Νέο πεδίο αντιπαράθεσης η ελεγχόμενη στάθμευση στον Δήμο Ξάνθης

Σ. Μελισσόπουλος: Δέκα φορές επάνω τα λεφτά…

Γ. Ζερενίδης: Δικαιολογείται το ποσό – Ο, τι πιο σύγχρονο υπάρχει

Μ. Φανουράκης: Δεν ήξεραν… δεν διάβαζαν;

Ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης άνοιξε τις τελευταίες ημέρες στον Δήμο Ξάνθης, με την αντιπολίτευση να ανοίγει τον «χορό» και πιο συγκεκριμένα ο συνδυασμός «Ξάνθη για Όλους». Στο «στόχαστρο» το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο, σύμφωνα με την αντιπολίτευση, εκτινάχθηκε στο… δεκαπλάσιο, σε ότι αφορά το οικονομικό κόστος του, αφήνοντας βέβαια σαφείς αιχμές για την διαχείριση των δημοτικών χρημάτων. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Η «Θ» φιλοξενεί σήμερα την ανακοίνωση – καταγγελία της αντιπολίτευσης και συγχρόνως τις απαντήσεις που δίνουν σε ερωτήματα που δημιουργούνται, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι τεχνικών υπηρεσιών και οικονομικών του Δήμου Ξάνθης.

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΞΑΝΘΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ»

Παρόλα αυτά, η ανάρτηση της παράταξης «Ξάνθη για Όλους» αναφέρει τα εξής:

– Στις 15-2-2019 ο Δήμος Ξάνθης προκηρύσσει διαγωνισμό για την προμήθεια σύγχρονου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προϋπολογισμού 68.200 ευρώ με τον ΦΠΑ…. (ο διαγωνισμός αυτός δεν προχώρησε τότε…)

– Στις 1-2-2022, δηλαδή πριν 3 μέρες, ο Δήμος Ξάνθης εγκρίνει τη δαπάνη για την προμήθεια και εγκατάσταση και πάλι… σύγχρονου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προϋπολογισμού αυτή το φορά σχεδόν 1.000.000 ευρώ!!!!!! (για την ακρίβεια 946.120 ευρώ !!!!!) ….

Να υποθέσουμε ότι στη 2η περίπτωση θα αγοράσουμε σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης επιπέδου τουλάχιστον Νέας Υόρκης (ΗΠΑ)….

Ο λόγος πια ανήκει στους πολίτες της Ξάνθης.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ – «ΥΠΟΔΟΜΗ» ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ – ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ – ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω, αναφορικά με το αν δικαιολογείται η δαπάνη για την ελεγχόμενη στάθμευση, αλλά και το αν γνώριζαν ή όχι τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής για τα εν λόγω ποσά, δίνουν μέσα από την «Θ», ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης, και ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ξάνθης κ. Μανώλης Φανουράκης.

Αναλυτικότερα ο κ. Ζερενίδης εξήγησε στην «Θ» ότι:

Κατά αρχήν έγινε σύγκριση της ελεγχόμενης στάθμευσης που είχε καταθέσει – μόνον όμως για την Παλιά Πόλη – ο κ. Δημαρχόπουλος. Αυτό ήταν ένα πολύ απλοϊκό σύστημα.

Δεύτερον, εμείς καλύπτουμε όλη την πόλη (και την νέα πόλη και την παλιά πόλη) με την νέα ελεγχόμενη στάθμευση (με αυτήν την μελέτη). Είναι ένα πολύ σύγχρονο ψηφιακό – σε όλη την λειτουργία του – σύστημα και το κυριότερο είναι ότι η βάση, το λογισμικό (η πλατφόρμα) που δημιουργούμε είναι ουσιαστικά ένα ψηφιακό κέντρο που θα ελέγχει την ελεγχόμενη στάθμευση αλλά και μια πλατφόρμα που θα μείνει στον δήμο και θα μπορεί να «κουμπώσει» και η Πολιτική Προστασία (π.χ. σχέδιο εκκένωσης τμημάτων της πόλης σε περίπτωση πυρκαγιάς, σεισμού κ.ο.κ.). Την πλατφόρμα αυτή δηλαδή, την δημιουργούμε μια φορά και επάνω σε αυτήν θα «κουμπώσουν» και άλλες ψηφιακές δραστηριότητες – ενέργειες του Δήμου. Πρέπει να περάσουμε σε ψηφιακές λειτουργίες, σε πολλά επίπεδα (και διοικητικά ακόμη). Γενικά είναι ένα σύστημα που θα δίνει την πληροφορία ακόμη και των κυκλοφοριακών κινήσεων (θα καταγράφει τα πάντα μέσα στην πόλη) ώστε αργότερα, με αυτά τα δεδομένα να ρυθμίζουμε και να λαμβάνουμε και πιο σωστές αποφάσεις ως Δήμος. Για παράδειγμα, κάποιος που θα μπαίνει στην πόλη της Ξάνθης, θα συνδέεται με αυτό το σύστημα και θα του δείχνει που υπάρχουν θέσεις στάθμευσης και έτσι θα μειώνονται και οι μετακινήσεις. Δικαιολογείται το ποσό δηλαδή και επίσης μιλάμε για ένα σύστημα που η ίδια η λειτουργία του, θα αποσβέσει την αξία του. Δεν είναι κάτι που επιβαρύνει τον Δήμο. Τον επιβαρύνει μεν σαν προϋπολογισμό, αλλά η ίδια η λειτουργία του – και μάλιστα οι οικονομοτεχνικές μελέτες λένε για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του περίπου – θα αποσβέσει την αξία του. Οπότε θα κάνει γρήγορα και την απόσβεση και μετά ο Δήμος θα έχει και σημαντικά έσοδα από αυτό.

Όλα είναι φανερά. Δεν υπάρχει κάποια «σκιά». Θα λάβει γνώση όχι μόνον το Δημοτικό Συμβούλιο και η Οικονομική Επιτροπή, αλλά όλοι αφού – εννοείται – ότι θα γίνει δημόσιος διαγωνισμός.

ΗΞΕΡΑΝ – ΑΝ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ, ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΝ

Από την πλευρά του ο κ. Φανουράκης επισήμανε ότι:

Το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι κάτι που γνωρίζει όλο το Δημοτικό Συμβούλιο εδώ και δύο χρόνια περίπου. Ουσιαστικά, από την ημέρα που έχει σταματήσει η λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης που ήταν ο Δεκέμβρης του 2019, έγινε και η εξαγγελία ότι θα προχωρήσουμε σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Και αυτό έγινε! Η υπηρεσία προχώρησε και έκανε μια ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία αφορά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ελεγχόμενης στάθμευσης και ταυτόχρονα και τον έλεγχο εισόδου – εξόδου της Παλιάς Πόλης και των κατοίκων της. Συνεπώς μιλάμε για ένα τεράστιο εύρος. Κάτι παρόμοιο έχει γίνει αυτήν την στιγμή στο Ρέθυμνο – που έχει τελειώσει και πιλοτικά και νομίζω ότι είναι της τάξεως των 400.000- 500.000 ευρώ περίπου – και κάτι αντίστοιχο ξεκινά να γίνεται και στην Αθήνα (από ο,τι γνωρίζω).  Βεβαίως άλλα τα δεδομένα και οι τιμές όταν έγινε ο διαγωνισμός στο Ρέθυμνο. Καταλαβαίνετε ότι μετά από 5-6 χρόνια και οι τιμές έχουν αλλάξει αλλά και τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά, ειδικά σε μια εποχή covid που η ανατίμηση όλων των προϊόντων είναι κατακόρυφη. Όσον αφορά στο ερώτημά σας, όλο το Δημοτικό Συμβούλιο ήξερε ότι ο Δήμος προχωρά σε μια μελέτη επάνω στην ελεγχόμενη στάθμευση. Ήταν και μέσα στον προϋπολογισμό του 2021 όπως είναι και μέσα στον προϋπολογισμό του 2022. Άρα και από την ψήφιση του προϋπολογισμού και μόνον (και του Τεχνικού Προγράμματος) γνωρίζουν όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι ότι υπάρχει η ελεγχόμενη στάθμευση με αυτό το ποσό (και στον προϋπολογισμό και στο τεχνικό πρόγραμμα). Επιπλέον, εγκρίθηκαν και οι τεχνικές προδιαγραφές από την Οικονομική Επιτροπή, στις 20 Δεκεμβρίου, οπότε τόσο από το Τεχνικό Πρόγραμμα, όσο και από τον Προϋπολογισμό αλλά και την έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών στην Οικονομική Επιτροπή, όποιος Δημοτικός Σύμβουλος ήθελε να μελετήσει, μπορούσε να μελετήσει. Ειδικά με την έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών όπου παρουσιάσθηκε μια πολυσέλιδη (περίπου 60 σελίδες) μελέτη, που αναλύει τα πάντα. Προφανώς ήξεραν. Αν δεν ήξεραν, δεν διάβασαν.

ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ – ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ PORSCHE ΜΕ ΕΝΑ…ΚΑΡΟ

Αναφορικά με τον  «διαγωνισμό για την προμήθεια σύγχρονου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προϋπολογισμού 68.200 ευρώ με τον ΦΠΑ», ο κ. Φανουράκης επισημαίνει ότι:

Δεν έχει καμία σχέση. Μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό, κάτι τελείως απλό και είναι σαν να συγκρίνουμε μια Porsche με ένα  κάρο. Ούτε καν αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει σύγκριση σε αυτά τα δύο και επιπλέον αυτό ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη, καθώς η διαδικασία της πρόσκλησης και της προκήρυξης του διαγωνισμού, έγινε αμέσως μετά τις εκλογές, πράγμα που απαγορεύονταν. Στις 15-2-2019, ήταν το πρώτο σκέλος. Στο πρώτο σκέλος του διαγωνισμού – που έκανε ο κ. Δημαρχόπουλος – δεν βρέθηκε ανάδοχος. Και προσπάθησαν αμέσως μετά τις εκλογές να το ξαναφέρουν και εκείνος ο διαγωνισμός, ακυρώθηκε. Ο διαγωνισμός στις 15-2-2019, βγήκε άγονος.

Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Εδώ μιλάμε για αισθητήρες παρκαρίσματος, για δορυφορικές συνδέσεις, για control room, για κάρτες κατοίκων, για tablets που θα δώσουμε στους επαγγελματίες για να μπορούν να πωλούν κάρτες στάθμευσης, για ένα λογισμικό όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί να ελέγχει που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, θέσεις ΑμέΑ,  για χάραξη τιμολογιακής πολιτικής από τον Δήμο για κάθε δρόμο και γενικά για ένα τελείως διαφορετικό σύστημα. Και επιπλέον, πέραν αυτού, ο Δήμος Ξάνθης έχει την δυνατότητα – διότι όπως καταλαβαίνετε είναι ένας μεγάλος διεθνής διαγωνισμός – μετά την εξαγγελία του κ. Πιερακάκη για τις έξυπνες πόλεις να χρηματοδοτηθεί με 1.800.000. Αν θελήσει ο Δήμος και ο ίδιος ο Δήμαρχος, θα μπορεί και αυτήν την δαπάνη να την βάλει εκεί. Αλλά είναι μέσα στον όλο σχεδιασμό που κάνει η Δημοτική Αρχή. Ανεξάρτητα από το αν έχει προχωρήσει ή όχι ο διαγωνισμός, αν ο Δήμος θελήσει να το βάλει μέσα σε αυτήν την χρηματοδότηση, θα το βάλει…