Πέταξε το πουλάκι για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη

Οι μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου στους «δοκιμαστικούς σωλήνες» – Δύο τα πιλοτικά προγράμματα για την Ξάνθη

 

Καμία ενημέρωση δεν υπάρχει σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με την συνέχιση του ή μη και το αν τελικά απέδωσε καρπούς, το πρόγραμμα των «δίγλωσσων» νηπιαγωγείων της Θράκης, καθώς το τριετές περιθώριο εφαρμογής του (πιλοτικά) έληξε από την περσινή χρονιά ακόμη, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστή καμία αξιολογική μελέτη.

Υπενθυμίζεται ότι επρόκειτο για ένα πρόγραμμα που σύμφωνα με παλαιότερα ρεπορτάζ και δηλώσεις αρμοδίων (μέσα από την εκπαιδευτική κοινότητα) δεν «περπάτησε».
Βέβαια την ίδια στιγμή, πολλά νηπιαγωγεία στην χώρα, καλούνται να «μάθουν»…Αγγλικά, μέσα από το νέο πιλοτικό (για φέτος τουλάχιστον) πρόγραμμα, στο οποίο ωστόσο αντιτίθεται η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, όπως επισημαίνει στην «Θ» το μέλος της ΔΟΕ κ. Γιώτα Βενετοπούλου.

Τα Ξανθιωτάκια που θα επιχειρήσουν να μάθουν τις πρώτες λέξεις τους στην Αγγλική Γλώσσα,  είναι οι μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης, όπως επιβεβαίωσε στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Εύη Στυλιανίδου, η οποία γνωστοποίησε πως υπάρχει και ένα δεύτερο πιλοτικό πρόγραμμα που «τρέχει» στην Ξάνθη, που αφορά σε «δεξιότητες» όπου συμμετέχει το 4ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης καθώς και το 14ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης.

«ΟΥΔΕΝ ΝΕΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΑ ΔΙΓΛΩΣΣΑ – ΕΛΗΞΕ ΠΕΡΥΣΙ Η ΤΡΙΕΤΙΑ ΤΟΥ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ»

Ειδικότερα η κ. Βενετοπούλου αναφορικά με τα «δίγλωσσα» νηπιαγωγεία (όρος που έχουμε συνηθίσει να ακούμε) επισημαίνει ότι «αυτή την στιγμή δεν γνωρίζω τι ακριβώς συμβαίνει καθώς δεν είχαμε κάποια ενημέρωση και από τους συλλόγους Ροδόπης και Ξάνθης για το αν υπάρχουν προβλήματα ή για το αν παρουσιάστηκαν και φέτος στα σχολεία αυτά οι εκπαιδευτικοί της μητρικής γλώσσας της μειονότητας.

Το μόνο για το οποίο έχουμε ενημέρωση είναι για τα νηπιαγωγεία που έχουν επιλεγεί για το πιλοτικό πρόγραμμα με τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Θεωρώ λοιπόν πως για να μην έχουμε κάποια ενημέρωση, δεν έχουν παρουσιαστεί ακόμη οι αλλόγλωσσοι συνάδελφοι στα σχολεία.

Εξάλλου το πιλοτικό πρόγραμμα ήταν για τρία χρόνια, τα οποία έχουν τελειώσει την περασμένη σχολική χρονιά.  Οπότε θεωρητικά δεν νομίζω να κάνουν νέες συμβάσεις. Θα γίνονταν η αξιολογική έκθεση για να δουν πως προχώρησε και αν αυτό ήταν θετικό ή όχι και από εκεί και πέρα θα αποφάσιζαν αν θα το συνεχίσουν, αν θα το επεκτείνουν ή αν θα το συνεχίσουν.

Αυτήν την στιγμή δεν έχουμε στα χέρια μας ούτε κάποια αξιολογική έκθεση της επιτροπής και δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς θα γίνει. Ξέρουμε επίσης ότι έχει αλλάξει και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ, οπότε δεν γνωρίζουμε αν θα συνεχίσουν την ίδια πολιτική που είχε το προηγούμενο συμβούλιο και είμαστε σε ένα στάδιο που απλά περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει.

Δεν έχουμε ενημέρωση για το αν έχει γίνει κάτι ως Διδασκαλική Ομοσπονδία. Πάντως το χρονικό περιθώριο έληξε. Πιθανότατα δεν έχει προχωρήσει ή  επειδή δεν έχουν θετικές εκθέσεις, οπότε το «έθαψαν» ή άλλαξε η πολιτική (η στάση) γενικότερα του νέου συμβουλίου του ΙΕΠ και απλά το «πάγωσαν» και είπαν ότι δεν τους νοιάζει.

Αυτήν την στιγμή προχωρούν τα Αγγλικά».

 

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΩΣ ΔΟΕ ΜΕ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΦΕΤΟΣ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ»

Αναφορικά με την ενασχόληση των μαθητών με την Αγγλική Γλώσσα, η κ. Βενετοπούλου σημείωσε ότι «έχουμε πιλοτικά νηπιαγωγεία σε κάθε νομό όπου μπαίνει μέσα εκπαιδευτικός Αγγλικής, με την νέα νομοθεσία που πέρασε τον Ιούνιο από την Βουλή.

Βέβαια, εμείς ήμασταν αντίθετοι σε αυτό και το τεκμηριώναμε και παιδαγωγικά. Ως Διδασκαλική Ομοσπονδία είχαμε κάνει μια συνάντηση – συζήτηση με τους προέδρους των παιδαγωγικών τμημάτων και των σχολών των νηπιαγωγών από όλη την Ελλάδα και εκεί οι πρόεδροι των παιδαγωγών και των νηπιαγωγών είχαν πει πως ένα παιδί σε τέτοια ηλικία είναι πολύ δύσκολο να έχει εκτός από τον νηπιαγωγό του τμήματος και έναν δεύτερο εκπαιδευτικό ταυτόχρονα και να διδάσκεται μια άλλη γλώσσα, με οποιονδήποτε τρόπο.

Ακόμη και με τον παιγνιώδη τρόπο που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για να μπορέσουν να διδάξουν στα νήπια. Το είχαμε καταθέσει και στο Υπουργείο Παιδείας αλλά και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου ο πρόεδρός μας εκπροσώπησε την Ομοσπονδία στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Παρόλα αυτά η πλειοψηφία της Ολομέλειας της Βουλής προχώρησε στην ψήφισή του και έγινε νόμος πλέον. Οπότε θα λειτουργήσει πιλοτικά και θεωρώ ότι και εκεί θα έχουμε κάποια αξιολογική έκθεση. Αν δουν οι ίδιοι ότι προχωρά, θεωρώ ότι θα το δούμε και σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας. Προς το παρόν είναι πιλοτικό το πρόγραμμα».

ΤΟ 6Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΣΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ –  ΣΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 14Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ 4Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

Αξίζει να σημειωθεί ότι αναφορικά με την Ξάνθη, στο πιλοτικό πρόγραμμα των Αγγλικών συμμετέχει το 6ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης, όπως επιβεβαίωσε στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Εύη Στυλιανίδου, η οποία παράλληλα αναφέρθηκε και σε ένα δεύτερο νέο πιλοτικό πρόγραμμα «δεξιοτήτων» (η εφαρμογή του οποίου ξεκινά από φέτος) στο οποίο συμμετέχουν το 14ο Δημοτικό Σχολείο και το 4ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης.