Οι οδοί Τσιμισκή και Σκρα περιμένουν την… διάνοιξή τους

Γ. Ζερενίδης: Προτεραιότητα στην Τσιμισκή- Χρονοβόρες οι διαδικασίες- Καθυστερήσεις και από την σεισμολογική μελέτη

Το θέμα της διάνοιξης των οδών Τσιμισκή και Σκρα στον κεντρικό ιστό της Ξάνθης χρονίζει στην μετά Αμοιρίδη εποχή και είναι ένα θέμα που απασχολεί, όχι μόνο τους περιοίκους των οδών και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αλλά και τους επαγγελματίες που καθημερινά χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες οδούς, όπως οδηγοί ταξί, οδηγοί μεταφορικών εταιρειών, ντελίβερι κλπ.

Δεν είναι όμως μόνο το πρόβλημα «σύνδεσης» περιοχών της πόλης, συγχρόνως δημιουργείται και ένα πρόβλημα παρακράτησης των όμβριων υδάτων, παρά το γεγονός της καλής λειτουργίας των δημοτικών υποδομών που υπάρχουν για το θέμα αυτό (καθαρισμένες σχάρες ομβρίων-συντηρημένο δίκτυο κλπ).

Με αφορμή λοιπόν και τις πρόσφατες έντονες βροχοπτώσεις, η «Θ» φέρνει το θέμα για ακόμη μια φορά στην επιφάνεια για να πληροφορηθεί και να πληροφορήσει αρμοδίως το αναγνωριστικό της κοινό.

Σε επικοινωνία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννη Ζερενίδη, ο ίδιος ανέφερε για το συγκεκριμένο θέμα:

 

ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ Η ΟΔΟΣ ΤΣΙΜΙΣΚΗ

Τα έχουμε δει. Η Υπηρεσία Δόμησης αυτήν την στιγμή και το Τμήμα Χωροταξίας που έχουν αναλάβει περίπου 10  μελέτες, μέσα στις οποίες είναι και οι διανοίξεις της Τσιμισκή, επειδή έχουν αλλάξει αρκετά οι νόμοι, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα και με τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους μελετητές και προσπαθούμε να τα λύσουμε ένα – ένα. Ήδη έχουμε βάλει προτεραιότητες. Η οδός Τσιμισκή είναι μέσα στις προτεραιότητες και θα το δούμε. Είναι ένα σύνθετο πρόβλημα κυρίως οι πράξεις, τακτοποιήσεις, πολεοδομικές επεκτάσεις και διανοίξεις γιατί μπλέκουμε με ιδιοκτησίες ιδιωτών που έχουν κάποια αξία και γενικά είναι χρονοβόρα η διαδικασία. Πάντως ήδη το έχουμε αναλάβει και το προχωρούμε το θέμα για την Τσιμισκή. Δόθηκε προτεραιότητα από την διοίκηση.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ,  ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΙΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Επιπλέον ο ίδιος εξήγησε ότι:

Όσον αφορά άλλες πολεοδομικές μελέτες, το πρόβλημα με την Ξάνθη ξεκίνησε εδώ και τουλάχιστον μια δεκαπενταετία, όταν βρέθηκε ένα ρήγμα το οποίο είναι στο όριο του ορεινού όγκου με το πεδινό (περνά από την Λ. Πύργου, Κιμμέρια και επεκτείνεται ως τους Αμαξάδες). Για αυτό το ρήγμα ουσιαστικά «κόλλησε» γιατί ζητήθηκε μια ειδική σεισμολογική μελέτη από το Υπουργείο και δεν υπήρχαν κάποιες προδιαγραφές. Το αποτέλεσμα ήταν να «κολλήσουν» όλες οι πολεοδομικές επεκτάσεις (Πέρα Αμπέλια, Λ. Πύργου) και αρκετές μελέτες που είχαμε σαν Τμήμα Χωροταξίας στην Δ/νση Δόμησης. Ο Δήμαρχος κατέβηκε δύο φορές στο Υπουργείο. Προσπαθούμε να το λύσουμε, να βρούμε κάποιες προδιαγραφές και να αναθέσουμε αυτήν την μελέτη, ώστε να «ξεμπλοκάρουν» οι άλλες μελέτες και να μπορέσουν να προχωρήσουν. Βέβαια καταλαβαίνετε ότι όταν ένα πρόβλημα δεν λύνεται στον χρόνο του,  από εκεί και πέρα είναι παθογενές γιατί αλλάζουν νόμοι, υπάρχουν μελέτες που τις πήραν άλλες κοινοπραξίες μελετητών και πρέπει να κάνουμε και αντικατάσταση των αναδόχων κλπ. Για αυτό σας λέω ότι δημιουργούνται αρκετά προβλήματα. Είναι μελέτες που δεν προχωρούσαν για χρόνια για κάποιους σοβαρούς λόγους, οπότε για να λυθεί ένα ζήτημα απαιτεί διπλάσιο χρόνο. Αλλά ειδικά την οδό Τσιμισκή την έχουμε θέσει ως προτεραιότητα για να προχωρήσουμε.