Μπορεί να το πρότειναν πέρσι… το θέλουν όμως φέτος;

Μπορεί να το πρότειναν πέρσι… το θέλουν όμως φέτος;

Με το θέμα που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες για το αν θα είναι ανοιχτά ή κλειστά τα καταστήματα της Ξάνθης την Κυριακή της καρναβαλικής παρέλασης, θεωρώ ότι το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τον Δήμαρχο Ξάνθης, αλλά με… αυτούς τους ίδιους τους εμπόρους! Και αυτό γιατί δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη οι ίδιοι αν θέλουν να είναι τα καταστήματά τους ανοιχτά ή όχι. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου μας έστειλε απλά την ανακοίνωση που αναφέρεται στην ιστορία του πράγματος, από την στιγμή δηλαδή που προτάθηκε από τους ίδιους τους εμπόρους και υιοθετήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, το να παραμείνουν τα καταστήματα ανοιχτά. Δεν μας είπε όμως ΣΗΜΕΡΑ ποια είναι η δική τους θέση; Συνεχίζουν να υποστηρίζουν το ίδιο; Και το ρωτάω αυτό γιατί αφενός έκτοτε πέρασε ένας χρόνος και αφετέρου απ’ ότι ακούω στην «πιάτσα» πολλοί από τους καταστηματάρχες διατείνονται πως και να ανοίξουν ακόμη εκείνη την ημέρα δεν θα βγάλουν ούτε το… ηλεκτρικό τους! Θα περίμενα μια πιο εμπεριστατωμένη ανακοίνωση από τον κο Γρηγοριάδη που να καθιστά σαφή την σημερινή (επαναλαμβάνω) άποψη των εμπόρων χωρίς μεσοβέζικες ανακοινώσεις και παραπομπές σε «τρίτους»!

Η «φονική» απερισκεψία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων

Ένας χρόνος συμπληρώθηκε μετά την αποφράδα εκείνη ημέρα, όπου δεκάδες συμπατριώτες μας (οι περισσότεροι εκ των οποίων νεαρής ηλικίας), έχαναν την ζωή τους στο φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Μέχρι σήμερα, η «Ελληνική πολιτεία» δεν κατάφερε να εντοπίσει τους φυσικούς, αλλά και τους ηθικούς αυτουργούς, καθόσον όπως αποδείχθηκε το τραγικό εκείνο δυστύχημα οφείλονταν στον ανθρώπινο παράγοντα! Ένα χρόνο μετά και οι ψυχές αυτών των ανθρώπων περιμένουν δικαίωση, όπως επίσης και οι τραγικοί γονείς και συγγενείς που έμειναν πίσω! Το δεύτερο και πιο σημαντικό ίσως στοιχείο από αυτή την τραγωδία είναι ότι οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι μέχρι και σήμερα συνεχίζουν να κάνουν τραγικά λάθη που από τύχη ή και… από θεϊκή παρέμβαση δεν έχουμε και νέα θύματα! Μόλις προχθές ένα τρένο πέρασε από ισόπεδη διάβαση έξω από την Βέροια, χωρίς ωστόσο να έχουν κατεβεί οι προστατευτικές μπάρες. Και αυτό συμβαίνει σε πολλά σημεία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, ενώ είναι περιττό να αναφερθώ για ακόμη μια φορά (χιλιοστή) στα όσα  συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής μας! Πότε επιτέλους θα βάλουν «μυαλό» και πότε επιτέλους κάποιοι θα αφήσουν τις «παπάρες» που ασχολούνται σε καθημερινή βάση για να σκύψουν επάνω στα πραγματικά προβλήματα και τους κινδύνους που ελλοχεύουν για να προστατέψουν αυτόν τον κόσμο;

Προς το χειρότερο…

Ένας χρόνος όμως πέρασε και από την μεγάλη (λέμε τώρα) κινητοποίηση της Ξάνθης για το Νοσοκομείο μας (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ στην σελίδα -3-) και ενώ θα περιμέναμε να έχει διορθωθεί κάτι προς το καλύτερο, βλέπουμε απλά… μία από τα ίδια και -αν κρίνουμε και από τις δηλώσεις του Προέδρου Νοσοκομειακών Γιατρών κου Κυριαλάνη στην «Θ»- πάμε προς το χειρότερο! Με δεδομένο ότι και οι τρεις κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των Ξανθιωτών προέρχονται από τον ιατρικό τομέα (δύο γιατροί και ένας φαρμακοποιός) περιμέναμε τουλάχιστον να «τσιμπήσουμε» κάτι παραπάνω σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και όχι μόνο με εξαγγελίες και ΘΑ για το μέλλον, αλλά επί της ουσίας μετά από ένα χρόνο… Δεν ξέρω αν η Έλενα Ροφαέλα θα είναι εκ νέου υποψήφια για Διοικήτρια του Νοσοκομείου κι αν θα παρατείνει τελικά την παραμονή της στην συγκεκριμένη θέση. Θα ήταν καλό όμως για όλους (και για την ίδια) να κάνει έναν απολογισμό της δικής της παρουσίας στο «τιμόνι» του Νοσοκομείου και να αναλογιστεί τα θετικά και τα αρνητικά για να φθάσει στο τελικό πρόσημο της δικής της θητείας. Κι αν το πράξει αυτό αντικειμενικά, θα είναι σίγουρα ένα καλό εφόδιο για την επόμενη θητεία της ή μια καλή συμβουλή για τον (ή την) αντικαταστάτη της…

Θα ξανα-κυματίσει όμως;

Με ρωτάνε γιατί δεν κυματίζει πλέον η Ελληνική σημαία στην κορυφή «Σταύρος Τσακίρης» (το γνωστό Αυγό) και ερευνώντας το θέμα πληροφορήθηκα ότι το πρόβλημα βρίσκεται στον ιστό και στον μηχανισμό της σημαίας, ο οποίος έπαθε βλάβη μετά από κάποια καιρικά φαινόμενα. Και επειδή δεν είναι ένας απλός ιστός όπως όλοι οι άλλοι, αλλά περιέχει και ένα εσωτερικό σύστημα που διασφαλίζει το εθνικό μας λάβαρο, χρειάζεται λίγος καιρός για να επιδιορθωθεί. Το θέμα είναι να μην «ξεχαστεί» φυσικά και να τοποθετηθεί και πάλι στο σημείο η Ελληνική σημαία το δυνατόν συντομότερα. Αλήθεια, υπάρχει άραγε ακόμη εκείνη η «κίνηση» για την σημαία στο Αυγό που είχε ξεκινήσει τότε από την ΕΑΑΣ Ξάνθης και τον τότε πρόεδρο Γιώργο Γεωργιάδη ;

Του Τένη Καμαρίδη