Με οδούς στα… νεκροταφεία!
Τακτικός αναγνώστης της «Θ» μου μετέφερε μία πρόσφατη εμπειρία που είχε στην πόλη του Βόλου, όπου Δήμαρχος είναι ο γνωστός Μπέος. Δεν με ενδιαφέρει τι λένε κάποιοι για τον συγκεκριμένο αυτοδιοικητικό και αθλητικό παράγοντα, εκείνο που γνωρίζω και εγώ προσωπικά είναι ότι επί Δημαρχείας του ο Βόλος είδε (και βλέπει) ανάπτυξη, με άριστες παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες. Μία από αυτή είναι και η εξυπηρέτηση του κοινού που επισκέπτεται τα δημοτικά νεκροταφεία. Ο συγκεκριμένος Ξανθιώτης επισκέφθηκε τα κοιμητήρια για να ανάψει ένα κεράκι σε συγγενικό του πρόσωπο, είδε με έκπληξη ότι τα νεκροταφεία ήταν χαρτογραφημένα με… οδούς! Ανάμεσα στους χιλιάδες τάφους μπόρεσε να βρει εκείνον που το ενδιέφερε μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Σκέφτηκα λοιπόν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελέσει και πρόταση προς τον Δήμο Ξάνθης, γιατί μετά την επέκταση των νεκροταφείων μας, θα πρέπει κανείς να ψάχνει μια ολόκληρη μέρα για να βρει που έχουν ενταφιάσει τα οικεία πρόσωπα, στην κηδεία των οποίων δεν μπόρεσε να παρευρεθεί. Θα μου πείτε εδώ δεν υπάρχουν οδοί στους δρόμους της Ξάνθης, θέλουμε οδούς στα νεκροταφεία!
Κάτι δεν γίνεται σωστά…
Να δεχθώ ως αιτία της οριακής λειτουργίας του Νοσοκομείου Ξάνθης ότι το σύστημα υγείας «πάσχει» σε όλη τη χώρα. Την ίδια στιγμή όμως πληροφορούμαι ότι ολοένα και περισσότεροι Ξανθιώτες βρίσκουν πιο άμεσα την υγειά τους σε γειτονικά νοσοκομεία, όπως της Καβάλας και του Διδυμοτείχου, όπου τα ραντεβού για χειρουργεία –ιδιαίτερα- γίνονται σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα που απαιτείται για να γίνουν στο Νοσοκομείο της Ξάνθης! Και αν μου πει κάποιος ότι το Νοσοκομείο της Καβάλας είναι πιο αναβαθμισμένο, θα του πω ότι αντίστοιχο του Διδυμοτείχου που είναι σε δυναμικότητα και σε εγκαταστάσεις το… 1/4 από ότι αυτό της Ξάνθης, εξυπηρετεί τους ασθενείς πολύ πιο γρήγορα. Άρα κάτι φταίει (κάποιοι φταίνε) που το δικό μας νοσοκομείο παραμένει ακόμη σε μία οριακή κατάσταση και που, όπως και οι ίδιοι οι γιατροί αναφέρουν, κάποιες κλινικές του λειτουργούν στα όρια επικινδυνότητας. Και για εκείνους που θα σπεύσουν να ρίξουν όλη την ευθύνη στην διοικήτρια, θα τους πω ότι η εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου δεν αφορά μόνο τη διοίκηση και το προσωπικό, αλλά και όλους τους τοπικούς και περιφερειακούς παράγοντες, αρχής γενομένης από τον κυβερνητικό βουλευτή (αλήθεια τι κάνει αυτή η ψυχή;), την αντιπεριφερειάρχη (που και η ίδια είναι ένα κομμάτι αυτού του νοσοκομείου), τους Δημάρχους κλπ. Και μη μου πείτε ότι το Διδυμότειχο διαθέτει περισσότερες προσβάσεις στα κέντρα αποφάσεων…
«Φτάσαμε» στην Ξάνθη…
Είναι γεγονός ότι πι εκπομπές μαγειρικής που επισκέφτηκαν τον τελευταίο καιρό την Ξάνθη πρόβαλαν τον τόπο μας και μέσα από τη γαστρονομία γνωστοποίησαν τις ομορφιές του και σε εκείνο το κοινό που μέχρι σήμερα δεν είχε επισκεφθεί την πόλη μας. Υπενθυμίζω ότι μέχρι στιγμής αφιέρωσαν ιδιαίτερες εκπομπές στην πόλη μας ο Ευτύχης Μπλέτσας, ο Άκης Πετρετζίκης και ο Τάσος Δούσης. Όπως πληροφορούμαι η σειρά παίρνει ο συμπαθής Ζερόμ Καλούτα με την εκπομπή «Φτάσαμε», η οποία προβάλλεται αυτό τον καιρό στην ΕΡΤ 1 και αναμένεται στην Ξάνθη 16-19 Νοεμβρίου. Μετά την Ινδική κινηματογραφική παραγωγή μέσα στο μήνα έχουμε και ελληνική εκπομπή με σημαντική τηλεθέαση και βλέπουμε ότι αρχίζει σιγά-σιγά να βγαίνει προς τα έξω η πόλη και ο νομός μας και να γίνεται γνωστός με κάθε ευκαιρία. Άρα λοιπόν γίνεται ακόμη πιο σημαντικό το «χαρτοφυλάκιο» του τουρισμού, κάτι που δεν αφορά μόνο τον αντιδήμαρχο (Ταρενίδης), αλλά όλη την δημοτική αρχή και όλους τους τοπικούς παράγοντες που έχουν σχέση με το αντικείμενο. Καιρός, είναι λοιπόν να κεφαλαιοποιήσουμε όλα αυτά και να αρχίσει η Ξάνθη να γίνεται προορισμός, αφού προηγουμένως δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
Περί «ανεπτυγμένων»…
Διάβασα κάπου ένας «σοφό» γνωμικό και το φιλοξενώ στη στήλη μου: «Ανεπτυγμένες χώρες δεν είναι εκείνες όπου οι φτωχοί μπορούν να αποκτήσουν ακριβά αυτοκίνητα, αλλά εκείνες που οι πλούσιοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη μετακίνησή τους»! Αυτό συμβαίνει σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και… όπου υπάρχουν αναπτυγμένες χώρες! Οι αστικές συγκοινωνίες, τα μετρό, προαστιακοί κλπ ΜΜΜ, έχουν τακτικότητα τα δρομολόγια και εξυπηρετούν με άνεση και ασφάλεια τα εκατομμύρια των επιβατών τους. Σχεδόν σε όλη την Ευρώπη οι «έχοντες» χρησιμοποιούν τα ακριβά αυτοκίνητά τους μόνο για να μετακινηθούν σε μακρινές αποστάσεις και σπανίως βλέπεις μέσα στις πόλεις ογκώδη οχήματα και δίκυκλα μοτοποδήλατα. Στη δική μας περίπτωση δεν μπορούμε ακόμη να διευκρινίσουμε αν περνάει τρένο μια φορά το μήνα από την Ξάνθη ή όχι και κανείς δεν γνωρίζει να μας πει πότε θα κατασκευαστεί το νέο δίκτυο από Τοξότες μέχρι Αλεξανδρούπολη και πότε θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό το τρένο! Για τέτοια «ανάπτυξη» μιλάμε…