Πρεμιέρα με self tests αλλά και με… «φαινομενικά θετικά» για τα δημοτικά της Ξάνθης

Πίσω στα θρανία από χθες και οι μαθητές της Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης- Εγκρίνονται και τα «πειραματικά»

Ευ. Στυλιανίδου: Κύλησε εξαιρετικά η πρώτη μέρα – Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν ανεύθυνοι γονείς

 

Πρεμιέρα με self tests αλλά και με… φαινομενικά θετικά αποτελέσματα χθες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ξάνθης, με τους μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών να επιστρέφουν με τα «χαρτιά στα χέρια» στις τάξεις τους και τους γονείς να αποδεικνύουν – στην συντριπτική τους πλειοψηφία– την ατομική ευθύνη τους σε ότι αφορά την διενέργεια των τεστ και την τήρηση των προβλεπόμενων.

 

ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΘΕΤΙΚΩΝ SELF TESTS ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΜΩΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ RAPID – ΚΥΛΗΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφία (Εύη) Στυλιανίδου, η οποία εξήγησε ότι:

Η πρώτη μέρα πήγε εξαιρετικά. Λειτούργησε θετικά, συνεργάστηκαν με πολύ καλή διάθεση οι γονείς, ενώ είχαμε περιπτώσεις με θετικά self tests τα οποία μετέπειτα – στο rapid – εμφανίσθηκαν αρνητικά. Χρειάζεται ψυχραιμία. Το self test είναι μια πρώτη ένδειξη αλλά θα πρέπει να επιβεβαιωθεί με rapid test ή με PCR για να είμαστε σίγουροι. Υπήρξαν τεστ που βγήκαν θετικά, όμως δεν επιβεβαιώθηκαν με το rapid. Παρόλα αυτά η χθεσινή λειτουργία των σχολείων ξεκίνησε θετικά, με καθολική συμμετοχή και με ελάχιστες απουσίες, οι οποίες σε πάρα πολλές περιπτώσεις ήταν εξαιτίας της προετοιμασίας για την θρησκευτική γιορτή των Μουσουλμάνων και δεν έχει να κάνει με απουσίες λόγω CoviD. Έχουμε την ιδιαιτερότητα ότι υπήρξαν απουσίες λόγω της προετοιμασίας της θρησκευτικής γιορτής στα μειονοτικά σχολεία και ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία.

ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ…ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Αναφορικά με το γεγονός ότι κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος γονέας να λάβει το self test από το φαρμακείο με τον ΑΜΚΑ του παιδιού, αλλά ωστόσο να μην το διενεργήσει, καταγράφοντας βέβαια «αρνητικό» (ακόμη και αν δεν είναι) αποτέλεσμα στην ανάλογη πλατφόρμα, η κ. Στυλιανίδου επισήμανε ότι:

Σε αυτή την περίπτωση είναι ατομική υπευθυνότητα της οικογένειας, διότι από αυτήν την αμέλεια κινδυνεύει πρώτα το παιδί και η οικογένειά του. Άρα πρώτιστα το self test διαφυλάττει την υγεία της ίδιας της οικογένειας και δευτερευόντως των υπολοίπων. Αν ένα παιδί που είναι ασυμπτωματικό, κινείται και ζει σε μια οικογένεια, κινδυνεύει η υγεία πρώτιστα της οικογένειας και δευτερευόντως η κοινωνία του σχολείου και των υπολοίπων ατόμων της σχολικής οικογένειας. Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν ανεύθυνοι γονείς. Δεν θέλω να πιστέψω σε τέτοιου είδους ανευθυνότητες. Αν δεν βάλεις το «θετικό» που βλέπεις και δεν πας μετέπειτα για την διασταύρωση με το rapid test, σημαίνει ανευθυνότητα. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς χθες ήταν εξαιρετική. Δεν υπήρξαν προβλήματα στα σχολεία και προσωπικά παρακολούθησα την προσέλευση μαθητών σε σχολικές μονάδες και λύσαμε προβλήματα τα οποία ήταν ψηφιακής δυσλειτουργίας και δυσκολίας. Οι γονείς αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες, αλλά δεχθήκαμε τα παιδιά με πολύ καλή διάθεση και χωρίς να υπάρξουν προβλήματα. Οπουδήποτε υπήρξε κάποια δυσκολία στην συνεννόηση την λύσαμε – και τηλεφωνικά – και διευκολύναμε τους γονείς ώστε να προσέλθουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

«ΒΓΑΙΝΕΙ» ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ «ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ»

Αξίζει να σημειώσουμε, δοθείσης της ευκαιρίας – σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Θ» –  ότι από μέρα σε μέρα (ή και από ώρα σε ώρα) αναμένεται η δημοσιοποίηση της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας για 50 νέα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Θέμα με το οποίο ασχολήθηκε ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα η «Θ» -με αφορμή και τις κινητοποιήσεις μερίδας γονέων και εκπαιδευτικών –  με συνεχή και αποκλειστικά ρεπορτάζ για την δημιουργία Πειραματικού Σχολείου στην Ξάνθη (17ο Δημοτικό Σχολείο).

Κάτι που επιβεβαίωσε και με προχθεσινές δηλώσεις της, η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως που ανέφερε επακριβώς ότι:

«Θα ανακοινώσουμε αυτήν την εβδομάδα περίπου 50 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία σε όλη την χώρα, κυρίως για να καλύψουμε περιοχές που δεν είχαν τέτοια σχολεία, καθώς βοηθούν σημαντικά να αναβαθμίζεται συνολικά η δημόσια εκπαίδευση».