Πέγκυ Δόριζα: “Κέρδος για τη JTI είναι η βιωσιμότητά μας στο πλαίσιο μιας ώριμης κοινωνίας”

Αποκλειστική συνέντευξη της Δ/ντριας Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας της «JTI» στη «Θ»

Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την υπεύθυνη κατανάλωση καπνού από την ιδιοκτήτρια εταιρεία της ΣΕΚΑΠ

 

Θετικές εντυπώσεις προκαλεί η πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης που ανέλαβε η γνωστή εταιρεία Japan Tobacco International – JTI, αναφορικά με την προσπάθεια μετάδοσης στην κοινωνία του μηνύματος για την τήρηση της νομοθεσίας που απαγορεύει το κάπνισμα στους κλειστούς δημόσιους χώρους.

Με κεντρικό σύνθημα «Ο Σεβασμός είναι Πολιτισμός», η διοίκηση της εταιρείας επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες στην τήρηση της νομοθεσίας, η οποία ως γνωστόν δεν εφαρμόζεται επ’ ακριβώς ή μάλλον καλύτερα, δεν τηρείται στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας και μετά από συντονισμένους ελέγχους των αρμοδίων υπηρεσιών κατά περίπτωση.

Ωστόσο η θετική εντύπωση στην κοινωνία δεν προκαλείται μόνο από το γεγονός ότι μία εταιρεία- «κολοσσός» αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την τήρηση της νομοθεσίας τονίζοντας πως «όταν τηρείται ο νόμος… συντηρείται ο πολιτισμός», αλλά και από το γεγονός ότι ο Όμιλος των εταιρειών στον οποίον ανήκει (μέτοχος του οποίου είναι και το Ιαπωνικό δημόσιο) είναι ένας σημαντικός παράγοντας της παγκόσμιας αγοράς καπνού, ενώ προ έτους περίπου στην ιδιοκτησία του περιήλθε και η βιομηχανία ΣΕΚΑΠ.

Πότε και πως όμως έπεσε η «ιδέα» να ξεκινήσει μια τέτοια «καμπάνια»; Απαντήσεις στα ερωτήματα δίνει η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας, κυρία Πέγκυ Δόριζα.

Ερ.: Ποιο ήταν το ερέθισμα για την έναρξη αυτής της εκστρατείας ευαισθητοποίησης των πολιτών από πλευράς της εταιρείας σας;

Απ.: Τόσο η φυσιογνωμία και το ιαπωνικό DNA της JTI, ενός ιαπωνικού ομίλου ο οποίος ανήκει κατά το 1/3 στο ιαπωνικό κράτος, όσο άλλωστε και η πρόθεσή μας να στηρίξουμε την Πολιτεία στην αλλαγή νοοτροπίας που συντελείται στη χώρα μας, αποτελούν το έναυσμα αυτής της εκστρατείας.  Η ιαπωνική κουλτούρα στην JTI είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την έννοια του Σεβασμού στον πολίτη, τον καταναλωτή, τους εργαζομένους, την παράδοση και τον Πολιτισμό και υπό αυτό το πρίσμα η εταιρεία μας υιοθετεί βέλτιστες και ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές όπου δραστηριοποιείται. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η καμπάνια ευαισθητοποίησης για την τήρηση της νομοθεσίας για το κάπνισμα. Το ερέθισμα λοιπόν είναι ο ίδιος ο στόχος μας: Η ανάγκη ευαισθητοποίησης των πολιτών και η στήριξη της Πολιτείας για την εφαρμογή του Νόμου. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που  συμπυκνώνεται στο μήνυμα «Ο Σεβασμός είναι Πολιτισμός» δηλώνοντας εμμέσως ότι η τήρηση της νομοθεσίας για το κάπνισμα ισοδυναμεί με εκδήλωση σεβασμού προς την Κοινωνία και διατήρηση του Πολιτισμού της χώρας μας.

Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι η καμπάνια ξεκίνησε από το περίπτερο της JTI στην 84η ΔΕΘ, μια συμβολική κίνηση προκειμένου να συνδεθεί η επιθυμία μας να συμβάλλουμε στην επανεκκίνηση της κοινωνίας, με αυτό που σημαίνει για τους Έλληνες  η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης: Το σημείο έναρξης της νέας περιόδου για την οικονομική, πολιτική, κοινωνική και επιχειρηματική ζωή του τόπου.

Ερ.:  Ακούγεται λίγο οξύμωρο, το γεγονός δηλαδή ότι μία δράση που έρχεται σε αντίθεση με τα οικονομικά συμφέροντα της εταιρείας σας ξεκινάει από την ίδια την εταιρεία σας! Αυτό πως εξηγείται επιχειρηματικά;

Απ.: Η JTI σε όλον τον κόσμο και σε όποια χώρα κι αν δραστηριοποιείται, τηρεί απαρέγκλιτα τους Νόμους και υποστηρίζει τους θεσμικούς φορείς στην εφαρμογή τους. Για εμάς στην JTI, η υγιής επιχειρηματικότητα σχετίζεται τόσο με το ευρύτερο επιχειρηματικό και κοινωνικό περιβάλλον όσο και με την εταιρική κοινωνική μας υπευθυνότητα. Συνδέεται με την ίδια την εικόνα και την ταυτότητα της εταιρείας μας στην παγκόσμια αγορά. Πιστεύουμε ότι από την αλλαγή της κοινωνίας και την ανάπτυξη της έννοιας του σεβασμού κερδίζουμε μακροπρόθεσμα όλοι μας.

 

Ερ.: Πως σκέφτεστε να καλύψετε τα οικονομικά κενά που θα δημιουργηθούν λόγω της μείωσης του καπνίσματος και ποιες είναι ίσως οι εναλλακτικές που προτείνονται στην προκειμένη περίπτωση;

Απ.: Όπως προανέφερα, δεν είναι στις προθέσεις μας να προσεγγίσουμε το θέμα υπό αυτήν την οπτική. Κέρδος για την JTI είναι η βιωσιμότητά της με βέλτιστες και ηθικές πρακτικές και η συνύπαρξη όλων με σεβασμό στον νόμο και τον συνάνθρωπο. Η υπευθυνότητα και ο σεβασμός δεν υπολογίζονται για εμάς με λογιστικό κόστος. Αντιλαμβανόμαστε ότι η κοινωνία αλλάζει, ωριμάζει και πιστεύουμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή μαζί, Πολιτεία, πολίτες και επιχειρήσεις καπνού, να συμπράξουμε για την ενδυνάμωση της θετικής στάσης των πολιτών, σχετικά με την τήρηση της νομοθεσίας για το κάπνισμα.

 

Ερ.: Πως υποδέχθηκε το κοινό αυτή την πρωτοβουλία και την έναρξη της αντίστοιχης εκστρατείας για την τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου;

Απ.: Τόσο οι επισκέπτες όσο και οι θεσμικοί φορείς ανταποκρίθηκαν θετικά στην εκστρατεία μας και η θετική αυτή απήχηση μας έδειξε ότι η πρωτοβουλία μας είναι στον σωστό δρόμο. Στόχος μας είναι να φθάσει το μήνυμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες της χώρας μας.

Ερ.: Πιστεύετε ότι η ΣΕΚΑΠ θα «πληγεί» από το αποτέλεσμα αυτής της εκστρατείας σε ότι αφορά την παραγωγική διαδικασία και φυσικά τις πωλήσεις των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας;

Απ.: Αντιθέτως.  Μετά την εξαγορά της ΣΕΚΑΠ τον Αύγουστο του 2018, η JTI επικεντρώνεται στη συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας και την ομαλή ενσωμάτωση του εργοστασίου στα πρότυπα και τις επιχειρησιακές κατευθυντήριες γραμμές της JTI.  Στη ΣΕΚΑΠ παράγονται οι ιστορικές μάρκες GR, BF, Cooper ενώ από τον Οκτώβριο του 2019 στο εργοστάσιο της Ξάνθης παράγονται πλέον τα Winston με προορισμό την ελληνική αγορά ενώ από το 2020 θα εξάγονται και σε 9 ακόμη χώρες της Ε.Ε.

Η εταιρεία επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στη ΣΕΚΑΠ:  Αναβαθμίζει το εργοστάσιο στην Ξάνθη και προχωρά με ταχείς ρυθμούς τη διαδικασία του τεχνολογικού και λειτουργικού μετασχηματισμού, της αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού, καθώς και τα εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα του προσωπικού τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.

Στόχος της JTI είναι να καταστήσει τη ΣΕΚΑΠ μια ανταγωνιστική και σύγχρονη παραγωγική μονάδα της Ευρώπης, με σεβασμό στις παραδοσιακές της μάρκες και ενδυναμώνοντας τη θέση μας στην ελληνική αγορά.

Όλα αυτά με γνώμονα το συλλογικό συμφέρον και την ευημερία όλων των εργαζομένων, της κοινωνίας της Ξάνθης και της ελληνικής οικονομίας.

 

Ερ.: Ποιες άλλες δράσεις για «λειτουργικές και υπεύθυνες κοινωνίες» γίνονται από πλευράς του Ομίλου Εταιρειών Japan Tobacco, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο νέος Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας στην Ελλάδα κος Βίκτωρ Κρέσπο;

Απ.: Τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της JTI στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται από συνέπεια και διαχρονικότητα με μακροχρόνιες συνεργασίας με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και χωρίζονται σε τρεις πυλώνες: Στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, στην Αγροτική ανάπτυξη με την αρωγή στους αγρότες και καλλιεργητές καπνού και στην Ανθρωπιστική βοήθεια υποστηρίζοντας συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη.

Η JTI έχει σταθεί αρωγός φορέων που σχετίζονται με την εθνική πολιτιστική κληρονομιά: Ανέλαβε το έργο της πλήρους ανάπλασης του κήπου στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, υποστήριξε το έργο της Ψηφιοποίησης και Τεκμηρίωσης του  Ιστορικού Αρχείου Πρωτοκόλλου (1837-1953) του ΕΚΠΑ και την ανάδειξή του μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Pergamos.

Παράλληλα θέτοντας στην πράξη τη φιλοσοφία της για στήριξη της τοπικής κοινωνίας, η JTI, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και αρμόδιους φορείς, υποστηρίζει τη διεξαγωγή επιστημονικών μελετών για την Αξιοποίηση των Υδατικών Πόρων του Δήμου Μύκης, με απώτερο στόχο την αύξηση της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής στον ορεινό και αγροτικά μειονεκτικό αυτό δήμο της Περιφέρειας Ξάνθης.

Επίσης, η JTI τηρεί στάση μηδενικής ανοχής απέναντι σε κάθε μορφής παράνομο εμπόριο των προϊόντων καπνού.  Κάνοντας πράξη τη θέση και στάση της αυτή, συμβάλλει στην προστασία της νόμιμης αγοράς και της διασφάλισης των δημοσίων εσόδων συνεργαζόμενη στενά και στηρίζοντας τις Διωκτικές Αρχές και τις αρμόδιες υπηρεσίες στο έργο τους για την καταπολέμηση του φαινομένου.  Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία παρείχε πλήρεις επιχειρησιακές στολές προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. της Αστυνομίας Ξάνθης, καθώς και ελαφρύ εξοπλισμό για την Κινητή Ομάδα Ελέγχων του Τελωνείου Ξάνθης.

Ταυτόχρονα, η JTI υλοποιεί προγράμματα και στηρίζει δράσεις οργανισμών και φορέων που αφορούν στην παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας για ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.  Για παράδειγμα τον περασμένο Χειμώνα, υποστηρίζοντας τις προσπάθειες του Δήμου Μύκης, παρείχε 160 τόνους καυσόξυλων για άπορες οικογένειες του δήμου.

 

Ερ.: Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το αποτέλεσμα αυτής της δράσης αναφορικά με την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου;

Απ.: Θα είμαστε πολύ ικανοποιημένοι αν γίνει ένα βήμα προς τα εμπρός στο θέμα της αλληλοκατανόησης και του αλληλοσεβασμού καπνιστών και μη καπνιστών, στο πνεύμα που ορίζει η νομοθεσία για το κάπνισμα.

Πιστεύουμε ότι η τήρηση των Νόμων έχει μεγαλύτερη επιτυχία αν γίνεται περισσότερο μέσω της εκπαίδευσης, της ευαισθητοποίησης και της παράθεσης επιχειρημάτων και λιγότερο με κατασταλτικά μέτρα.