«Σάλος» από την απόφαση Κ. Γαβρόγλου για το «κουδούνι» στις 9.00

Μ. Ψάλτη: «Θα αλλάξει η καθημερινότητα και ο οικογενειακός προγραμματισμός»

Δ. Ντούμος: «Έπρεπε να ανοίξει διάλογος για το ζήτημα – Ίσως προσβλέπουν και στην κατάργηση του ολοήμερου»

Σάλο έχει προκαλέσει η απόφαση του Κώστα Γαβρόγλου το πρώτο κουδούνι της ημέρας στα σχολεία να χτυπάει στις 9 από τη νέα σχολική χρονιά.

Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι συντάσσεται το σχετικό πόρισμα της επιτροπής που έχει συγκροτήσει για τη διερεύνηση δυνατότητας αναμόρφωσης του σχολικού ωραρίου .

Συγκεκριμένα, προτείνεται τα μαθήματα να ξεκινούν στις 9 το πρωί αντί στις 8.15 που ισχύει μέχρι στιγμής, αλλαγή η οποία θα επηρεάσει βεβαίως και την ώρα λήξης του σχολικού ωραρίου, το οποίο θα μετακινηθεί κατά 45 λεπτά αργότερα.

Κάτι το οποίο σύμφωνα με τους γονείς, θα φέρει τα «πάνω – κάτω» στον οικογενειακό προγραμματισμό. Ωστόσο, αν και στην αρχή η αλλαγή αφορούσε και τα δημοτικά, κατόπιν αντιδράσεων, αυτό φαίνεται να έχει αλλάξει. Ή μήπως κάτι άλλο κρύβεται από πίσω;

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» η Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, που επιβεβαιώνει πως μια τέτοια αλλαγή θα αλλάξει την καθημερινότητα παιδιών και γονέων,  καθώς και ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος, ο οποίος ναι μεν επισημαίνει ότι πλέον το θέμα δεν αφορά τα δημοτικά, αλλά…ίσως του χρόνου να αλλάξουν τα δεδομένα και ίσως ο σκοπός να είναι η…κατάργηση του ολοήμερου άρα και η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών.

«ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ»

Ειδικότερα η κ. Ψάλτη, αναφέρει στην «Θ» ότι «θεωρώ ότι αυτή ήταν μια πρώτη ανακοίνωση προκειμένου να δουν και τις αντιδράσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο έχουν αξιολογήσει όλη την κατάσταση, γιατί το θέμα δεν είναι απλά να μεταφέρουμε το «κουδούνι» από τις 8.15 στις 9.00, πρέπει να παρουσιασθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Τι ώρα θα σχολούν τα παιδιά για παράδειγμα. Αυτό πρέπει να περάσει και από το Υπουργείο Παιδείας και από τους εκπαιδευτικούς πρώτα από όλα και έπειτα να δούμε τι θα γίνει με τα ολοήμερα. Θα λειτουργούν; Θα μπορούν να υποστηρίξουν όλο αυτό οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί; Σίγουρα θα υπάρχουν πολλά προβλήματα πρώτα από όλα για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει να μάθουμε τι ώρα θα σχολούν τα παιδιά, πως θα γίνεται το διάβασμα στο σπίτι κλπ. Αν τα παιδιά σχολούν αργότερα, θα αλλάξει όλος ο «ρυθμός της οικογένειας. Υπάρχουν προγραμματισμένες δραστηριότητες των παιδιών και όλες βασίζονται στο σύμφωνα με το πότε τα παιδιά σχολούν και τι περιθώριο έχουν να κάνουν τα μαθήματα της επομένης. Νομίζω ότι το ελληνικό σύστημα δεν είναι έτοιμο για να ξεκινούν τα παιδιά στις 9.00, να σχολούν στις 15.00, να έχουν κάνει όλα τα μαθήματα στο σχολείο και να μην έχουν τίποτα στο σπίτι. Θέλουμε πολύ δρόμο για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Για αυτό πιστεύω ότι έγινε και η πρώτη ανακοίνωση. Για να δουν και τις αντιδράσεις. Βέβαια από την στιγμή που συζητήθηκε, κάποια στιγμή θα γίνει. Το πρόβλημα δεν είναι αν θα γίνει, αλλά να παρουσιαστεί ολόκληρο το σχέδιο. Φυσικά ερχόμαστε και στο θέμα των γονέων. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι αφήνουν τα παιδιά τους και πηγαίνουν στην δουλειά τους. τι ώρα θα τα πηγαίνουν; Τι ώρα θα σχολούν; Δεν έχει σημασία αν τα παιδιά είναι στο Δημοτικό ή στο Γυμνάσιο. Όλα τα παιδιά χρειάζονται έλεγχο από τους γονείς. Δεν είναι μόνον το πώς θα πηγαίνουν και το πώς θα έρχονται, αλλά το πώς θα κυλά ολη η ημέρα τους. Θα πρέπει να αλλάξει ολόκληρος ο προγραμματισμός τους. Έχουν δραστηριότητες, σε συλλόγους, σε αθλητικές ομάδες κλπ. Ας είμαστε φειδωλοί ως προς το θέμα. Αν θα ψηφιστεί βέβαια και περάσει, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις πρωτίστως από τους εκπαιδευτικούς είτε στην πρωτοβάθμια είτε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εννοείται ότι σαν πρώτη είδηση, φυσικά και μας ενόχλησε γιατί δεν έχουμε καν το «πλάνο» μπροστά μας. Δεν είναι το «κουδούνι» στις 9.00 αλλά και όλη η υπόλοιπη ημέρα. Υπάρχουν πολλά ερωτήματα».

«ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ – ΙΣΩΣ ΠΡΟΣΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ…ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ»

Από την πλευρά του ο κ. Ντούμος αναφέρει ότι «το συγκεκριμένο θέμα αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωτοβάθμια. Από εκεί και πέρα, για αυτό το ζήτημα έπρεπε να γίνει διάλογος και δεν ξέρω κατά πόσο θα ωφελήσει τα παιδιά, γιατί δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι πως τα παιδιά ξενυχτούν και πρέπει να έχουν περισσότερη ώρα για ύπνο. Ο Υπουργός λέει πως οι εκπαιδευτικοί θα πηγαίνουν κανονικά στο ωράριο που πήγαιναν και τα παιδιά των γονέων που δουλεύουν θα πηγαίνουν όπως πάνε μέχρι σήμερα και θα απασχολούνται από τους εκπαιδευτικούς. Δεν ξέρω βέβαια αν υπάρχει λόγος να ξεκινούν στις 9.00 τα μαθήματα. Ενδεχομένως να θέλουν να μειώσουν τους εκπαιδευτικούς λόγω…κατάργησης του ολοήμερου. Δεν ξέρω τι έχουν στο μυαλό τους. Πάντως σίγουρα θέλει συζήτηση και με την επιστημονική κοινότητα αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και γιατί να μην γίνει πιλοτικά; Είπαν ότι το ζήτημα δεν αφορά τα δημοτικά, ωστόσο του χρόνου μπορεί να πουν ότι τα αφορά. Οπότε καταλαβαίνεται ότι θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα. Πρώτα από όλα θα πρέπει να αλλάξουν τα δρομολόγια των λεωφορείων και οι γονείς θα πρέπει να αλλάξουν οικογενειακό προγραμματισμό. Υπάρχουν φροντιστήρια ξένων γλωσσών και άλλες δραστηριότητες που θα «χτυπήσουν» πίσω. Δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθήσει. Αν πρόκειται να γίνει για τα παιδιά που…ξενυχτούν και πρέπει να κινούνται είναι λάθος. Ας μειώσει την ύλη των μαθημάτων κατά 30%, το υπουργείο για να αλλάξει και ο ρόλος του σχολείου. Όταν το σχολείο θα πάει στις 15.00 δεν θα υπάρχει ολοήμερο. Οπότε γλιτώνεις εκπαιδευτικούς για το ολοήμερο. Είναι απλό και κατανοητό. Ίσως να θέλουν να κάνουν τελικά αυτήν την αλλαγή και στο δημοτικό (γιατί στην αρχή ήταν μέσα το δημοτικό και ξεκαθαρίστηκε ότι δεν αφορά το δημοτικό σχολείο, μετά τις αντιδράσεις). Αν με ρωτάτε προσωπικά, εγώ συμφωνώ να πηγαίνω στις 9.00 και να φεύγω στις 14.00. Για τα παιδιά όμως δεν είναι έτσι. Υπάρχουν δραστηριότητες που θα πηγαίνουν πίσω και μπορεί να καταργηθεί και το ολοήμερο. Αντί να γίνουν αναλυτικά προγράμματα, να υπάρξουν νέα βιβλία, να γίνουν περικοπές στην περιττή ύλη των βιβλίων, να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς με νέες τεχνικές διδασκαλίας και να κάνουν το ολοήμερο όπως πρέπει να το κάνουν, επεξεργάζονται την αλλαγή του «κουδουνιού». Αριστερή κυβέρνηση γαρ, που συνεχίζει αυτήν την τακτική…»