Μυστικά δρομολόγια φορτηγών από Ελλάδα προς Βαλκάνια και αντιστρόφως, χημικοί διαλύτες και «μονοπώλιο» στην αγορά της βενζίνης είναι μερικά μόνο από τα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων που κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Θέμης Κιουρτζής, μετά την πρόσφατη επίθεση με καλάσνικοφ στο κατάστημα που διατηρεί, στη Θεσσαλονίκη.
Η διοχέτευση νοθευμένων καυσίμων για χρόνια αποτελεί σοβαρό πονοκέφαλο για την Οικονομική Αστυνομία, η οποία κατά καιρούς έχει εξαρθρώσει παράνομα κυκλώματα σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Στη Θεσσαλονίκη ωστόσο το υπόγειο «βασίλειο» της νοθευμένης βενζίνης φρόντισε από νωρίς να στείλει… μήνυμα στον Θέμη Κιουρτζή, εκτοξεύοντας χειροβομβίδες στο βενζινάδικό του, τον Δεκέμβριο του 2020. Ενάμιση χρόνο αργότερα -και με ενδιάμεσες απειλές- σημειώθηκε νέα επίθεση με καλάσνικοφ, με στόχο πάλι το κατάστημά του. Ο λόγος όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Κιουρτζής είναι η τεράστια δράση τόσο της Ομοσπονδίας όσο και του ίδιου προσωπικά για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, η οποία έχει προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές τα πλοκάμια της μαφίας της νοθευμένης βενζίνης εκτείνονται από την Τουρκία και τα Βαλκάνια και κυρίως στη Βουλγαρία και στην Αλβανία. Πρόκειται για ένα καλά οργανωμένο κύκλωμα με τη συμμετοχή δεκάδων ατόμων που σχεδιάζει προσεκτικά κάθε ειδικό δρομολόγιο με βυτία γεμάτα που μεταφέρουν από τη Βουλγαρία σε βενζινάδικα της Θεσσαλονίκης και άλλων νομών χημικούς διαλύτες για τη νόθευση καυσίμων.
Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, μεταφέρεται ακόμη και νοθευμένη βενζίνη, η οποία κατακλύζει την ελληνική αγορά και οδηγεί σε λουκέτο δεκάδες νόμιμες επιχειρήσεις. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις -έχουν γίνει γνωστές στους κύκλους των ντόπιων βενζινοπωλών και στην ΕΛΑΣ- που χρησιμοποιείται το σιτάρι και άλλα προϊόντα ως καμουφλάζ στο μεγαλύτερο μέρος του βυτίου – φορτηγού και την ίδια στιγμή στο κάτω μέρος του οχήματος έχει τοποθετηθεί το παράνομο καύσιμο με προορισμό τα εγχώρια πρατήρια. Παράλληλα τα μέλη του κυκλώματος έχουν φροντίσει να υπάρχουν οχήματα-«συνοδοί» για την ασφαλή διακίνηση και μακριά από τα βλέμματα των αρχών.