Παραμένουν ανοικτά τα Ειδικά Σχολεία στην ΠΕ Ξάνθης – Τα προβλήματα που δημιουργούνται

Ενώ η τηλεκπαίδευση των μαθητών συνεχίζεται…

Σ. Βαρελίδου και Κλ. Ψωμακέλης, μιλούν στην «Θ»

Μπορεί οι μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων να συνεχίζουν τα μαθήματά τους σε ρυθμούς Webex, ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι άλλοι μαθητές των αντίστοιχων βαθμίδων εκπαίδευσης που παραμένουν στις τάξεις τους, παρά το lockdown.

Ο λόγος για τους μαθητές που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία του Νομού Ξάνθης, τα οποία έκλεισαν για ελάχιστο χρονικό διάστημα κατά την πρώτη καραντίνα και τώρα συνεχίζουν να παραμένουν ανοικτά, αν και κάποιοι εκ των εκπαιδευτικών χρειάζονται άδειες ειδικού σκοπού για να υποστηρίξουν τα δικά τους παιδιά κατά την τηλεκπαίδευσή τους.

Και βέβαια, όσο και αν τα υγειονομικά πρωτόκολλα τηρούνται στον μέγιστο δυνατό βαθμό από εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα και όσο συχνός και αν είναι ο επιδημιολογικός έλεγχος με τεστ από τον ΕΟΔΥ – όπου δεν συμμετέχουν πάντοτε όλοι – πάντα υπάρχουν παρεκκλίσεις από τους μαθητές με βαρύτερα νοητικά προβλήματα, που δεν αντιλαμβάνονται την ιδέα της χρήσης μάσκας και της τήρησης των αποστάσεων.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που ανακύπτουν από το ρεπορτάζ της «Θ», στο οποίο μιλούν η διευθύντρια του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Ξάνθης, που εδρεύει στην Θαλασσιά, κ. Σοφία Βαρελίδου καθώς και ο διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Γενισέας κ. Κλεομένης Ψωμακέλης.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ – ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΚΡΟΥΣΜΑ – ΘΑ ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΜΕ ΤΕΣΤ

Ειδικότερα η κ. Βαρελίδου ανέφερε στην «Θ» ότι:

Ακολουθούμε τις οδηγίες που μας έχουν δώσει. Τα παιδιά φορούν μάσκες καθόλη την διάρκεια της ημέρας, χρησιμοποιούμε αντισηπτικά, τηρούμε τις αποστάσεις κλπ. Ούτως ή άλλως είμαστε μικρό σχολείο. Έχουμε 30 παιδιά και ο αύλειος χώρος είναι άνετος. Στα τμήματα έχουμε 5-6 παιδάκια (είναι μικρός ο αριθμός των μαθητών), έχουμε καθαρίστρια καθόλη την διάρκεια της ημέρας, που περνά και απολυμαίνει στα διαλείμματα, έχουμε αντισηπτικά στην είσοδο και στην έξοδο για τα παιδιά, θερμομετρούμε το πρωί κλπ.

Τηρούμε τους κανόνες και μένουμε ανοικτά. Μέχρι τώρα δεν είχαμε κάποιο κρούσμα και βεβαίως θα ξανακάνουμε αίτημα στον ΕΟΔΥ για να ξανακάνουμε τεστ. Χρειάζεται να προσέχουμε και να μένουμε σε επιφυλακή ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα και συνεχίζουμε.

 

ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

Αναφορικά με τους μαθητές που φοιτούν στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης, η κ. Βαρελίδου τονίζει ότι:

Τα δικά μας παιδιά, είναι με ελαφρά νοητική υστέρηση. Γράφουν, διαβάζουν και παρακολουθούν τα μαθήματα του γενικού (του τυπικού) γυμνασίου και στο τέλος δίνουν τις εξετάσεις όπως στα Γυμνάσια (φιλολογικά μαθήματα, μαθηματικά, φυσική, λογοτεχνία, ιστορία) – απλοποιημένα φυσικά – και συμμετέχουν κανονικά. Το απολυτήριο είναι ισότιμο με του γενικού γυμνασίου, οπότε και παρακολουθούν την ίδια ύλη. Συνεπώς, τα παιδιά έχουν κατανόηση, συμμορφώνονται, προσαρμόζονται και εμείς ακολουθούμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

ΔΕΝ «ΤΕΛΕΣΦΟΡΗΣΕ» Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΦΟΡΑ – «ΑΔΕΙΑΖΕΙ» ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Από την πλευρά του ο κ. Ψωμακέλης εξήγησε ότι:

Είχαμε κλείσει πέρυσι, τέτοια εποχή στην πρώτη καραντίνα. Από εκεί, προφανώς, βγήκαν κάποια συμπεράσματα από το υπουργείο – γιατί κάθε μέρα στέλναμε την συμμετοχή των μαθητών στην τηλεδιάσκεψη – που έγκεινται στο οτι είδαν ότι πολλοί μαθητές δεν συμμετείχαν, διότι είναι ηλίου φαεινότερο ότι δεν είναι εύκολο, αν δεν υπάρχει και βοήθεια  με τους υπολογιστές. Από τα 52 παιδιά – μιλώ για πέρυσι – συμμετείχαν 20-25 παιδιά και αυτά με την βοήθεια των γονέων. Αν και δεν είμαι μέσα στο «μυαλό» του υπουργείο, εκτιμώ ότι αυτή ήταν η αιτία. Φέτος, στα τέλη Νοεμβρίου έκλεισαν τα σχολεία, αλλά τα δικά μας παρέμειναν ανοικτά.

Πρώτα από όλα, όταν κλείνουν τα υπόλοιπα σχολεία και τα ειδικά μένουν ανοικτά, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα που δεν το γνωρίζει ο κόσμος, διότι πολλοί συνάδελφοι – επειδή έχουν παιδιά στο Δημοτικό (ενώ το φθινόπωρο υπήρχε νόμος και για το Γυμνάσιο) – παίρνουν άδειες ειδικού σκοπού και «αδειάζει» το σχολείο από εκπαιδευτικούς. Το αποτέλεσμα είναι να αλλάζεις προγράμματα και να μειώνεις ώρες διδασκαλίας. Από τα εξάωρα του ωρολόγιο προγράμματος, αν θυμάμαι τότε είχαν γίνει και τετράωρα καθώς είχαν φύγει πολλοί συνάδελφοι (και γονείς παιδιών γυμνασίου). Η άδεια αυτή, δίνεται κάθε 4 μέρες και οι 3 από αυτές θεωρούνται «άδεια ειδικού σκοπού» ενώ η 4η ημέρα καταγράφεται ως ημέρα κανονικής άδειας.

Τώρα, για παράδειγμα, που λείπουν 3 συνάδελφοι (από 23 ώρες ο καθένας), αμέσως μπερδεύεται το ωράριο και μειώνεται το ωράριο λειτουργίας του σχολείου. Μια «ζημιά» λοιπόν είναι αυτή.

Επιπλέον, κάποια παιδιά που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, δεν έρχονται στο σχολείο. Ευτυχώς, τα παιδιά αυτά είναι δύο και με την βοήθεια των γονέων τους, το μάθημα γίνεται με τηλεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς (που δεν είναι όμως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής) που και αυτοί λόγω προβλημάτων υγείας, μένουν στο σπίτι με «άδεια ευπαθών ομάδων». Επίσης τα απασχολεί και μια ψυχολόγος μας που και αυτή λόγω εγκυμοσύνης, μένει στο σπίτι, ενώ και η κοινωνική λειτουργός του σχολείου, μιλά μια ώρα την εβδομάδα με τα παιδιά αυτά και με τις οικογένειές τους, ώστε να τους έχει σε εγρήγορση και σε επαφή με το σχολείο.

 

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Επιπλέον ο κ. Ψωμακέλης επισημαίνει ότι:

Φέτος, τα εγγεγραμμένα παιδιά είναι 52. Έχουμε συμμετοχή, αν και τον Φεβρουάριο οι γονείς φοβόταν να τα στείλουν. Εκτός από τους εκπαιδευτικούς, τότε είχαμε και πολλές απουσίες παιδιών, γιατί οι γονείς φοβόταν, επειδή περί τα τέλη Νοεμβρίου – αρχές Σεπτεμβρίου είχαμε επτά θετικούς στον CoviD εκπαιδευτικούς στο σχολείο μας. Οπότε κλείσαμε για 15 μέρες – με την συμμετοχή 20 -23 παιδιών περίπου – και ενώ στην αρχή δεν έρχονταν όλα τα παιδιά, μετά τις γιορτές δειλά – δειλά, εμφανίσθηκαν και πάλι. Τώρα έχουμε σχεδόν πλήρη συμμετοχή των παιδιών, αλλά το πρόγραμμά μας από εξάωρο έγινε πεντάωρο. Μειώθηκε κατά μία ώρα, ώστε να καλύψουμε τα κενά. Διότι σε εμάς δεν υπάρχει το «πάρε μια μπάλα και παίξε στο κενό». Πρέπει να υπάρχει πάντα κάποιος άνθρωπος για να απασχολήσει τα παιδιά. Δεν μπορούμε να τα αφήσουμε. Δεν είναι σοβαρό πρόβλημα η μείωση της μιας ώρας. Το θέμα είναι η διασπορά του ιού μέσα σε αυτά τα σχολεία. Λαμβάνονται σύμφωνα με τις οδηγίες όλα τα μέτρα. Ήρθε το υγειονομικό για να ελέγξει αν τηρούνται τα απαιτούμενα (ψεκασμοί, απολυμάνσεις, τουαλέτες, ανοικτά παράθυρα, θερμοκρασίες κλπ), όμως εκ των πραγμάτων, λόγω της κατάστασης των παιδιών, ούτε οι αποστάσεις μπορούν να τηρηθούν, ούτε οι μάσκες μπορούν να φορεθούν από όλα τα παιδιά. Αυτά είναι τα «μείον». Αλλά και στο σπίτι να καθίσουν από την άλλη, δεν ξέρουμε πως θα συμπεριφερθούν και εκεί είναι δύσκολο και για τους γονείς. Εδώ όμως, είπαμε ότι υπάρχει θέμα, διότι δεν μπορούν να τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις, καθώς λόγω της αναπηρίας τους, κάποια παιδιά δεν είναι ικανά να τηρήσουν αυτές τις προϋποθέσεις. Εκεί υπάρχει η διαμάχη μεταξύ υπουργείου και συναδέλφων. Για να σας το πω διαφορετικά, γύρω στα 10 παιδιά δεν φορούν μάσκες. Δεν κατανοούν την ιδέα της μάσκας. Και δεν είναι μόνον θέμα μάσκας. Αυτά τα παιδιά, θα πιουν νερό από το μπουκάλι του διπλανού, θα έρθουν να σε φιλήσουν γιατί αν δεν σε φιλήσουν θα τα σπάσουν όλα, θα πάρουν το φαγητό του διπλανού κλπ. Από την άλλη μεριά βέβαια, προσπαθούμε και κάνουμε κάθε εβδομάδα ή κάθε δέκα μέρες test covid (υπάρχει άριστη συνεργασία με τον ΕΟΔΥ στην Ξάνθη). Δεν είχαμε κρούσματα μετά τις γιορτές.

 

ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΕΣΤ COVID – 20 ΣΤΟΥΣ 30 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ – ΜΙΚΡΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 16 ΕΤΩΝ

Τέλος αναφορικά τόσο με τα τεστ όσο και με τα εμβόλια, ο διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Γενισέας, σημειώνει ότι:

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν τεστ. Κάποιοι γονείς όμως, δεν θέλουν να κάνουν τεστ τα παιδιά τους και έχουμε και αυτό το πρόβλημα, αφού για να γίνει το τεστ, θα πρέπει να λάβουμε από τον γονέα υπεύθυνη δήλωση ότι το επιτρέπει. Προσπαθώ με διάφορους τρόπους να τους πείσω. Άλλοι γονείς πάλι, δεν στέλνουν τα παιδιά τους εκείνη την ημέρα που κάνουμε τα τεστ. Αυτά είναι τα προβλήματά μας. Και τέλος, σε ο,τι αφορά στα εμβόλια, πριν από 20-25 μέρες ξεκίνησε η διαδικασία από το υπουργείο ώστε να συλλεχθούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θέλουν να κάνουν το εμβόλιο και των παιδιών άνω των 16 ετών. Από τους 30 εκπαιδευτικούς δήλωσαν οι 20 ότι θέλουν να κάνουν το εμβόλιο και προγραμματίσθηκαν και κάποιοι μάλιστα ξεκίνησαν να κάνουν την πρώτη δόση. Αυτό είναι ένα πολύ καλό βήμα, αλλά προσωπικά θα ήθελα να το κάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Και εγώ φυσικά έχω κάνει την πρώτη δόση και θα ολοκληρώσω την διαδικασία. Ίσως 1-2 από τους εκπαιδευτικούς να είναι δικαιολογημένοι λόγω προβλημάτων υγείας. Είναι ένα καλό ποσοστό όμως το 70%, αν δούμε τα ποσοστά στα νοσοκομεία (γιατρούς και νοσηλευτές κυρίως). Στα παιδιά δεν είχαμε συμμετοχή. Μόνον 8 γονείς δήλωσαν για τα παιδιά τους να κάνουν το εμβόλιο.