Με βήματα «χελώνας» η πεζογέφυρα των Κιμμερίων – Τώρα εκτελείται η σύμβαση της μελέτης

«Προφητικός» ο Ιππ. Καμαρίδης…

Για όλη την διαδικασία που απαιτείται, μιλά στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Γιάννης Ζερενίδης

Με βήματα, πιο αργά και από αυτά της… χελώνας και με μια απαράδεκτη καθυστέρηση τεσσάρων – περίπου – ετών, ξεκίνησε η διαδικασία αναφορικά με την αποκατάσταση της πεζογέφυρας των Κιμμερίων, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι μπαίνει άμεσα ο ανάδοχος εργολήπτης, αφού τώρα εκτελείται η σύμβαση της μελέτης, από το ανάδοχο μελετητικό γραφείο.


Μια διαδικασία η οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά δυστυχώς οι ενδιαφερόμενοι δεν έβρισκαν ευήκοα ώτα.
Θέμα, που ουκ ολίγες φορές είχε θίξει ο τότε επικεφαλής του συνδυασμού «Ξάνθη – Σταυρούπολη, Νέα Εποχή» και νυν πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ κ. Ιπποκράτης Καμαρίδης, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ, «προφήτευσε» τους ρυθμούς «χελώνας» που θα ακολουθούνταν, μέχρι να έρθει το…2020 για να ξεκινήσουν επιτέλους, τα στάδια της διαδικασίας που προβλέπεται.
Για την παραπάνω γέφυρα, μίλησε στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης, ο οποίος παράλληλα ξεκαθάρισε πως η παρακείμενη γέφυρα των τροχοφόρων, αφορά σε αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, αφού «διαπερνά» το επαρχιακό δίκτυο

«ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΔΑΦΟΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ»

Πιο συγκεκριμένα ο ίδιος ανέφερε ότι «αυτήν την στιγμή εκτελείται η σύμβαση της μελέτης. Έχουν μπει ιδιώτες μηχανικοί, με διαγωνισμό και έγινε η ανάθεση της μελέτης, σε ένα μελετητικό γραφείο, το οποίο θα μας παραδώσει την μελέτη του έργου της πεζογέφυρας. Δεν είναι μόνο η μελέτη, αλλά και το τι εγκρίσεις θέλει. Μερικές φορές για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί η έγκριση της περιφέρειας αν θέλεις να σκάψεις ένα ρέμα ή η έγκριση της αρχαιολογίας, εάν έχεις έναν αρχαιολογικό χώρο δίπλα. Είναι και κάποιες εγκρίσεις που παίρνεις ορισμένες φορές, οι οποίες ενδεχομένως μετατοπίζουν (μετακυλούν) τον χρόνο παράδοσης ολοκληρωμένης μελέτης. Διότι το δημόσιο, δηλαδή εμείς σαν υπηρεσία, θα την παραλάβουμε ολόκληρη στο τέλος. Με τις εγκρίσεις, με τα περιβαλλοντικά της στοιχεία, με εδαφοτεχνικά στοιχεία κλπ. Μόλις παραλάβουμε την μελέτη και την εγκρίνουμε (εκεί ολοκληρώνεται η διαδικασία της μελέτης) θα βγει σε ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Δεν θα καθυστερήσει, παρά ο χρόνος που χρειάζεται (2-3 μήνες) για να το «σηκώσεις» στο σύστημα, να το δημοσιεύσεις και να το δημοπρατήσεις».

 

«ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ, Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ Π.Ε ΞΑΝΘΗΣ, Η ΜΕΓΑΛΗ ΓΕΦΥΡΑ, ΑΦΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟ»

«Αυτήν την στιγμή, εκτελείται μια σύμβαση της μελέτης του έργου, από μελετητικό γραφείο – ανάδοχο – και μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη αυτή, θα το δημοπρατήσουμε για να μπει εργολήπτης δημοσίων έργων για την κατασκευάσει» εξήγησε ο ίδιος, ενώ αναφορικά με την γέφυρα τροχοφόρων των Κιμμερίων (αφού κατά καιρούς έγιναν πολλές επισημάνσεις και για αυτήν) ο κ. Ζερενίδης διευκρινίζει ότι «ο δρόμος και η μεγάλη γέφυρα, επειδή είναι στην Επαρχιακή Οδό, είναι θέματα της περιφέρειας. Ο δρόμος δηλαδή που διέρχεται μέσα από τα Κιμμέρια, η μεγάλη γέφυρα αλλά και όποιος δρόμος εισέρχεται μέσα από το Επαρχιακό Δίκτυο, αφορούν στην περιφέρεια. Ακόμη και για μια λακκούβα να έχει ο δρόμος, είναι στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης».