Γ. Ζερενίδης: «Δεν μπορούμε να επέμβουμε στα έργα του Φυσικού Αερίου –-Στο διαγωνιστικό κομμάτι, η ελεγχόμενη στάθμευση – Μέσα στον Σεπτέμβριο οι διαγραμμίσεις»
Ανοικτά ορύγματα από τις εργασίες του Φυσικού Αερίου, διαγραμμίσεις και ελεγχόμενη στάθμευση, είναι τα τρία βασικά «αγκάθια» της Δημοτικής Αρχής, για τα οποία πληθώρα αναγνωστών μας «σπάει» καθημερινά τα τηλέφωνα της «Θ», εκφράζοντας την αγανάκτησή τους…
Πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με τους ανοικτούς χάνδακες, τα παράπονα αφορούν κυρίως στην περιοχή της δυτικής Κυψέλης και ειδικότερα στις οδούς Ζαλόγγου, Οδυσσέως, Αχιλλέως και των γειτονικών με αυτές οδών.
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης.
«ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ Η ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ»
Αναλυτικότερα, ο ίδιος αναφορικά με την ελεγχόμενη στάθμευση, επισήμανε ότι «πέρασε από Οικονομική Επιτροπή και είναι στο διαγωνιστικό κομμάτι. Έχει γίνει η διακήρυξη για να γίνει ο διαγωνισμός. Οπότε περιμένουμε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού. Δυστυχώς, υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις. Εν μέρει ευθύνεται και το θεσμικό πλαίσιο που έχει αρκετούς ελέγχους, στάδια και επιτροπές, αλλά το προχωρούμε».
«ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΣΕ 55 ΚΥΡΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ»
Αναφορικά με τις διαγραμμίσεις, ο κ. Ζερενίδης τόνισε ότι «ήδη υπογράφηκε η σύμβαση και θα ξεκινήσουν μέσα στον Σεπτέμβριο. Περιμέναμε να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Είναι 55 κύριες αρτηρίες (πλατείες, Λ. Στρατού κ.α) όπου θα γίνει πλήρης οριζόντια διαγράμμιση».
«Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ»
Όσον αφορά στο κομμάτι του Φυσικού Αερίου, ο ίδιος εξήγησε ότι «δυστυχώς ο Δήμος, εκτός από υποδείξεις, δεν μπορεί να επέμβει στο έργο του Φυσικού Αερίου, γιατί είναι εθνική νομοθεσία και μια νομοθεσία που παρακάμπτει όλες γενικά της υπηρεσίες τοπικού και υπερτοπικού χαρακτήρα (δηλαδή και οι δήμοι και οι περιφέρειες). Υπάγονται δηλαδή απευθείας στο Υπουργείο και το έργο παρακολουθείται καθαρά από την κεντρική διοίκηση. Εμείς, κάνουμε καταγραφή και είμαστε σε συνεχή τηλεφωνική επικοινωνία με τους υπεύθυνους της ΔΕΔΑ και του ΑΚΤΩΡΑ που εκτελεί την σύμβαση του Φυσικού Αερίου και προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα. Υπάρχει μια πίεση από τον Δήμο για να λυθούν τα προβλήματα. Παραταύτα κάναμε και 2-3 συσκέψεις και με την ΔΕΔΑ και με τον ΑΚΤΩΡΑ, για να ενεργοποιήσουμε τις δικές μας δημόσιες συμβάσεις ώστε να κάνουμε αποκατάσταση σε όλο το οδόστρωμα, που πέρα από το ότι έχει «πληγωθεί» από τα έργα, είχε και άλλες φθορές, τουλάχιστον σε κεντρικές οδούς ή σε οδούς που πραγματικά έχουν προβλήματα όπως η Ζαλόγγου, Οδυσσέως, Αχιλλέως κ.α στην Κυψέλη».
«ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΕΖΟΥΜΕ»
«Η ΔΕΔΑ έχει ειδικό νομοθετικό πλαίσιο και το μόνο που μπορεί να κάνει ο Δήμος, είναι να «πιέσει». Κάναμε και μια μηνυτήρια αναφορά για την εξέλιξη του έργου και το πώς θα κάνουν τις αποκαταστάσεις, την οποία εξετάζει ήδη η Εισαγγελία και τους πιέζουμε μόνο τηλεφωνικά. Τους μεταφέρουμε τα προβλήματα που μας αναφέρουν οι πολίτες και παρακολουθούμε όσο μπορούμε την εξέλιξη της αποκατάστασης. Αυτό που μας μεταφέρουν – γιατί το θέμα του Φυσικού Αερίου έχει αυστηρές προδιαγραφές και για αυτό ο νομοθέτης το έχει εντάξει απευθείας στην κεντρική διοίκηση – είναι ότι κάνουν πολλούς ελέγχους ασφαλείας (στεγανότητας, συνδεσιμότητας, αγωγών). Εμείς σαν δήμος δεν μπορούμε να πιέσουμε να το κλείσουν την άλλη μέρα με άσφαλτο. Σε όλους τους δήμους το ίδιο γίνεται. Αυτοί είναι υποχρεωμένοι να κλείσουν, στο χρονοδιάγραμμα που έχουν. Δεν μπορούμε να επέμβουμε εκεί. Είναι πολύ σοβαρό κομμάτι» διευκρίνισε επίσης ο ίδιος.
Επιπλέον, ο κ. Ζερενίδης, αφού εξήγησε ότι «πρέπει να είμαστε λίγο λογικοί σε αυτά τα πράγματα» σημείωσε ότι «εμείς έχουμε πραγματικό ενδιαφέρον. Παρακολουθούμε μέσω των αιτημάτων ή των δικών μας υπηρεσιών την εξέλιξη και την αποκατάσταση. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Η δική μας άποψη, που έχουμε μεταφέρει και εγγράφως και μέσω της μηνυτήριας αναφοράς αλλά και προφορικά, είναι ότι πρέπει να κάνουν κομμάτια μέχρι 500-600 μέτρα (όσο τους επιτρέπει ο σχεδιασμός τους) και να προχωρούν κατευθείαν σε αποκατάσταση. Να μην προχωρούν σε χιλιόμετρα και πολύ αργότερα να έπεται η αποκατάσταση. Αυτή είναι η λογική και την μεταφέρουμε. Σε κάποια σημεία εναρμονίζονται αλλά σε κάποια άλλα, όχι. Όμως συνεχίζουμε να πιέζουμε την κατάσταση».
«ΚΑΝΤΕ ΥΠΟΜΟΝΗ…»
Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών εξήγησε ότι και εκεί υπάρχει πρόβλημα καθώς αλλιώς το «βλέπουν» τα συμφέροντα και οι υποχρεώσεις της ΔΕΔΑ, η οποία θέλει να προχωρήσει και σε κάθετες συνδέσεις και αλλιώς ο ΑΚΤΩΡΑΣ που έχει την ευθύνη της σύμβασης και θέλει να προχωρήσει.
«Είναι ένα δύσκολο κομμάτι και πρέπει να κάνουμε όλοι υπομονή» τόνισε ο κ. Ζερενίδης, υπενθυμίζοντας και τις αποκλειστικές δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΔΑ στην «Θ» που ζήτησε από τους πολίτες το ίδιο, σημειώνοντας ότι «ο Δήμος εργάζεται πραγματικά επάνω σε αυτό, αλλά δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα».