Μετά από τρεις μήνες περίπου και ακόμη υπάρχουν κενά σε σχολεία της Ξάνθης

Δημ. Ντούμος: «Τα περί ‘κανονικότητας’ τα λένε για… να τα ακούσουν οι ίδιοι»!

 

Μόνο…«κανονικότητα» δεν φαίνεται να υπάρχει στα σχολεία της Ξάνθης όπως άλλωστε αναφέρει και σε σχετική του ανακοίνωση, ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, όπου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «…το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του υπουργού παιδείας, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων καθώς μέχρι σήμερα τα κενά που δεν έχουν υφίστανται μέχρι σήμερα είναι:

ΠΕ11-Φ.ΑΓΩΓΗΣ (1 ΚΕΝΟ)

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΔΗΜΑΡΙΟΥ  6 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΜΕΛΙΒΟΙΩΝ   6 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΠΑΧΝΗΣ      12 ΩΡΕΣ

 

ΠΕ06-ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ( 2 ΚΕΝΑ)

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΓΛΑΥΚΗΣ       4 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΔΗΜΑΡΙΟΥ       6 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΕΧΙΝΟΥ          12 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ    7 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΜΕΛΙΒΟΙΩΝ     6 ΩΡΕΣ

ΜΕΙΝΟΤΙΚΟ Δ.ΣΧ. ΩΡΑΙΟΥ             6 ΩΡΕΣ

Καλούμε το υπουργείο, παιδείας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και να προχωρήσει άμεσα στην εξεύρεση εκείνων των πιστώσεων για την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων μέσω του τακτικού προϋπολογισμού ή ΠΔΕ.

Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους μαζικούς διορισμούς σύμφωνα  με τις πραγματικές ανάγκες της δημόσια εκπαίδευσης…»

Διαβάζοντας ωστόσο κανείς την ανακοίνωση διερωτάται «γιατί να εντοπίζονται τόσες κενές ώρες και μόνον στα μειονοτικά σχολεία;»

Την απάντηση, δίνει στην «Θ» ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος ο οποίος επισημαίνει ότι «προβλήματα και κενά, υπάρχουν σε πολλά σχολεία όλης της χώρας».

«ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ»

Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει ότι «κενά δεν υπάρχουν μόνο στα σχολεία της Ξάνθης και ιδιαίτερα στα μειονοτικά, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Τα περί «κανονικότητας» είναι ένα «αφήγημα» που το λένε για να το ακούσουν οι ίδιοι ή για να πείσουν την κοινωνία ότι πηγαίνουν όλα καλά. Ουσιαστικά και στην πόλη της Ξάνθης υπάρχουν κενά. Για παράδειγμα κάθε παιδί με παράλληλη στήριξη θέλει το δικό του δάσκαλο. Αυτοί παίρνουν έναν δάσκαλο που έχει 24 ώρες και τον πηγαίνουν 12 ώρες στο ένα παιδί και 12 ώρες σε ένα άλλο, δύο ημέρες εδώ και τρεις εκεί. Άρα ουσιαστικά υπάρχουν κενά. Υπάρχουν αναθέσεις σε εκπαιδευτικούς. Όταν ένας εκπαιδευτικός έχει πλεόνασμα ωρών, έχουν περάσει με Υπουργική Απόφαση στον δάσκαλο να κάνει εικαστικά, στον δάσκαλο που ξέρει από πληροφορική να κάνει πληροφορική, άρα δεν διδάσκει ο καθένας το αντικείμενό του. Αναθέτουν στον δάσκαλο να κάνει και…γυμναστική, ενώ κανονικά ο κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να διδάσκει το αντικείμενό του».

 

«ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ»

Για τα μειονοτικά σχολεία, ο κ. Ντούμος επισήμανε ότι «είχε περάσει ο νόμος 4310 του 2014 επί υπουργίας Λοβέρδου, βάσει του οποίου (και με βάση την «αμοιβαιότητα») στα μειονοτικά σχολεία πρέπει για έναν Χριστιανό να υπάρχει και ένας Μουσουλμάνος. Άρα σε ένα εξαθέσιο σχολείο έχουμε τρεις Χριστιανούς και τρεις Μουσουλμάνους. Επειδή υπάρχουν απόφοιτοι παιδαγωγικών τμημάτων μουσουλμάνοι, αυτοί δεν μπορούν με βάση τον νέο νόμο να πάνε στα μειονοτικά σχολεία. Το βάζουν με βάση το θρήσκευμα. Επομένως ένας απόφοιτος παιδαγωγικού τμήματος, μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας δεν μπορεί να δηλώσει στον πίνακα (όταν δηλώνονται τα κενά) να συμπληρώσει το «κουτάκι» για τα μειονοτικά. Από την άλλη, όλοι οι διορισμοί των αναπληρωτών είναι μέσω ΕΣΠΑ και κάποιοι μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και τον κρατικό προϋπολογισμό. Όσοι είναι από κρατικό προϋπολογισμό δεν πάνε μέσω ΕΣΠΑ. Τα μειονοτικά είναι τα «παλιά σχολεία» ενώ τα δημόσια είναι «ενιαίου τύπου». Επομένως στα μειονοτικά δεν μπορεί να υπάρχουν διορισμοί μέσω ΕΣΠΑ και μάλιστα δεν υπήρχε και πρόβλεψη για να δηλώνουν ειδικότητες εκεί. Άρα αφού δεν υπάρχουν χρήματα στον κρατικό προϋπολογισμό, μένουν κενά. Θα μπορούσαν να βάλουν χρήματα στον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης θα μπορούσαν να μεταφέρουν τα ποσά από τις άδειες άνευ αποδοχών στον κρατικό προϋπολογισμό. Είναι θέμα πιστώσεων κρατικού προϋπολογισμού».