Ο κακός «χαμός» και…πολλά τα λεφτά για το «στήσε – ξέστησε» της εξέδρας στην κεντρική πλατεία Ξάνθης

Προηγήθηκε το στήσιμό της από την απόφαση (που ΘΑ ληφθεί) για την παραχώρηση χώρου…

Τι λένε στη «Θ» οι δύο συναρμόδιοι αντιδήμαρχοι… Τα εύλογα ερωτήματα που ανακύπτουν

Τα Χριστούγεννα την έστηναν και λίγο πριν το καρναβάλι την…ξέστηναν για να την ξαναστήσουν μετά από 20 ημέρες!

Κάπως έτσι θα μπορούσε να ξεκινήσει η «ιστορία» με την περιβόητη εξέδρα της κεντρικής πλατείας Ξάνθης, η οποία στήθηκε στις 6 Ιανουαρίου για τις ανάγκες των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Ξάνθης, με την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου μάλιστα, να λαμβάνει απόφαση στις 20 Νοεμβρίου 2018 (και με θέμα εντός ημερήσιας διάταξης) για το…μισό κομμάτι (σ.σ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς). Ολόκληρο το αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού αφορούσε την παραμονή της εξέδρας μέχρι και το πέρας των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών, αλλά η απόφαση της ΕΠΖ ήταν για την παραμονή της από 6/12 έως 3/1 και για το υπόλοιπο κομμάτι θα το «έβλεπε» σε επόμενη συνεδρίαση.

ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΤΑ…«ΕΝΤΟΣ» ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΖ

Βέβαια μετά τις 20 Νοεμβρίου, η ΕΠΖ συνεδρίασε στις 10/12/2018 και στις 18/12/2018, αλλά ουδέποτε υπήρξε αντίστοιχο θέμα που να αφορά την εξέδρα, τουλάχιστον στα εντός ημερήσιας διάταξης θέματα.

Ωστόσο η εξέδρα παρέμενε στημένη (με ένα κόστος δυσβάσταχτο για το «στήσε- ξέστησε» αφού επιστρατεύεται ιδιώτης για να το κάνει και τα άτομα των Τεχνικών Υπηρεσιών συνεπικουρούν και βοηθούν όπου χρειαστεί) μέχρι και τις…24/1, δηλαδή τουλάχιστο τρεις (3) εβδομάδες μετά την λήξη προθεσμίας με βάση την πρωταρχική απόφαση. Στις 25/1 κατόπιν (προφανώς) εντολών «άνωθεν» ξεκίνησε η αποσυναρμολόγηση της εξέδρας και η αφαίρεσή της από την κεντρική πλατεία Ξάνθης για να…ξαναστηθεί στις 16/2/2019, ήτοι…18 μέρες (συν οι ημέρες που απαιτήθηκαν για τις εργασίες) μετά από την αποσυναρμολόγησή της, για τις ανάγκες των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών.

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΤΕΦΡΩΝΙΔΗ

Κάτι το οποίο σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και από μια ανάρτηση του πρ. υποψηφίου δημάρχου κ. Τάσου Τεφρωνίδη ο οποίος σχολίασε επακριβώς:

«Εξέδρας συνέχεια . Σήμερα μετά απο 18 ημέρες απο την αποσυναρμολόγηση της αρχισε ξανά η συναρμολόγηση της απο τον ίδιο ιδιώτη εργολάβο πάλι . Επιμένω και παλι για την πιστοποίηση ασφαλείας που δίδεται απο ειδικό φορέα και όχι απο την τεχνική υπηρεσία του δήμου. Αλήθεια πόσο στοιχίζει στους δημότες αυτό το στήσιμο ξεστήσιμο της κατά τα άλλα “γουστόζικης” εξέδρας .

Να θυμίσω ότι η πλατεία μας διέθεται μόνιμο υπερυψωμένο πλάτωμα μπροστά στο δημαρχείο όπου με μια σχετική προσθήκη γίνεται 150 τετραγωνικά μέτρα η οποία χρησιμοποιείται κάθε χρόνο στο Χατζιδάκειο φεστιβάλ «Ξάνθη, Πόλις Ονείρων Μουσικών Σχολείων».

ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ…ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ

Κάπου εδώ, αξίζει να σημειώνουμε πως αφενός το κόστος του «στήσε-ξέστησε» (εφόσον μεσολαβεί ιδιώτης) είναι αρκετά μεγάλο και φέτος καλούμαστε ως δημότες Ξάνθης να το επωμιστούμε «Χ 2» και αφετέρου, για την «ιστορία» πρέπει να επισημάνουμε ότι η απόφαση για την παραχώρηση ή μη του χώρου της κεντρικής πλατείας για το «στήσιμο» της ήδη…στημένης εξέδρας, θα παρθεί στην…αυριανή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, όπως «ομολογει» το 4ο θέμα της ημερήσιας διάταξης που αφορά στην «Λήψη απόφασης για Έγκριση παραχώρησης ή μη κοινόχρηστου χώρου της Πλατείας Δημοκρατίας τοποθέτησης και λειτουργίας  εξεδρών  στον ως άνω κοινόχρηστο  χώρο στο Κέντρο Πολιτισμού Δήμου  Ξάνθης».

Εν τω μεταξύ, αν και το κόστος της συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης και της επανασυναρμολόγησης και επαναποσυναρμολόγησης δεν έχει γίνει γνωστό, η «Θ» επικοινώνησε με τους Αντιδημάρχους Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Κυριάκο Παπαδόπουλο και Θωμά Ηλιάδη με τον μεν πρώτο να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ξεστήθηκε και ξαναστήνεται η εξέδρα και τον δε δεύτερο να σημειώνει ότι η Τεχνική Υπηρεσία απλά συνεπικουρεί στην όλη διαδικασία του «στησίματος».

«Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΒΟΗΘΑ ΣΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ»

Ειδικότερα ο κ. Ηλιάδης ανέφερε επακριβώς στην «Θ» ότι «η Τεχνική Υπηρεσία βοηθά στο να στηθεί η εξέδρα. Το κόστος δεν το γνωρίζω. Εγώ είμαι Τεχνική Υπηρεσία. Η εξέδρα σήμερα (σ.σ χθες) τελειώνει. Εγώ έχω την ευθύνη για να τελειώσει. Βοηθούμε στα σίδερα και σε ο,τι δεν χωρά το όχημα. Σήμερα θα την έχουμε έτοιμη. Αυτό μπορώ να σας το πω».

«ΠΕΡΑΣΕ Η ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ»

Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ξάνθης κ. Κυριάκος Παπαδόπουλος αναφέρει στην «Θ» ότι «δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε εκεί στημένη. Αν έρχονταν ένα παιδί και χτυπούσε ποιος θα έφταιγε; Βέβαια είναι λίγο δύσκολο το στήσιμο και το ξεστήσιμο (χρειάζεται από τρεις μέρες) αλλά δεν γίνεται διαφορετικά. Το πόσο στοιχίζει όλο αυτό το ξέρει το Κέντρο Πολιτισμού. Δεν γίνεται από τον δήμο. Το Κέντρο Πολιτισμού ζητά άδεια για να την στήσει, όπως και τώρα ζητά την άδεια. Η άδεια όμως που είχε πάρει από την ΕΠΖ ήταν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (15-20 ημέρες κλπ) Δεν μπορεί να είναι δύο μήνες στημένη. Έχουμε μπλέξει σε αυτήν την γραφειοκρατία που δεν μπορείς να την κρατάς στημένη. Το ένα είναι αυτό. Το άλλο βέβαια είναι και η επικινδυνότητα. Αν ανέβει και τρέξει ένα παιδί και πέσει από εκεί και γίνει ένα ατύχημα; Ο μόνος τρόπος «προστασίας» είναι η φύλαξη. Αν βγάλουμε την σκάλα, θα σκαρφαλώσουν από τα ξύλα κ.ο.κ. Σαφώς και κοστίζει η διαδικασία, αλλά και χωρίς εξέδρα δεν γίνεται. Η ξύλινη εξέδρα που στήναμε από την Τεχνική Υπηρεσία κάποτε δεν ήταν και ο,τι καλύτερο. Είχαν περάσει οι μέρες για την άδεια που είχε πάρει το Κέντρο Πολιτισμού και η εξέδρα έπρεπε να ξεστηθεί. Έπρεπε να ζητηθεί τότε από την ΕΠΖ για δύο μήνες τον χώρο για να παραμείνει στημένη η εξέδρα. Θα μπορούσε όμως να αποφασίσει για δύο μήνες η ΕΠΖ; Και οι δυο παραπάνω λόγοι συντέλεσαν στο να ξεστηθεί. Επειδή και εγώ είχα παράπονα ότι ανεβαίνουν επάνω τα παιδιά και ότι θα συμβεί κάποιο ατύχημα. Και εμείς βλέπαμε ότι στις 15 μέρες θα χρειαστεί να ξαναστήσουμε. Δείτε στην απόφαση της ΕΠΖ πόσες μέρες άδεια έδωσε για την πλατεία. Αυτή ήταν η απόφαση. Δεν χρειάζεται άλλη απόφαση για να ξεστηθεί. Τώρα θα ξαναδώσει (όπως είδα το αίτημα) και πάλι άδεια…πρέπει να καταλάβετε ότι τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν από 5 και πριν από 10 χρόνια. Έχουν αλλάξει τα πάντα. Καλά τα λένε όσοι είναι στο «καφενείο» και γυρνούν όλη την ημέρα, αλλά ας έρθουν εδώ για να τα λύσουν. Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα. Θέλει ο κόσμος την εξέδρα ή όχι; Τότε τι τον νοιάζει πόσο κοστίζουν οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές και ρωτά για την εξέδρα; Ο δήμος δεν είναι μόνο για να εισπράττει χρήματα. Πρέπει να προσφέρει και κάτι και αυτό είναι προσφορά. Γίνονται οι ΘΛΕ και μέσα σε αυτές είναι η ανάγκη για την εξέδρα. Το κόστος της εξέδρας (σ.σ. συναρμολόγηση – αποσυναρμολόγηση) αναλαμβάνει το Κέντρο Πολιτισμού. Δεν γνωρίζω πόσο κοστίζει».

 

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΥΠΤΟΥΝ

Βέβαια, τα ερωτήματα που ανακύπτουν από την όλη «ιστορία» είναι αρκετά. Το πρώτο ερώτημα αφορά το κόστος για την διπλή διαδικασία συναρμολόγησης – αποσυναρμολόγησης της εξέδρας η οποία να θυμίσουμε στους αναγνώστες μας, αγοράστηκε πέρυσι έναντι 23.980 ευρώ.

Το δεύτερο ερώτημα που ανακύπτει (που ναι μεν θεωρείται αυτονόητο το να δώσει ο δήμος άδεια στον…δήμο) είναι: Γιατί ξεκίνησε το στήσιμο της εξέδρας, πριν η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής δώσει την σχετική άδεια παραχώρησης του χώρου; Κάτι που καλείται να κάνει…αύριο.

Το τρίτο και πιο «καυτό» ερώτημα που ανακύπτει είναι: Γιατί εφόσον η αποσυναρμολόγηση βάσει της απόφασης της ΕΠΖ θα έπρεπε να γίνει στις 3/1, η εξέδρα ξεστήθηκε στις 25/1, ήτοι τρεις (3) εβδομάδες αργότερα; Και γιατί δεν παρέμεινε για άλλες 18 ημέρες μέχρι την έναρξη των ΘΛΕ; Άρα επί…20 ημέρες (αφού θα έπρεπε να έχει αποσυναρμολογηθεί στις 3/1) ήταν παράνομα στημένη;