Αθ. Αθανασιάδης: Αυξημένες οι πωλήσεις το καλοκαίρι και σε σχέση με πέρυσι
Βελτιωμένος πλέον ο χρόνος παράδοσης αλλά, υπάρχουν ακόμη χρονοκαθυστερήσεις
Συμβατικά, υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποια από τις τρεις κατηγορίες προτιμούν οι Ξανθιώτες; Έχουν μειωθεί – σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν – οι χρόνοι παράδοσης των νέων οχημάτων; Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην Ξάνθη; Ποιο είναι το μέσο κόστος ενός συμβατικού, ενός υβριδικού και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω δίνει μέσα από την «Θ» το διοικητικό μέλος του Σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης και σύμβουλος πωλήσεων της εταιρείας Αθανασιάδης Γ. και ΣΙΑ ΕΕ κ. Αθανάσιος Αθανασιάδης.
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ – ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ – ΝΩΡΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ – ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΑΛΛΑ…»
Πιο αναλυτικά ο κ. Αθανασιάδης, εξήγησε στην «Θ» ότι «η αλήθεια είναι ότι είμαστε ακόμη στα συμβατικά αυτοκίνητα. Σιγά σιγά όμως αρχίζουν να πωλούνται και υβριδικά. Για τα ηλεκτρικά είναι ακόμη πολύ νωρίς. Έχουν πωληθεί κάποια αυτοκίνητα αλλά είναι πολύ μικρός ο αριθμός. Επίσης, αναφορικά με τα συμβατικά, οι αγοραστές επιλέγουν κυρίως βενζινοκινητήρες. Οι diesel κινητήρες έχουν πέσει σε πωλήσεις. Ο χρόνος παράδοσης έχει βελτιωθεί αρκετά, ωστόσο και πάλι υπάρχουν κάποιες χρονοκαθυστερήσεις αναλόγως την εταιρεία και το μοντέλο».
«ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ – «ΤΡΕΧΕΙ» ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ»
Αναφορικά με τις μέσες τιμές των οχημάτων σήμερα, ο ίδιος επισήμανε ότι «αν μιλάμε για ένα βενζινοκίνητο, είμαστε κοντά στις 20.000 ευρώ. Αν μιλάμε για ένα πετρελαιοκίνητο, είμαστε γύρω στις 23.000 ευρώ και αν πάμε σε ένα υβριδικό ξεκινούμε από 30.000 ευρώ και πάνω (αναλόγως με την μάρκα). Οσον αφορά στα ηλεκτρικά, ξεκινούμε από 35.000 ευρώ και πάνω. Εδώ να σημειώσω ότι τρέχει ακόμη το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία δίνεται επιδότηση από το κράτος».
«ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ – ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ – ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ»
Γιατί παραμένουν όμως ακόμη πολύ χαμηλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Ο κ. Αθανασιάδης απαντά:
«Οι κύριοι λόγοι είναι ότι ο κόσμος δεν τα γνωρίζει. Είναι κάτι καινούριο ακόμη για την Ελλάδα, ενώ στο εξωτερικό κυκλοφορούν εδώ και 5-6 χρόνια και βέβαια είναι και το κόστος. Επιπλέον σταθμοί φόρτισης στην Ξάνθη, δεν υπάρχουν πάρα πολλοί. Ωστόσο το επόμενο χρονικό διάστημα (έξι μήνες – ένα χρόνο) θα γεμίσουν παντού (σε Εγνατία, δρόμους κλπ), όπως είπε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Και σήμερα υπάρχουν στην Ξάνθη σταθμοί φόρτισης, αλλά δεν είναι πολλοί. Υπάρχουν κυρίως σε κάποια μάρκετ, σε κάποιες εγκαταστάσεις κλπ».
«ΟΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΙ ΜΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ– ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ»
«Βλέποντάς το οικονομικά, σήμερα συμφέρει η αγορά ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Μετά πάμε στα πετρέλαια, μετά πάμε στα υβριδικά που τα ξεχωρίζουμε σε αυτά που φορτίζουν με πρίζα και σε αυτά που δεν φορτίζουν και έπειτα πάμε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που τα πιο φθηνά ξεκινούν από 35.000 ευρώ» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «γενικά γίνονται αγοραπωλησίες και στην Ξάνθη. Ειδικά οι καλοκαιρινοί μήνες ήταν πάρα πολύ καλοί όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων και επίσης σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένες. Γενικότερα για την Ελλάδα, οι μισές πωλήσεις και παραπάνω είναι σε εταιρείες leading και ενοικιάσεων (κατά 55%). Το 45% αφορά σε λιανική πώληση από ιδιώτη».