Περνάμε στην αντεπίθεση και τους καταγγέλλουμε άμεσα!

Για να σταματήσει ο ρατσισμός απέναντι στους Ξανθιώτες…

Σ. Ξυνίδης: «Μας προστατεύει ο νόμος και το Σύνταγμα –Υψηλά πρόστιμα στους ‘ρατσιστές’»…

Είναι «γεγονός» ότι οι Ξανθιώτες αντιμετωπίζουν όλο αυτό το διάστημα – άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο – ρατσιστικές συμπεριφορές από καφέ, εστιατόρια ή ξενοδοχεία άλλων νομών, όταν αναφέρουν την «καταγωγή» τους. Το ποτήρι όμως ξεχείλισε και ήρθε η ώρα να απαλλαχθούμε από αυτήν την «ρετσινιά» περνώντας στην «αντεπίθεση».

Η «Θ» γίνεται καθημερινά δέκτης παραπόνων και καταγγελιών για απίστευτες συμπεριφορές εναντίον συμπολιτών μας σε άλλες περιοχές της χώρας, γιατί απλά… είναι Ξανθιώτες. Ποια είναι λοιπόν τα δικαιώματά μας και πως μας προστατεύει από όλα αυτά ο νόμος και το Σύνταγμα;

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο γνωστός νομικός και πρώην Υπουργός κ. Σωκράτης Ξυνίδης, ο οποίος αναφέρθηκε σε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε προκειμένου να…δώσουμε την δική μας, ηχηρή απάντηση σε όλους αυτούς που μας αντιμετωπίζουν ως… «λεπρούς» και στιγματίζουν την Ξάνθη μας.

«ΥΠΟΛΟΓΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ – ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ»

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ξυνίδης εξήγησε ότι «αν αυτό γίνεται ευθέως και με τον τρόπο που αναφέρετε (ότι κάποιος λέει πως επειδή κατάγεσαι από τον «τάδε» τόπο, δεν σου παρέχω τις υπηρεσίες μου ή τα προϊόντα μου), όταν δεν υπάρχει κάποιου τέτοιου είδους απαγόρευση από το κράτος – που δεν υπάρχει – αυτόματα αυτός είναι υπόλογος όταν έχει υποχρέωση παροχής. Εννοώ ότι αν εγώ θέλω να κάνω μια ελεύθερη σύμβαση προς τα έξω, μπορώ να αποφασίσω ότι δεν θέλω να την κάνω με κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους. Αν όμως αυτό εμπεριέχει κάποιο χαρακτήρα διάκρισης, όχι απλά είναι αντισυνταγματικό αλλά αντίκειται και σε μια σειρά από ειδικότερους νόμους, όπως π.χ. οι διατάξεις προστασίας του καταναλωτή. Δεν μπορεί κάποιος να σου πει ότι «εγώ δεν σου το πουλώ επειδή είσαι άσπρος ή μαύρος ή κόκκινος ή επειδή κάποιος μου είπε ότι μπορεί να είσαι άρρωστος».

«Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ή Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ Γ.Γ. ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΟΙ ΔΥΟ ΔΡΟΜΟΙ – ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΟΤΑΝ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ»

«Η άποψή μου είναι ότι οι Ξανθιώτες που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους συμπεριφορές είτε από ξενοδοχεία, είτε από ταβέρνες κλπ, όπου τους διατυπώνεται ως αιτιολογία ο τόπος προέλευσης και η καταγωγή τους, θα πρέπει να φροντίζουν να μπορούν να αποδείξουν αυτό που τους διατυπώθηκε ως δικαιολογία (και όχι μια άλλη πρόφαση), δηλαδή να υπάρχουν περισσότεροι από ένας άνθρωποι που το άκουσαν ως αιτιολογία (για να μην το αλλάξουν μετά) και στην συνέχεια να προχωρούν σε καταγγελίες, πρώτον δημοσιοποιώντας προς το ευρύτερο κοινό (για να καταδεικνύονται τέτοιες αντισυνταγματικές και ρατσιστικές συμπεριφορές) και δεύτερον στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όπου πλέον τα πρόστιμα είναι τεράστια όταν διατυπώνονται τέτοιου είδους παραβάσεις. Οι δρόμοι είναι δύο. Ο ένας είναι το να επιδιώξει (σ.σ. ένας Ξανθιώτης) την δικαστική του ικανοποίηση διότι τον προσβάλλει με τον συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας η επιχείρηση όμως αυτή η διαδικασίας εκτός του ότι είναι και χρονοβόρα, έχει και επιβάρυνση με έξοδα. Ο άλλος είναι να υπάρξει στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου (που έχει ως αρμοδιότητα και τον Καταναλωτή) συγκεκριμένη έγγραφη καταγγελία με το περιστατικό και τα αποδεικτικά μέσα που προκύπτει η άρνηση της επιχείρησης να του παράσχει τις υπηρεσίες της για έναν τέτοιο λόγο. Ο καταγγέλλων θα μπορούσε να έχει έναν αυτήκοο μάρτυρα αυτής της απάντησης, που μπορεί με μια απλή βεβαίωση – υπεύθυνη δήλωση (και ακόμη περισσότερο με μια κατάθεσή του σε έναν συμβολαιογράφο ως προς το περιεχόμενο και την απάντηση). Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο ότι πράγματι η επιχείρηση αντιμετώπισε έναν Ξανθιώτη με αυτόν τον τρόπο. Πόσο μάλλον αν αυτά συνοδεύονται και με έγγραφα που δηλώνουν ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν κάποιον, στα ξενοδοχεία. Έμμεσα προκύπτει και από εκεί η άρνησή τους να παράσχουν υπηρεσίες για έναν τέτοιο, μη νόμιμο, λόγο» τόνισε επίσης ο ίδιος.

«ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΕΣ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΛΛΑ…ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΑΣΤΕ»

Επιπλέον ο κ. Ξυνίδης υπογράμμισε ότι «νομίζω ότι πέρα από το θέμα του καταναλωτή, θα μπορούσε να αποτελέσει (σ.σ. ένα τέτοιο περιστατικό) και ένα αντικείμενο καταγγελίας ως προς την παραβίαση των καταναλωτικών δικαιωμάτων και στον Συνήγορο του Πολίτη. Αλλά νομίζω ότι αυτό που φοβούνται περισσότερο αυτήν την στιγμή είναι ο έλεγχος για τις διατάξεις της προστασίας του καταναλωτή, γιατί εκεί έχουμε άμεσα τεράστια πρόστιμα και όχι νουθεσίες όπως θα μπορούσε να γίνει σε κάποια άλλη περίπτωση. Οι διατάξεις που προστατεύουν τον καταναλωτή είναι πάρα πολύ ισχυρές, έχουν πάρα πολλές ποινές, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε την κουλτούρα του να μάθουμε να τις εκμεταλλευόμαστε. Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι πέρα από τα λεγόμενα, μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού διέπεται από συμπεριφορές ρατσιστικές και διακρίσεων, παρόλα τα αντίθετα που μας αρέσει να λέμε κάθε φορά για την δημοκρατική μας παράδοση και από την ώρα λοιπόν, που αυτά τα κομμάτια των συμπολιτών μας, δεν είναι διατεθειμένα να προσαρμοστούν στις δημοκρατικές, σύγχρονες αντιλήψεις, της λειτουργίας ενός Κράτους Δικαίου, πρέπει να υποστούν τις συνέπειες. Η άποψή μου είναι ότι δεν θα κρατήσει πολύ αυτή η «ιστορία».

«ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ » ΤΑ ΞΑΝΘΙΩΤΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΘ

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι η «Θ» θέλοντας να εμβαθύνει τουλάχιστον στις συμπεριφορές ιδιωτών της περιοχής μας, απέναντι στους Ξανθιώτες, επικοινώνησε με παιδικές κατασκηνώσεις της ΑΜΘ, που επισήμαναν ότι δύνανται να «καλωσορίσουν» και τα Ξανθιωτάκια. Φυσικά για όλα τα παιδιά, από όλα τα μέρη της Ελλάδος, ισχύουν (προφανώς) τα υγειονομικά πρωτόκολλα περί CoviD, ήτοι δελτία υγείας αλλά και δηλώσεις ότι οι μικροί μας φίλοι, έχουν ελεγχθεί.