Πτώση τζίρου για το 60% των επιχειρήσεων το 2018

Μεγάλη έρευνα της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης

Μεγάλη έρευνα έδωσε στην δημοσιότητα η Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης. Η έρευνα εξετάζει 30 διαφορετικούς κλάδους (στρώματα) εμπορίου και επιχειρηματικότητας πλην ξενοδοχειακού κλάδου και βιομηχανίας, στους ν. Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου για το έτος 2018. Πρόκειται για την μεγαλύτερη οικονομική έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί σε περιφερειακό επίπεδο στην χώρα. Για τις ανάγκες της έρευνας τρεις εμπορικοί σύλλογοι των πρωτευουσών των Νομών της Θράκης και 400 ιδιοκτήτες επιχειρήσεων συμμετείχαν.

Βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις της Θράκης κατέγραψαν αρνητικές ετήσιες οικονομικές επιδόσεις για το 2018. Την ίδια ώρα μόνο 4 στις 10 επιχειρήσεις που λειτουργούν στα παραδοσιακά κέντρα των πόλεων της Θράκης πραγματοποίησαν πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές το 2018, παρά την διασυνοριακότητα των τριών νομών με Τουρκία και Βουλγαρία. Μάλιστα, στο 4,68% μειώθηκε η μέση συμμετοχή των αλλοδαπών καταναλωτών στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων που λειτουργούν στα εμπορικά κέντρα των πόλεων. Άξιο αναφοράς, πάντως, είναι πως στο μείγμα των τουριστών – καταναλωτών της Θράκης 1 στους 3 είναι Τούρκος και 1 στους 3 είναι Βούλγαρος με τη συμμετοχή των πρώτων να μειώνεται το 2018.

Κ. Χατζημιχαήλ: Η οικονομία της Ξάνθης πλήττεται περισσότερο
“Το 2018 υπήρξε ένα έτος πιέσεων και αρνητικών επιδόσεων της θρακικής επιχειρηματικότητας, παρά τη θετική προοπτική για το οικονομικό περιβάλλον στη Θράκη και τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν από την οριακή μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας”, τοποθετείται σχετικά ο πρόεδρος της ΟΕΕΘ Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, ο οποίος διαπιστώνει: “Οι σταθεροποιητικές τάσεις που καταγράψαμε στο τοπικό οικοσύστημα στην έκθεσή μας για το 2017 και η σταδιακή αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης δεν κατέστησαν εφικτή την αύξηση των πωλήσεων, καθώς σύμφωνα με την ετήσια έκθεση μας για το Οικονομικό Περιβάλλον της Θράκης, 6 στις 10 επιχειρήσεις της Θράκης εμφανίζουν μείωση στα ετήσια οικονομικά τους αποτελέσματα για το 2018 (57,70%). Επίδοση η οποία ακολουθεί την γενική αρνητική εικόνα του ελληνικού εμπορίου και της πτώσης των πωλήσεων που εμφάνισαν στο ίδιο ποσοστό οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις πανελλαδικά για το ίδιο έτος”.

Κατά τον πρόεδρο “στην επιμέρους γεωγραφική κατανομή, η οικονομία της Ξάνθης είναι εκείνη που πλήττεται περισσότερο με 8 στις 10 επιχειρήσεις να εμφανίζουν απώλειες, κατά περίπτωση σοβαρές, στους ετήσιους τζίρους του 2018, ενώ στην Αλεξανδρούπολη και στην Κομοτηνή το ποσοστό των επιχειρήσεων που κατέγραψαν αρνητικές επιδόσεις ανέρχεται στο 40,61% και 51,40% αντίστοιχα”.

Η ανεκμετάλλευτη, τουριστικά, είσοδος της Νυμφαίας
Αναφορικά με την σχέση επιχειρείν και τουρισμού, ο κος Χατζημιχαήλ καταγράφει τα εξής: “Στο πεδίο συσχέτισης του τουρισμού με την τοπική οικονομία και αγορά καταγράφονται απώλειες με τη συμβολή των τουριστών στους ετήσιους τζίρους των επιχειρήσεων της Θράκης να υποχωρεί στο 4,68% και την περιοχή να υπολείπεται κατά πολύ του εθνικού μέσου όρου”.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι επισκέπτες από τη βαλκανική χερσόνησο αυξάνουν τη συμμετοχή τους στο μείγμα τουριστών -καταναλωτών της Θράκης με το ποσοστό τους αθροιστικά να ανέρχεται στο 45%  (+3,6 μονάδες), στοιχείο το οποίο κατά τον πρόεδρο “οφείλεται αφενός στη σοβαρή επιβράδυνση των οδικών αφίξεων των Τούρκων επισκεπτών με 65.000 λιγότερες επισκέψεις εντός του 2018, αφετέρου στην αύξηση κατά 212.000 των βαλκανικών αφίξεων στο συνοριακό σημείο διέλευσης της Νυμφαίας”. Στα στοιχεία της έρευνας αποδεικνύεται πως όχι μόνο η Ροδόπη αλλά ούτε η Θράκη έχει καταφέρει να αξιοποιήσει τουριστικά την κορυφαία πύλη εισόδου της Νυμφαίας, με τους τουρίστες να περνούν από τη Ροδόπη και κατόπιν την Ξάνθη, για να καταλήξουν σε Καβάλα, Θάσο ή Χαλκιδική, μεταξύ άλλων προορισμών.

Σύμφωνα με τον κο Χατζημιχαήλ “αποτυπώνεται μία εικόνα κόπωσης της τουριστικής κατανάλωσης προϊόντων και premium υπηρεσιών, κάτι που είχαμε επισημάνει στην περυσινή μας έκθεση. Μία εικόνα η οποία επιδεινώθηκε περεταίρω από τη μείωση της αγοραστικής δύναμης και κατ΄ επέκταση της διαθέσιμης τουριστικής δαπάνης των ποιοτικών ξένων επισκεπτών της περιοχής και την μείωση των τουριστικών ροών από Τουρκία”.

ΠΗΓΗ: «ΧΡΟΝΟΣ»