Οι «άγονες γραμμές» γίνονται… γόνιμες!

Επιδοτούνται οκτώ δρομολόγια του ΚΤΕΛ από την ΠΕ Ξάνθης

Με 25% φθηνότερο εισιτήριο η μετακίνηση των επιβατών από και προς τα χωριά του νομού

Συνέντευξη τύπου του Αντιπ/ρχη Κ. Κουρτίδη και εκπροσώπου του ΚΤΕΛ

Την  επιδότηση των «αγόνων γραμμών» της Ξάνθης, ανακοίνωσε και επίσημα χθες η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, κάτι που πρώτη είχε μεταφέρει – κατ΄αποκλειστικότητα –  σε προγενέστερο ρεπορτάζ με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμη Γεωργιάδη, η «Θ».

Πρόκειται για δρομολόγια στα οποία οι συμπολίτες μας θα πληρώνουν χαμηλότερα – κατά 25% – το εισιτήριο και αφορούν σε απομακρυσμένα χωριά του Νομού Ξάνθης, την ίδια στιγμή που τα κόστη σε πετρέλαιο και βενζίνη τείνουν να γίνουν «απαγορευτικά» για να κινήσουν τα οχήματά τους οι Ξανθιώτες.

Όλα τα παραπάνω, επιβεβαίωσαν σήμερα, ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης και ο Αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ, παρόντων και όλων εκείνων που συνέβαλλαν σε αυτήν την θετική εξέλιξη.

«ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΒΕΝΖΙΝΗ – ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ»

Αναλυτικότερα, ο κ. Κουρτίδης, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλλαν στην προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου με «μοναδικό σκοπό να βοηθήσει τον λαό μας που δοκιμάζεται από τις αυξημένες, υψηλές, τιμές στο πετρέλαιο και στην βενζίνη» όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, εξήγησε ότι «βλέποντας εμείς σαν ΠΕ Ξάνθης ότι υπάρχουν αυτές οι υψηλές τιμές, ήρθαμε σε συμφωνία με το ΚΤΕΛ, το οποίο φυσικά έχει την αποκλειστικότητα, για να ενισχύσουμε γραμμές όπου ο λαός μας θα μπορεί με μειωμένο κόμιστρο να μεταφέρεται από και προς την ύπαιθρο. Συγκεκριμένα, ενισχύουμε τις παρακάτω γραμμές, με 25% επιδότηση:

1. Ξάνθη-Μέλισσα -Γκιώνα- Δάφνη – Μάγγανα- Δασοχώρι-Εράσμιο-Ηλιόπετρα-Κεντητή –Μικροχώρι-Άβατο-Δέκαρχο-Κυψέλη-Εξοχή – Ν.Αμισσό-Λεύκη-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση :78χλμ)

2. Ξάνθη-Κύρνος – Ορφανό- Εύλαλο- Όλβιο-Κρεμαστή -Αγ.Αθανάσιος -Θαλασσιά-Γαλάνη-Τοξότες-Τύμπανο-Πετροχώρι -Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 70χλμ)

3. Ξάνθη- Σέλινο-Συδινή-Πολύσιτος-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση:46 χλμ)

4. Ξάνθη- Ωραίον- Κύκνος-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 59χλμ)

5. Ξάνθη-Εχίνος- Σάτρες-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 74χλμ)

6. Ξάνθη-Εχίνος- Θέρμες- Μέδουσα-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 100χλμ)

7. Ξάνθη- Κοτύλη- Δημάριο-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 95χλμ)

8. Ξάνθη- Καρυόφυτο-Πασχαλιά- Σταυροχώρι -Ιωνικά- Κομνηνά-Ξάνθη (διανυόμενη απόσταση: 114χλ)»

«ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑ 25% ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ, ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»

«Πήραμε λοιπόν όλες αυτές τις διαδρομές όπου έχουμε φτωχούς κατοίκους στα χωριά – γιατί ο κόσμος πλέον δοκιμάζεται και αντιμετωπίζει προβλήματα – και αποφασίσαμε να ενισχύσουμε και να επιδοτήσουμε τις διαδρομές. Στην αρχή μιλούσαμε με το ΚΤΕΛ για 20% έκπτωση, αλλά το ΚΤΕΛ συμφώνησε με την διαπραγμάτευση – και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ γιατί και το ίδιο θέλει να βοηθήσει τους συμπολίτες μας – σε μια μείωση του κόστους κατά 25%. Δηλαδή, ο πολίτης που θα ανεβαίνει, αν για παράδειγμα χρειάζεται να πληρώσει 1 ευρώ, θα πληρώνει 0,75 ευρώ. Εμείς, από την πλευρά μας επιδοτούμε αυτήν την διαδρομή κατά 20% στο κόστος» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «οι διαδρομές από και προς τα χωριά, όσο πάνε και χειροτερεύουν. Ο κόσμος στα χωριά μειώνεται και δεν υπάρχει ο πληθυσμός που υπήρχε παλιά. Χρόνο με τον χρόνο φεύγουν στο εξωτερικό και οι διαδρομές για το ΚΤΕΛ, είναι ασύμφορες. Έτσι, το ΚΤΕΛ υποχρεώνεται να περικόψει πάρα πολλές διαδρομές από και προς τα χωριά. Με τον τρόπο αυτό, θα ενισχύσουμε την ζήτηση, για να μπορεί ο κόσμος στα χωριά – που θα  έχει ένα ευνοϊκό εισιτήριο – να προτιμά την δημόσια συγκοινωνία. Τον προτρέπουμε να προτιμά την δημόσια συγκοινωνία με την έννοια ότι θα έχει μικρότερο κόστος με το αυτοκίνητο, τον προτρέπουμε να χρησιμοποιεί τα οχήματα που θα του παρέχονται (έχουν καλούς οδηγούς, καλά οχήματα και υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών στο ΚΤΕΛ Ξάνθης) για να μπορέσουμε να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον».

«ΠΕΡΑΣΕ» ΧΘΕΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ – ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡΩΝ, Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Να σημειώσουμε ότι το θέμα «πέρασε» χθες και από την Οικονομική Επιτροπή με τον κ. Κουρτίδη να ευχαριστεί τις συναρμόδιες υπηρεσίες της ΠΕ Ξάνθης και να επισημαίνει ότι «είμαστε η πρώτη Περιφερειακή Ενότητα, αν όχι σε όλη την Ελλάδα, τουλάχιστον στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που εισάγει αυτόν τον θεσμό. Τα περισσότερα δρομολόγια είναι διαδημοτικά (και σε άλλους δήμους, πέραν του Δήμου Ξάνθης), δεν κάνουμε διακρίσεις είτε σε επίπεδο χωριών είτε σε επίπεδο θρησκείας κλπ.  Η Περιφέρειά μας λοιπόν, στα πλαίσια της ισονομίας και ισοπολιτείας, προσπαθεί να βοηθήσει τον δοκιμαζόμενο Ξανθιώτη πολίτη, για να έχει καλύτερες υπηρεσίες».

Σε ο,τι αφορά στην υπογραφή της σύμβασης, αυτή αναμένεται εντός των επόμενων ημερών (1-2 εβδομάδες), σύμφωνα με τον κ. Κουρτίδη,  αφού ολοκληρωθεί η σχετική και απαραίτητη γραφειοκρατική διαδικασία.

«Το αποτέλεσμα αυτής της υπηρεσίας, είναι ότι θα αυξηθεί η ζήτηση των δρομολογίων και αν συμβεί αυτό είναι δελεαστικό για να βάλει περισσότερα δρομολόγια και το ΚΤΕΛ, γιατί θα έχει μεγαλύτερο όφελος από αυτά. Είμαστε σε συζήτηση με το ΚΤΕΛ ώστε να βλέπει αυτά τα δρομολόγια» τόνισε επίσης μεταξύ άλλων ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, σημειώνοντας ότι «η απόφαση αφορά έως και τον Αύγουστο. Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για επιδότηση, τυπικά είναι μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου. Θα λάβουμε απόφαση για μέχρι και τον Αύγουστο και έπειτα θα το περάσουμε ξανά από τα «όργανα» για να ενισχύσουμε τους συμπολίτες μας και να τους δώσουμε αυτήν την δυνατότητα».

«59.000 ΕΥΡΩ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ – ΙΔΙΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΖΗΤΗΣΗ»

Σε ο,τι αφορά στο ποσό που έχει προϋπολογιστεί, ο κ. Κουρτίδης, σημείωσε ότι «ανέρχεται περίπου στις 59.000 ευρώ, αλλά αν χρειαστούν και περισσότερα, θα ληφθεί απόφαση από τα συλλογικά μας όργανα και θα το δώσουμε. Δεν θα διστάσουμε να προϋπολογίσουμε ένα περεταίρω ποσό για να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας».

Επιπλέον, αναφορικά με τον αριθμό των δρομολογίων, διευκρίνισε ότι «είναι τα ίδια και μετά θα μιλήσουμε με το ΚΤΕΛ – εάν είναι δελεαστικά – και λόγω της αυξημένης τιμής των καυσίμων, να αυξηθούν σε ορισμένες περιοχές, αν όχι σε όλες. Αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα που θα το δούμε μεταγενέστερα με το ΚΤΕΛ. Ας επιφυλαχθούμε για αυτό, διότι πρέπει να δούμε πως θα πάει».

«ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΦΘΗΝΑ»

Απο την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης, σημείωσε με έμφαση ότι «σαν εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ Ξάνθης Α.Ε, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Αντιπεριφερειάρχη για όλη την προσπάθεια – αλλά και όλους τους συντελεστές – για να ενεργοποιηθεί αυτή η σύμβαση και να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν με τα λεωφορεία πιο συχνά (όσο γίνεται) και πιο φθηνά».