Σ. Τσιακίρογλου: «Υπάρχει πάντα σχέδιο πτήσης και διεθνή στάνταρς που δεν παραβιάζονται»

Με αφορμή την μοιραία πτήση του Antonov πάνω από την Καβάλα

Ενεργή, παρά την αποψίλωση, η Αερολέσχη Ξάνθης…

Ερωτήματα για τα αεροπλάνα και ελικόπτερα που πετούν πάνω από τα… κεφάλια μας τέθηκαν από πολλούς αναγνώστες της «Θ» με αφορμή το προχθεσινό τραγικό περιστατικό στην Καβάλα όπου και κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, με αποτέλεσμα τον θάνατο οκτώ Ουκρανών πιλότων και πληρώματος.

Η «Θ» σε μια προσπάθεια να απαντήσει στα περισσότερα από αυτά τα ερωτήματα, επικοινώνησε με το ιδρυτικό μέλος της Αερολέσχης Ξάνθης κ. Σωτήρη Τσιακίρογλου, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στις δράσεις της…αποψιλωμένης μεν, αλλά όχι ανενεργής λέσχης, ενώ εξέφρασε και την προσωπική του εκτίμηση για το προαναφερόμενο, μοιραίο αεροσκάφος που μετέφερε πυρομαχικά.

«Εάν πάρει φωτιά κάποιος κινητήρας, υπάρχει αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού από το πιλοτήριο. Τα προβλήματα που εμφάνισε το συγκεκριμένο αεροπλάνο πρέπει να ήταν πάρα πολλά».

«ΑΝ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕ»

Πιο αναλυτικά, ο ίδιος αρχικά τόνισε ότι «στην συγκεκριμένη περίπτωση θα επιληφθεί επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων και θα εκδώσει πόρισμα, βάσει του οποίου θα επιλυθεί και ο γρίφος για το πώς έπεσε το αεροπλάνο. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι τα αεροπλάνα, ειδικά  τα μεγάλα, είναι πολύ ασφαλή. Εάν για παράδειγμα πάρει φωτιά κάποιος κινητήρας, υπάρχει αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού από το πιλοτήριο (από τον χειριστή). Οπότε μπορείτε να καταλάβετε ότι τα προβλήματα που εμφάνισε το συγκεκριμένο αεροπλάνο πρέπει να ήταν πάρα πολλά. Δυστυχώς ήταν πολύ κοντά και στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα το οποίο όμως θεωρώ ότι είναι μικρό για ένα τέτοιο μεγάλο αεροπλάνο. Αλλά και το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης ήταν πάρα πολύ κοντά. Όμως – δυστυχώς – οι άνθρωποι δεν μπόρεσαν να το φέρουν με ασφάλεια στην Χρυσούπολη. Στην άκρη του Αγίου Όρους έκανε αναστροφή. Εάν πήγαινε απευθείας πάνω από την Θάσο στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, θεωρώ ότι θα είχε φτάσει. Εκτιμώ – αν και δεν είμαι σίγουρος – ότι θα προλάβαιναν».

«ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΝΕΑ ΜΕΛΗ»

Μιλώντας για την Αερολέσχη Ξάνθης, ο ίδιος εξήγησε ότι «η αερολέσχη συνεχίζει παρόλο που έχει αποψιλωθεί από τους πιλότους της, διότι δυο από τα ιδρυτικά μέλη, δυστυχώς έχουν φύγει από την ζωή. Η αερολέσχη προσπαθεί να βρει καινούριους πιλότους. Παραμένω εγώ ως παλιός «πυρήνας» και υπάρχουν άλλοι δυο καινούριοι και συνεχίζουμε την δική μας δραστηριότητα, που πιστεύω ότι θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο με την είσοδο των δυο νέων μελών.

Εμείς βέβαια δεν κάνουμε μαθήματα προκειμένου να βγάλουμε πιλότους, αν και διαθέτω δίπλωμα εξεταστού και εκπαιδευτού. Δεν έχω όμως τον χρόνο και την διάθεση να εκπαιδεύσω άλλους. Προς τούτο υπάρχουν πολλές σχολές στην Ελλάδα ώστε να εκπαιδευτούν και να πάρουν δίπλωμα πιλότου».

«ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΧΕΔΙΟ ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΑ ‘’ΜΙΝΙΜΑ’’ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΘΝΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ»

«Όταν πρόκειται να πετάξουμε, δίνουμε σχέδιο πτήσης πάντοτε και αναφέρεται στην Καβάλα, οπότε η Καβάλα ξέρει ανά πάσα στιγμή την θέση του αεροσκάφους, το ύψος του αεροσκάφους κ.α και κανονίζουν ούτως ώστε να υπάρχει διαχωρισμός με τα άλλα αεροπλάνα στην δική μας περιοχή. Επίσης, υπάρχουν κάποια «μίνιμα», όπως τα 500 πόδια σε μη κατοικημένες περιοχές και 1000 πόδια σε κατοικημένες περιοχές από το υψηλότερο σημείο της κατοικημένης περιοχής. Αυτά τα «μίνιμα» που αναφέρω είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν οι συνθήκες ασφαλείας ούτως ώστε να μπορέσουν να πετάξουν τα αεροπλάνα με ασφάλεια όχι μόνον για αυτούς που είναι μέσα σε αυτά αλλά και για εκείνους που είναι κάτω από αυτά» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «εάν παρατηρηθούν πτήσεις αεροσκαφών κάτω από αυτά τα ύψη, είναι έξω από την νομοθεσία και δυστυχώς αυτοί οι πιλότοι δεν ακολουθούν την πεπατημένη των νόμων και αυτό που πρέπει να ακολουθήσουν».

«ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ – ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ»

Όσον αφορά στις δράσεις της Αερολέσχης Ξάνθης, ο κ. Τσιακίρογλου ανέφερε ότι «αρκετά απογεύματα «σηκωνόμαστε» από το αεροδρόμιο, πηγαίνουμε στον ορεινό όγκο και εφόσον είμαστε ψηλά έχουμε μεγάλο οπτικό πεδίο μέσα από το οποίο μπορούμε να δούμε τι γίνεται και αν υπάρχει εστία φωτιάς και μετά την πτήση μισής ή μιας ώρας προσγειωνόμαστε. Αυτό βέβαια δεν γίνεται σε καθημερινή βάση, αλλά σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης αν μας ζητηθεί – όπως παλιά μας είχε ζητηθεί – να ελέγξουμε σε τι κατάσταση βρίσκεται μια φωτιά μέχρι να πάνε τα πυροσβεστικά οχήματα ή να έρθουν και άλλα αεροπλάνα, θα το κάνουμε. Το έχουμε πράξει και μπορέσαμε και δώσαμε σαφείς και σωστές πληροφορίες για την εξέλιξη της φωτιάς. Ανά πάσα στιγμή είμαστε στην διάθεση των αρχών. Τα τηλέφωνά μας είναι διαθέσιμα και στην αστυνομία και στο λιμεναρχείο και στην πυροσβεστική και στο παρελθόν μπορώ να πω ότι έχουμε επιληφθεί σε έκτακτα περιστατικά και συνδράμαμε προς την επίλυση των προβλημάτων και των περιστατικών. Όπως το κάναμε τότε, θα το κάνουμε και τώρα».