![paideias](https://www.thraki.com.gr/wp-content/uploads/2025/02/paideias-696x416.jpg)
-Για συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης-Ίδρυση παραρτημάτων από ελληνικά ΑΕΙ στην αλλοδαπή-Μη Κρατικά Πανεπιστήμια
Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλή η πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας, η οποία αφορά:
- Την συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης
- Την ίδρυση παραρτημάτων από ελληνικά ΑΕΙ στην αλλοδαπή
- Τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, παρουσιάζοντας τα άρθρα της τροπολογίας στην Ολομέλεια της Βουλής είπε τα εξής:
Στο πρώτο άρθρο ορίζεται ότι το Συμβούλιο της Διοίκησης των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων είναι εκείνο το όργανο που θα αποφασίζει για την ίδρυση ενός παραρτήματος στην αλλοδαπή και με τη ρύθμιση αυτή, όπως και με πολλές άλλες, ενισχύεται το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, γιατί εκείνα πρέπει να διαπιστώνουν την ανάγκη ίδρυσης ενός παραρτήματος στο εξωτερικό, αλλά και το ότι βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια η ίδρυση αυτή με τους ακαδημαϊκούς σκοπούς του ιδρύματος. Εννοείται ότι υπάρχει πρόβλεψη η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης να ελέγχει και να πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών, ώστε να υπάρχουν οι απαραίτητες εγγυήσεις για τα ακαδημαϊκά κριτήρια για την ίδρυση ενός παραρτήματος.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης ότι προστίθενται εξουσιοδοτικές διατάξεις που περιέχουν τα απαραίτητα στοιχεία για την εύρυθμη λειτουργία ενός παραρτήματος. Ενδεικτικά, η θητεία της προσωρινής διοίκησης, η συμβατότητα της λειτουργίας παραρτήματος της Κεντρικής Βιβλιοθήκης, ο αριθμός των μελών διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, δηλαδή όλων αυτών που μπορούν να ασχοληθούν στο παράρτημα και ο εσωτερικός κανονισμός της λειτουργίας.
Στο άρθρο 2 ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την εγκατάσταση των παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Μέχρις ότου ολοκληρωθεί ο χορικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου και εγκριθούν τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια, τα παραρτήματα νομικών προσώπων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης μπορούν να εγκαθίστανται σε περιοχές στις οποίες ήδη λειτουργούν ή μπορούν να λειτουργούν εκπαιδευτικές δομές.
Με το άρθρο 3 δεν θα υπάρχει πια ο περιορισμός για τη συστέγαση διαφορετικών μονάδων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δίνεται συγκεκριμένη δυνατότητα να συστεγάζονται διαφορετικές μονάδες παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ανεξάρτητα από το αν ανήκουν στο ίδιο ή διαφορετικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων. Εξυπακούεται, όμως, ότι εξακολουθεί να απαγορεύεται η ταυτόχρονη λειτουργία διαφορετικών μονάδων εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ίδιους διδακτικούς ή εργαστηριακούς χώρους.