Μυρίζει… Άνοιξη στα σχολεία της Ξάνθης

Επανέρχονται οι εκπαιδευτικοί περίπατοι και οι πολυήμερες σχολικές εκδρομές, μετά από δυο χρόνια «εγκλεισμού»

Κ. Μπαντίκος: Οφείλουμε όλοι μας, να δώσουμε στους μαθητές μέρος του χαμένου χρόνου τους

Μυρίζει… Άνοιξη στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, αφού από την μια οι μικροί μαθητές έχουν πια την δυνατότητα να διενεργήσουν ημερήσιες σχολικές – εκπαιδευτικές εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικούς περιπάτους και να συμμετάσχουν ακόμη και σε δράσεις «παράδοσης» (όπως τα «Χελιδονίσματα» ή αλλιώς τα Κάλαντα της Άνοιξης) και από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, να κρατήσουν ευχάριστες αναμνήσεις από τα σχολικά τους χρόνια σε πολυήμερες εκδρομές.

Κάτι που έλλειψε και από τις δυο ηλικιακές ομάδες των μαθητών του νομού μας – και όλης της Ελλάδας – μετά από δυο χρόνια εγκλεισμού, τηλεκπαίδευσης και απώλειας του χρόνου και της κοινωνικής επαφής με τους συμμαθητές τους. Κι αυτό αποτελεί μια ευχάριστη είδηση, μέσα στην δύσκολη καθημερινότητα και στην δυσάρεστη, δυστυχώς, επικαιρότητα.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο οποίος σημείωσε, μεταξύ άλλων ότι «νομίζω πως οφείλουμε όλοι μας να δώσουμε στους μαθητές, μέρος του χαμένου χρόνου τους».

ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥΣ

Αναλυτικότερα, ο κ. Μπαντίκος, εξήγησε στην «Θ» ότι:

Οι μαθητές μας, τα δύο τελευταία χρόνια – όπως και όλη η κοινωνία – έχουν υποστεί τις συνέπειες του κορωνοϊου με το κλείσιμο, την μη λειτουργία των σχολείων δια ζώσης, την τηλεκπαίδευση κλπ. Τώρα μπαίνουμε σε μια κανονικότητα. Να πω ότι από την νέα χρονιά είδατε ότι λειτούργησαν κανονικά οι σχολικές μονάδες (με τα μέτρα που προβλέπονται) και τώρα έχουμε Άνοιξη και νομίζω πως οφείλουμε όλοι μας να δώσουμε στους μαθητές, μέρος του χαμένου χρόνου τους. Δηλαδή, πέρα από τα μαθήματα που γίνονται, να τους δώσουμε την δυνατότητα να ξαναζήσουν στιγμές του παρελθόντος, που έχουν τόσο ανάγκη. Άρα, επιτρέπονται οι μονοήμερες εκδρομές, οι περίπατοι, οι διδακτικές επισκέψεις και νομίζω ότι με έναν σωστό προγραμματισμό και με βάση τα δεδομένα και τα χαρακτηριστικά που έχει η κάθε σχολική μονάδα, μπορεί να προγραμματίζει τέτοιες δράσεις, τηρώντας βέβαια τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα. Επιτρέπονται λοιπόν όλα αυτά και καλό θα είναι να το δουν θετικά αυτό οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικές μονάδες, δίνοντας στους μαθητές μας και αυτό το «οξυγόνο» και την χαρά. Γίνονται πάρα πολλές δράσεις.

Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, επιτρέπεται και η κινητικότητα στα ευρωπαϊκά προγράμματα και ήδη οι συνεργασίες των σχολικών μονάδων με εταίρους από άλλες χώρες, γίνονται. Πρόσφατα είχαμε επισκέψεις και από μαθητές στην περιοχή μας. Έχουν ξεκινήσει επίσης και προγραμματίζονται οι διδακτικές επισκέψεις των μαθητών και μπορεί να παρασχεθεί αυτή η εκπαίδευση – όπως είπατε – και σε έναν εξωτερικό χώρο, φέρνοντας έτσι και τα παιδιά κοντά στην φύση που τόσο έχουν ανάγκη (και με τις δραστηριότητες που συνάδουν με την ηλικία τους).

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικές μονάδες, παίρνοντας αφορμή από την επικαιρότητα, από τα ήθη και τα έθιμα που έχουμε ως χώρα και γενικότερα από τα πολιτιστικά μας στοιχεία, πραγματοποιούν δράσεις. Τα «Χελιδονίσματα» είναι μια από αυτές και ήδη σε περιοχές της Περιφέρειάς μας γίνονται τέτοιες δράσεις όπου συμμετέχουν οι σχολικές μονάδες. Και πέρα όμως από τα «Χελιδονίσματα» και το να ενεργήσουν σύμφωνα με αυτό, θα πρέπει οι μαθητές να γίνονται και κοινωνοί των γενικότερων προβλημάτων που έχουμε, όπως αυτό που βιώνουμε με τον πόλεμο στην Ουκρανία, για την ειρήνη κλπ. Γίνονται πολλά πράγματα και είμαστε υπερήφανοι και χαρούμενοι για αυτό.

ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΗΜΕΡΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ, ΑΛΛΑ ΤΗΡΟΥΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΩΝ

Αναφορικά με τις πολυήμερες εκδρομές των μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών, ο κ. Μπαντίκος, επισήμανε ότι:

Με βάση το τελευταίο νομοθέτημα, επιτρέπεται η πραγματοποίηση πολυήμερων εκδρομών από την 1η Μαρτίου, με την προϋπόθεση επίδειξης αρνητικού τέστ βέβαια (εντός 48 ωρών πριν την αναχώρηση αλλά και κατά την διάρκεια της εκδρομής, τηρώντας την διενέργεια των δυο τεστ μέσα στην εβδομάδα, ακόμη και οι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες μαθητές και εκπαιδευτικοί). Εμείς βέβαια μιλάμε σύμφωνα με όσα προβλέπονται εδώ. Στον Καναδά (για παράδειγμα) έχει αναφερθεί ότι οι εμβολιασμένοι δεν χρειάζεται – πλέον – να επιδεικνύουν rapid test κλπ. Εναπόκειται σε κάθε σχολική μονάδα να προχωρήσει στον προγραμματισμό αυτών των πολυήμερων εκδρομών, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα (rapid test, λεωφορεία κλπ). Επίσης σε εστιατόρια, μουσεία, θέατρα κλπ, οι ανεμβολίαστοι μαθητές θα πρέπει να δηλώνουν το αρνητικό διαγωνιστικό τέστ. Παρόλα αυτά, επιτρέπονται οι εκδρομές, αρκεί η σχολική μονάδα να προγραμματίσει την δυνατότητά της να πραγματοποιήσει μια τέτοια εκδρομή με βάση τα προβλεπόμενα. Άλλωστε, όταν προγραμματίζεις μια τέτοια εκδρομή, πέρα από την εφαρμογή όσων προβλέπονται στην δική μας χώρα, θα πρέπει να λάβεις τις πληροφορίες της περιοχής όπου πηγαίνεις, διότι υπάρχουν διαφοροποιήσεις (βέβαια οι πολυήμερες εκδρομές στο εξωτερικό γίνονται μέσω γραφείων, που γνωρίζουν τι συμβαίνει), οπότε όταν έχεις όλες τις πληροφορίες, δρας αναλόγως, για να μην έχεις πρόβλημα. Πάντως, επιτρέπονται οι εκδρομές αυτές. Εξάλλου στα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως αναφέραμε υπάρχει κινητικότητα μαθητών. Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αποφασιστεί μια τέτοια εκδρομή. Θα πρέπει να υπάρχει κατανόηση από όλους για να γίνει κάτι που θα μείνει στην μνήμη των μαθητών ως ευχάριστη διαδικασία. Δύναται να γίνει, αφού τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα ούτως ώστε να καταστεί αυτή η δράση, απρόσκοπτη, ωφέλιμη και χωρίς προβλήματα για τους μαθητές.