«Μεγάλη» κυριολεκτικά και μεταφορικά η εβδομάδα για την αγορά της Ξάνθης

«Μουδιασμένη» η κίνηση σε λαμπάδες και σε κρεατικά την Μ. Δευτέρα και την Μ. Τρίτη – «Ελπίδα» οι μισθοί, οι συντάξεις και τα δώρα

Τι λένε οι επαγγελματίες στη «Θ»

 

Μεγάλη θα είναι και η εβδομάδα για την πασχαλινή αγορά της Ξάνθης, αφού χθες (αν και Μ. Τρίτη) επικρατούσε μια…«πένθιμη» σιωπή τουλάχιστον από το πρωί ως το μεσημέρι.

Οι ελπίδες ωστόσο των επαγγελματιών, θα «πεθάνουν» τελευταίες, μιας και από σήμερα, Μ. Τετάρτη ξεκινούν οι πληρωμές συντάξεων, μισθών και δώρων. Χρήματα τα οποία ευελπιστούν να πέσουν (κάποια από αυτά) στην αγορά της πόλης και ειδικότερα στην πασχαλινή αγορά αυτής, δηλαδή σε λαμπάδες και δωράκια για τα βαπτιστήρια αλλά και σε όσα έχουν σχέση με το τραπέζι της Λαμπρής (κρέατα, λαχανικά κ.α).

Πάντως η αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας σε λαμπάδες και πασχαλινά είδη, ήταν αποκαρδιωτική, όπως εξηγεί στην «Θ» ο γνωστός επαγγελματίας κ. Κωνσταντίνος Τσολακίδης. Παρόμοια ήταν και η κατάσταση στα κρεοπωλεία όπου μάλιστα οι επαγγελματίες έχουν να ανταγωνιστούν και τις τιμές – «κράχτες» στα σουπερ μάρκετ, αν και παίζει ιδιαίτερα σημαντικό «ρόλο» για τους καταναλωτές η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται με τον επαγγελματία σύμφωνα με τον γνωστό κρεοπώλη της Δημοτικής Αγοράς κ. Απόστολο Παπαδόπουλο.

«ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑ Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΥΣΙ ΤΗΝ Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ»

Ειδικότερα ο κ. Τσολακίδης ανέφερε στην «Θ» ότι «δυστυχώς για την ώρα είναι μέτρια η κίνηση, ενώ περιμέναμε να ξεκινήσει από την Μ. Δευτέρα, αλλά δεν ήταν ικανοποιητική. Πέρυσι την Μ. Δευτέρα είχε διπλάσια και τριπλάσια δουλειά στα πασχαλινά είδη.  Κάποιοι καταναλωτές κάνουν ακόμη έρευνα αγοράς. Ένα άλλο κομμάτι βέβαια για εμάς τους επαγγελματίες είναι ότι κάποιοι πλέον φτιάχνουν και μόνοι τους την λαμπάδα, αλλά είναι και πολλά τα καταστήματα όπου έχει μπει το είδος. Εκτός από τα παιχνιδάδικα, που πουλούσαν κάποτε τις λαμπάδες, αυτές έχουν μπει και στα είδη δώρων, στα ανθοπωλεία, στα βαπτιστικά κλπ. Όλοι πωλούν λαμπάδες, οπότε σίγουρα μοιράζεται και η δουλειά».

«ΠΑΕΙ Η…ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΟΛΑΜΠΑΔΑΣ»

Μπορεί κάποτε μάλιστα να γινόταν «χαμός» με τις παιχνιδολαμπάδες, ωστόσο η…«μόδα» αυτή έχει περάσει, αφού και τα κόστη ήταν υψηλά.

«Προσωπικά δεν πωλώ τέτοιες λαμπάδες. Φέτος όπως και πέρυσι πιστεύω ότι θα είναι μειωμένη η κίνηση και λόγω κόστους. Πιστεύω ότι οι νονοί και οι νονές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτά τα κόστη πλέον, ειδικά αν έχουν και πολλά βαπτιστήρια (αφου ξεκινούν από 20, 30, ακόμη και 50 ευρώ). Από την άλλη δεν τα προτιμούν και λόγω του ότι έχουν αλλάξει τα «γούστα». Στην ουσία έχει μέσα ένα σκέτο κερί και τίποτε παραπάνω. Σε αναγκάζει να πάρεις το παιχνίδι που ίσως να μην ήθελες να το πάρεις».

«ΑΠΟ 5 ΕΩΣ 15 ΕΥΡΩ ΟΙ ΛΑΜΠΑΔΕΣ – ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΚΙΝΗΣΗ»

Σε ο,τι αφορά τις τιμές στις λαμπάδες ο κ. Τσολακίδης επισημαίνει ότι «ξεκινούν από 5 ευρώ και φτάνουν έως τα 15 ευρώ. Οι περισσότερες μάλιστα κυμαίνονται από 8 έως 12 ευρώ. Εκεί έχει και την περισσότερη κίνηση, γιατί είναι ικανοποιητικές οι τιμές και πρόκειται για χρήματα που μπορεί κάποιος να διαθέσει. Έχουν περάσει εκείνες οι εποχές που έδιναν 20, 30 και 50 ευρώ. Πάντως γενικά, δεν είναι Μ. Εβδομάδα αυτή για την αγορά της Ξάνθης. Ευελπιστώ ότι ίσως η κίνηση αυξηθεί, καθώς από την Μ. Τετάρτη ξεκινούν και οι πληρωμές».

 

«ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΙΜΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ»

Από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος στο κομμάτι του ανταγωνισμού από τις τιμές στα σουπερ μάρκετ, αναφορικά με το κρέας όπου μπαίνουν τιμές – «κράχτες» εξηγεί ότι «ξεκινάς με το δεδομένο ότι είναι ελεύθερη η οικονομία οπότε και ο καθένας μπορεί να κάνει τις «στρατηγικές» του και να κινηθεί ανάλογα. Σε ο,τι αφορά εμάς, το συνυπολογίζουμε αλλά θα έλεγα ότι δεν μένουμε σε αυτό, υπο την έννοια ότι όταν φτάνουν αυτές οι ημέρες όπου κορυφώνεται η ζήτηση, θεωρούμε ότι αυτό που «εξαργυρώνεται» με έναν τρόπο, είναι αυτά που «κτίζονται» σε βάθος χρόνου. Δηλαδή η σχέση που έχεις αναπτύξει με τους πελάτες, η συνέπειά σου ως επαγγελματίας, το κατά πόσο στέκεσαι δίπλα στον καταναλωτή και συμβαδίζεις με τις ανάγκες του κλπ. Δεν είναι δηλαδή ένα παιχνίδι τιμών και μόνο. Θεωρώ ότι παρόλα αυτά, το καταναλωτικό κοινό εξακολουθεί να συνυπολογίζει και άλλα πράγματα, που «κτίζονται» σε βάθος χρόνου. Σίγουρα είναι ένας σημαντικός παράγοντας στα πλαίσια του ανταγωνισμού και αυτές οι «στρατηγικές» των μάρκετ, αλλά αν σταθούμε επάνω σε αυτό, δεν δίνει προοπτική στα πράγματα. Το συνυπολογίζουμε και ανάλογα ο καθένας βρίσκει τρόπους να μπορεί να «υφίσταται» με τους δικούς του όρους».

«ΣΕ ΠΕΡΣΙΝΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΙ ΤΙΜΕΣ – ΑΠΟ Μ.ΤΕΤΑΡΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ»

Αναφορικά με τις τιμές αλλά και με την κίνηση στην δημοτική αγορά, ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει ότι «δεν έχει αλλάξει κάτι. Πωλούμε 6.90 ευρώ αυτήν την στιγμή. Τόσο πωλούσαμε και πέρυσι. Γενικά οι τιμές αυτήν την στιγμή κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα. σε ο,τι αφορά την κίνηση, οι πληρωμές ξεκίνησαν χθες και συνεχίζονται και σήμερα, Μ. Τετάρτη. Οπότε σίγουρα η κίνηση θα ξεκινήσει από σήμερα. Τα τελευταία χρόνια έτσι λειτουργεί το πράγμα. Θα έχουμε τις πληρωμές και το καταναλωτικό κοινό θα κάνει τις αγορές του».