Τι λένε στη «Θ» οι δ/ντες των σχολείων-Τι απαντάει ο Δήμαρχος Αβδήρων
Με τα κτιριακά προβλήματα να παραμένουν θα ξεκινήσουν την νέα σχολική χρονιά το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, το ΕΕΕΕΚ Γενισέας αλλά και το Μουσικό Σχολείο.
Εν τω μεταξύ, από πλευράς οργάνωσης, τα επίπεδα είναι αρκετά καλά, ενώ τόσο το 4ο Λύκειο όσο και το ΕΕΕΕΚ Γενισέας, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το εκπαιδευτικό προσωπικό, σε αντίθεση με το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης που περιμένει – ακόμη τουλάχιστον – τους αναπληρωτές, όπως εξηγούν οι διευθυντές τους κ. Σοφία Αυγέρη, Κλεομένης Ψωμακέλης και Χρήστος Βαρδικελδόγλου, στην «Θ»η οποία ανοίγει για άλλη μια φορά τον φάκελο «Σχολική Στέγη».
Για τα δύο τελευταία σχολεία, μίλησε στην «Θ» και ο Δήμαρχος Αβδήρων κ. Γιώργος Τσιτιρίδης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι «οι μελέτες από τις Κτιριακές Υποδομές θα ολοκληρωθούν περίπου σε έναν χρόνο και θα ακολουθήσουν οι διαγωνισμοί».
«ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΗ ΜΕ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ – ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΜΑΜΟΥΘ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ»
Ειδικότερα η κ. Αυγέρη για το 4ο Λύκειο ανέφερε στην «Θ» ότι «δεν έχει γίνει τίποτα ακόμη. Επί του κ. Δημαρχόπουλου μας έλεγαν ότι είχαν «παγώσει» κάποιες μελέτες καθώς έπρεπε να εκδικαστούν κάποιες ενστάσεις.
Πριν αλλάξει η δημοτική αρχή ήρθε ο κ. Δημαρχόπουλος και ανήγγειλε ότι ξεκινά το κτίριο. Πέρυσι ήρθε ο κ. Ταέπελης και είπε ότι προχωρά το κτίριο και ότι αποτελεί δέσμευσή του. Η επίσημη ενημέρωση που έχω είναι ότι προχώρησαν κάποιες μελέτες.
Δεν υπάρχει τίποτα άλλο και το στεγαστικό για το 4ο Λύκειο είναι πολύ σημαντικό. Γιατί πολύ απλά στην Ξάνθη υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα που το έχουμε επισημάνει σε όλους. Υπάρχουν δύο υπεργιγαντωμένα Λύκεια – ειδικά τώρα εν μέσω κορωνοϊού αλλά και πριν – που είναι σκάνδαλο να είναι τόσο μεγάλα σε τόσους χώρους.
Είναι σκανδαλώδες αυτό που γίνεται στο 2ο Λύκειο (για παράδειγμα) που έχει 23 τμήματα και 700 παιδιά σε εκείνο τον χώρο. Υπάρχουν λύκεια – γίγαντες (σε κανένα μέρος της Ελλάδας δεν είναι τόσο μεγάλα τα λύκεια) και υπάρχει και ένα λύκειο που αγωνιά να ζήσει και δεν έχει και στέγη. Τα παιδιά του 4ου ΓΕΛ είναι φέτος γύρω στα 210-220 παιδιά.
Το θέμα είναι ότι χρειάζεται καινούριο λύκειο για να αποσυμφορηθούν τα άλλα τρία μεγάλα λύκεια όπου είναι βαθύτατα προβληματική η κατάσταση. Αυτήν την στιγμή συστεγαζόμαστε στο 5ο Γυμνάσιο. Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Απλά τα προκάτ, όταν ήρθα εγώ ανακαινίστηκαν (επί κ. Μούρκα).
Απαιτήσαμε να ανακαινιστούν και τώρα έχουμε πετύχει σε μεγάλο βαθμό (εξασφαλίζοντας κάποιες άλλες αίθουσες με άλλους τρόπους) να έχουν μαζευτεί μέσα στο κτίριο, αλλά νομίζω ότι ασφυκτιούμε.
Υπάρχει πολύ καλή συνεργασία και συνεννόηση – ευτυχώς – με το 5ο Γυμνάσιο αλλά δεν είναι αυτή η λύση. Η λύση είναι να γίνει ένα λύκειο και δεν είναι μόνο θέμα δικό μας, αλλά θέμα όλου του νομού. Με τέτοιο μαθητικό πληθυσμό στα λύκεια, πρέπει να έχεις τουλάχιστον 4 λύκεια, για να μην πω και 5ο».
«ΞΕΚΙΝΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ – ΜΕΙΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΚΑΤ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ»
«Φυσικά και ένα παιδί θέλει ένα λύκειο με καλούς χώρους και συσσωρεύονται όλοι στο 2ο Λύκειο. Ξεκινούμε όπως τελειώσαμε. Υπάρχει ένα τέλμα. Πόσα χρόνια θα πάρει για τις μελέτες; Το οικόπεδο υπάρχει.
Εκτός αν υπάρχει βούληση να μην γίνει το σχολείο, αν και δεν θέλω να πάει μέχρι εκεί το μυαλό μου» συνέχισε η ίδια, εξηγώντας παράλληλα ότι «έχουμε κλιματιστικά στα λυόμενα, τα έχουμε συντηρήσει πολύ καλά, αλλά προσπαθούμε να φύγουμε και να μπούμε όσο μπορούμε μέσα στο κτίριο.
Έχουμε μειώσει πάρα πολύ την παραμονή των παιδιών στα προκατ. Προσπαθούμε και για λόγους υγείας και υγιεινής και ουσιαστικά έχουμε «μαζευτεί» μέσα στο κτίριο αλλά αυτό χάρις βέβαια και στην μεγάλη συνεννόηση με τον Διευθυντή του 5ου Γυμνασίου.
Ευτυχώς δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα με τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ούτε σε θέματα χρηματοδότησης από τον δήμο. Οργανωτικά είμαστε πολύ καλά, αλλά το θέμα μας είναι το κτιριακό».
«ΙΔΙΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ 12 ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ 11 ΑΙΘΟΥΣΕΣ – ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΥΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ – 50 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΤΟΣ»
Από την πλευρά του ο κ. Ψωμακέλης σχετικά με το ΕΕΕΕΚ Γενισέας επισήμανε ότι «η κατάσταση είναι όπως ήταν. Οι διαδικασίες είναι θέμα καθαρά του δήμου και δεν ξέρω που βρίσκεται ο φάκελος, αν τελμάτωσε ή αν θα προχωρήσει γρήγορα, αλλά αυτήν την στιγμή είμαστε στους χώρους που ήμασταν, με τρία λυόμενα και κάποιες αίθουσες από εδώ και από εκεί ενώ ένα τμήμα δεν «χωρά» (καθώς είναι 12 τα τμήματα και 11 οι αίθουσες) και βολευόμαστε με το γυμναστήριο.
Ο χώρος που ήταν να γίνει το σχολείο, είναι έτσι όπως ήταν. Δεν έχω ενημέρωση αναφορικά με την υλοποίηση του φακέλου. Είμαστε στα ίδια για ακόμη μια χρονιά. Βέβαια για να λέμε και τα καλά, δεν έχουμε θέματα ούτε με θέρμανση, ούτε με το οικονομικό.
Ο,τιδήποτε έχουμε ανάγκη, το έχουμε και αυτό έχει σχέση με τα υλικά εργαστηρίων ή υλικά λειτουργίας του σχολείου. Δεν υπάρχουν τέτοια θέματα, ενώ φέτος είναι και όλοι οι καθηγητές, οπότε από Δευτέρα θα ξεκινήσουμε με πλήρες ωράριο.
Έχουν έρθει 11 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και νομίζω ότι αυτά είναι στα θετικά της κατάστασης και πρέπει να τα πούμε. Επίσης και το μεταφορικό ζήτημα είναι εντάξει. Το κτιριακό παραμένει όμως έτσι όπως είναι και αυτό είναι πλήγμα. Τα υπόλοιπα είναι σε καλή κατάσταση. Φέτος θα έχουμε 50 παιδιά και είναι όλα με Ειδικές Ανάγκες».
«ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ…ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ ΑΚΟΜΗ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ»
Αναφορικά με το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης ο κ. Βαρδικεδόγλου τόνισε ότι «με κάποιες συζητήσεις που έγιναν με φορείς από τον δήμο, μας διαβεβαίωσαν ότι ο φάκελος «τρέχει». Πρέπει να τηρηθούν και τα πρωτόκολλα, αλλά με το υπάρχον κτίριο δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Αυτήν την στιγμή, αν θα βρέξει, επειδή έχουμε 230 μαθητές δεν μπορούμε να τους βγάλουμε στην αυλή. Θα πρέπει να συγχρωτιστούμε μέσα στο σχολείο.
Δεν υπάρχει χώρος για να μπουν κάτω από υπόστεγο. Μιλάμε για πρακτικά προβλήματα. Έχουμε και τα δεδομένα προβλήματα με τις αίθουσες (που είναι με γυψοσανίδες, ένα κτίριο της κοινότητας που διαμορφώθηκε και έχει γίνει μουσικό σχολείο μόνο ως τίτλος).
Ο δήμος κάνει ο,τι είναι δυνατόν όσον αφορά στην συντήρηση του κτιρίου αλλά είναι ένα «γερασμένο» κτίριο. Και επειδή συνεχώς αυξάνεται η ζήτηση – παρά το ότι οι κτιριακές υποδομές δεν είναι αυτές που αναλογούν σε ένα Μουσικό Σχολείο – και φέτος είχαμε 67 αιτήσεις και πήραμε μόνο 44 παιδιά, διότι δεν έχουμε αίθουσες.
Η σχολική χρονιά ξεκινά με τα γνωστά προβλήματα και εν μέσω covid. Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι για να γίνει πραγματικότητα το κτίσιμο του Μουσικού Σχολείου. Το αξίζει ο νομός. Κρύβει πίσω του πολιτισμό και πρέπει να γίνει οπωσδήποτε ένα κτίριο – στολίδι για την πόλη. Δεν ξέρω τι πρόκειται να γίνει.
Η οργανική μου θέση είναι εδώ από το 2006 και κάθε χρόνο λέμε τα ίδια πράγματα. Οργανωτικά και από άποψη χρηματοδοτήσεων δεν έχουμε πρόβλημα. Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, φέτος δεν μας έχουν έρθει οι αναπληρωτές μουσικοί.
Αυτήν την στιγμή υπάρχουν μόνον οι μόνιμοι Γενικής Παιδείας και 2-3 καθηγητές μουσικής παιδείας που είναι μόνιμοι. Πέρυσι είχαμε 67 καθηγητές και φέτος, αυτήν την στιγμή έχουμε περίπου 24. Από ότι ξέρω υπάρχει κάποιο κώλυμα με τους πίνακες των αναπληρωτών, των ωρομισθίων, των εμπειροτεχνών και έχουμε θέμα. Ελπίζουμε ότι την άλλη εβδομάδα θα έχει τακτοποιηθεί αυτό το θέμα».
«ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΕ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ – ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ»
Για την εξέλιξη της υπόθεσης των δύο σχολείων, μίλησε στην «Θ» και ο Δήμαρχος Αβδήρων κ. Γιώργος Τσιτιρίδης ο οποίος σημείωσε ότι «για αυτά τα δύο σχολεία (σ.σ. ΕΕΕΕΚ και Μουσικό Σχολείο) έχουμε έρθει σε επικοινωνία εδώ και πολύ καιρό με τις «Κτιριακές Υποδομές» που ανέλαβαν τις μελέτες.
Θα ολοκληρωθούν πρώτα οι μελέτες και θα προχωρήσουμε στους διαγωνισμούς που χρειάζονται. Αν δεν ολοκληρωθούν οι μελέτες από τις «Κτιριακές Υποδομές» που τις έχουν βάλει μέσα στο Τεχνικό Πρόγραμμά τους, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.
Προχωρούν και για τα δύο σχολεία – γιατί είναι στο ίδιο οικόπεδο – και στην συνέχεια, αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, θα δημοπρατηθεί, αφού βρούμε την χρηματοδότηση (που δεν είναι κάτι δύσκολο γιατί υπάρχουν χρήματα στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας για σχολεία) και θα ξεκινήσει η κατασκευή.
Συνήθως αυτές οι μελέτες χρειάζονται περίπου 1.5 χρόνο. Έχουν ξεκινήσει πριν μισό χρόνο περίπου, οπότε πιστεύω ότι θα ολοκληρωθούν σε περίπου ένα χρόνο. Κατά τα λοιπά γίνονται αρκετές βελτιώσεις στο Μουσικό Σχολείο, έγιναν κάποιες εργασίες από χρήματα του δήμου, ενώ και στο ΕΕΕΕΚ ο,τι χρειάζονται από τον δήμο, το έχουν».