποτίθεται ότι ο ΕΝΦΙΑ αναρτήθηκε από την Παρασκευή. Εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι μέχρι πριν μερικά λεπτά (σ.σ. χθες Δευτέρα στις 14.00) δεν μπορούσαμε να μπούμε στην σελίδα.

Τώρα άρχισε και ανοίγει η σελίδα και από εδώ και έπειτα θα δούμε τι θα βγάλει. Για να υπάρχουν στα εκκαθαριστικά λάθη και παραλείψεις, γίνονται από τους φορολογούμενος. Δεν γίνονται με κάποιον άλλον τρόπο, ούτε από την Ανεξάρτητη Αρχή. Ανάλογα με το τι έχει ανεβάσει ο καθένας, βγαίνει μια αντικειμενική αξία στο ακίνητό του.

Αν κάποιος δεν έχει βάλει σωστά τα τετραγωνικά του (για παράδειγμα) σαφώς και θα του βγουν διαφορετικά ποσά. Για αυτό λέμε ότι ο κάθε φορολογούμενος πρέπει να μπαίνει στο σύστημα και να ελέγχει το Ε9. Έρχεται στον λογιστή του και παίρνει τον ΕΝΦΙΑ. Δεν πρέπει να δει αν τα τετραγωνικά που είναι γραμμένα επάνω, συμφωνούν με αυτά που ήδη γνωρίζει (εάν τα γνωρίζει);

Πολλοί απλώς παίρνουν τον ΕΝΦΙΑ χωρίς να «τσεκάρουν» τα τετραγωνικά που αναγράφονται εκεί. Επίσης, κάποιος μπορεί να έχει κάνει τακτοποίηση και να μην την έχει υποβάλλει στον λογιστή του, με αποτέλεσμα να είναι περισσότερα τα τετραγωνικά και στον ΕΝΦΙΑ να φαίνονται λιγότερα. Όλα αυτά ξεκινούν από τον ίδιο τον φορολογούμενο».

Ειδικότερα ο κ. Ντούμος ανέφερε ότι «ως Διδασκαλικός Σύλλογος απευθύναμε κάλεσμα και στην ΕΛΜΕ για να διοργανώσουμε από κοινού αυτήν την συγκέντρωση διαμαρτυρία και στους συναδέλφους Μουσουλμάνους ΕΠΑΘίτες αλλά και στην Ένωση Γονέων και γενικότερα στους γονείς.

Αυτό που πρέπει να πω είναι ότι κάθε ΔΣ και πόσο μάλλον το Συνδικαλιστικό Κίνημα, έχει υποχρέωση απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και γενικότερα στην κοινωνία να καταθέτει τα αιτήματα, τα θέματα και να αγωνίζεται για την επίλυση αυτών.

Ήδη διανύουμε την 3η εβδομάδα λειτουργίας των σχολικών μονάδων με την κρίση (με την πανδημία) και ενώ η κυβέρνηση είχε το Καλοκαίρι όλο τον καιρό – αλλά και την εμπειρία των πρότερων μηνών – να μπορέσει να ολοκληρώσει ένα σχέδιο λειτουργίας των σχολείων για ένα ποιοτικό και ασφαλές μάθημα λόγω της υγειονομικής κρίσης, δυστυχώς παρατηρούμε ότι αυτό δεν έγινε πραγματικότητα.

Τα σχολεία λειτουργούν, υπάρχουν κενά, υπάρχουν ελλείψεις και από εκεί και πέρα, εμείς είμαστε εδώ να δυναμώσουμε αυτόν τον αγώνα. Είμαστε εδώ για να ζητήσουμε κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς και όπου υπάρχουην κενά που δεν μπορούν να γίνουν διορισμοί να καλυφθούν με αναπληρωτές και όχι με τρίμηνες συμβάσεις.

Να υπάρχουν μόνιμες καθαρίστριες στα σχολεία, βοηθητικό προσωπικό, επαρκής χρηματοδότηση στις σχολικές μονάδες (σχολικές επιτροπές) προκειμένου να ανταπεξέλθουν οικονομικά. Επίσης ένα βασικό θέμα είναι ότι πάλι οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν και τον ρόλο του σχολιάτρου, καθώς είναι υπεύθυνοι για covid, για διαχείριση ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων.

Νομίζω ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια σχολιατρική υπηρεσία, να έχει τον έλεγχο και την διαχείριση αυτών των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες. Πέραν των βασικών και χρόνιων αιτημάτων αυτών, νομίζω ότι το βασικότερο θέμα είναι τα πολυπληθή τμήματα. Ενώ υπήρχε, ειδικά στις μικρές τάσεις το 1 προς 22, αυθαίρετα η Υπ. Παιδείας και χωρίς καμία διαβούλευση αύξησε τον αριθμό των τμημάτων στα 25 και μάλιστα μέσα σε περίοδο πανδημίας.

Εμείς ζητούμε να μην υπερβαίνει ο αριθμός των μαθητών τους 15 για καλύτερο και ποιοτικότερο μάθημα αλλά και λόγω της κρίσης. Από εκεί και πέρα νομίζω ότι θα πρέπει να ενταθούν οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και τα συλλαλητήρια αλλά με γενικότερη συμμετοχή προκειμένου να ικανοποιηθούν αυτά τα αιτήματα».