Σε ρυθμούς e-class και webex χτυπά καθημερινά το «κουδούνι» στα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

Εύη Στυλιανίδου: «Κομβικό σημείο απο την αρχή, το να έχεις έτοιμη επικοινωνία με τους γονείς»

Σε ρυθμούς…ηλεκτρονικής σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης χτυπά το καθημερινό «κουδούνι» των Δημοτικών Σχολείων της Ξάνθης.
Μαθητές απο την Α΄ως την ΣΤ΄Δημοτικού, επικοινωνούν με τους δασκάλους τους (χάρις στην πλατφόρμα webex για την σύγχρονη εκπαίδευση με τηλεδιάσκεψη) αλλά και μέσω mails και αναρτήσεων στο e-class όπου λειτουργεί μια μορφή ασύγχρονης εκπαίδευσης (σ.σ. οι δάσκαλοι αναρτούν επαναληπτικές ασκήσεις μαθημάτων, οι γονείς κατεβάζουν τα αρχεία, οι μαθητές απαντούν και οι απαντήσεις αποστέλλονται στους εκπαιδευτικούς σε δεύτερο χρόνο).
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» η Διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης κ. Εύη Στυλιανίδου, η οποία σημειώνει μεταξύ άλλων οτι «κομβικό σημείο απο την αρχή, ήταν το να έχεις έτοιμη επικοινωνία με τους γονείς».

«ΚΟΜΒΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΤΟΙΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ»


Ειδικότερα η ίδια εξήγησε οτι «τα δημοτικά έχουν χρησιμοποιήσει όλες τις μορφές της ασύγχρονης εκπαίδευσης, όμως το κομβικό σημείο απο την αρχή ήταν το να έχεις έτοιμη επικοινωνία με τους γονείς. Αυτή συνήθως γίνονταν με ένα χαρτί ή μέσω της ιστοσελίδας. Απο όσο γνωρίζω και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, όπως και εμείς ως 3ο Δημοτικό Σχολείο, είχαμε συγκεντρώσει απο την αρχή τα mails των γονέων. Εμείς τα είχαμε στο 100%. Είναι καταπληκτική και η πλατφόρμα MySchool (και η σύνδεση με όλα τα στοιχεία των μαθητών) και έτσι μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε απο την επόμενη στιγμή με τους γονείς. Βασικό σημείο αναφορικά με την επικοινωνία μας με τους γονείς ήταν οτι απο την πρώτη στιγμή τους ενημερώναμε για να μην βρίσκονται σε άγνοια και σε «απόσταση» με το σχολείο. Εξίσου σημαντική ήταν και η πολύ καλή επικοινωνία και συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς ώστε να συντονιστούν και να κάνουν όλοι τα ίδια. Το πολύ καλό κλίμα , οι καλές σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους συναδέλφους τους, με τους διευθυντές και τους γονείς, βγήκε στην επιφάνεια και απέδωσε αποτελέσματα. Αυτό ήταν το πιο σημαντικό


ΤΟ «E – CLASS»


Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση (e-class) η Διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης τονίζει οτι «πραγματικά υπάρχει πολύ μεγάλη συμμετοχή. Οι γονείς πήραν δύναμη και κουράγιο απο την δική μας επικοινωνία και καθοδήγηση. Λάβαμε άπειρα mails και η μεγάλη δυσκολία που κάποιους τους απογοήτευσε, ήταν η το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (σ.σ. η καθυστέρηση και τα βήματα της εγγραφής). Αυτό δυσκόλεψε την ασύγχρονη εκπαίδευση με αποτέλεσμα οι διευθυντές να δουλεύουμε μετά τις 12 το βράδυ για να κάνουμε αυτές τις επικοινωνίες και να δεχθούμε τα mails των γονέων, να απαντήσουμε στις ερωτήσεις και τις απορίες τους. Εξίσου δύσκολο ήταν οτι χρειάζονταν και ο αριθμός μητρώου του παιδιού. Αυτό μας δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα, στο να μπορέσουν οι γονείς να ζητήσουν τον αριθμό απο τον διευθυντή και έπειτα να μπορέσει ο διευθυντής να απαντήσει. Δεν ήταν εύκολο να το κάνεις μόνον απο τηλέφωνο (σ.σ. που κάποιες οικογένειες διαθέτουν ως μόνο μέσο). Καταλήξαμε στο να ξεκινήσουμε με το 87% των μαθητών να έχουν κάνει εγγραφή στο e-class (σ.σ. εγγραφή στα μαθήματα). Οι υπόλοιποι ενημερώθηκαν με mail και παροτρύνθηκαν ξανά».


Η ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ


Σε ο,τι αφορά στην σύγχρονη εκπαίδευση (με τηλεδιάσκεψη) η κ. Στυλιανίδου τόνισε οτι «εδώ μπορώ να πω οτι παρά το γεγονός οτι ακούστηκε πως οι Διευθυντές πιέζουν τους εκπαιδευτικούς για να το κάνουν, εμείς κινηθήκαμε γρήγορα, αφού όταν έγινε η τηλεδιάσκεψη μεταξύ μας, το ίδιο βράδυ προχωρήσαμε σε τηλεδιάσκεψη με τους εκπαιδευτικούς, οπότε θελήσαμε να συντονίσουμε όλο αυτό, να γίνει οργανωμένα και με τηλεδιάσκεψη τα Σαββατοκύριακα. Μάλιστα έκανα πρώτη μάθημα στα παιδιά και αυτό λειτούργησε πολύ θετικά. Η δική μου πρόταση ήταν να προχωρήσει κυρίως με την ΣΤ΄Δημοτικού, διότι μπορεί αυτά τα παιδιά να μην τα ξαναδούμε αφενός και αφετέρου έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με το ιντερνετ. Υπάρχει και τμήμα στο σχολείο μας που δουλεύει με αυτόν τον τρόπο απο πέρυσι. Είναι εξαιρετική η πλατφόρμα webwex, εξαιρετικές οι οδηγίες που δόθηκαν όπως επίσης είναι εξαιρετική η συνεργασία με την ομάδα υποστήριξης. Πραγματικά είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που το «χαρήκαμε» όλοι και ιδιαίτερα κατά τις ώρες που δεν υπάρχει «φόρτος», λειτουργεί ακόμη καλύτερα».


«ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ»


«Είμαι συγκινημένη με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και με την προσπάθεια και με την συνεργασία των γονέων. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, που δήλωσαν για την πλατφόρμα webwex είναι 17. Ο συντονισμός της πλατφόρμας για ένα σχολείο που έχει διαθέσει πολλούς εκπαιδευτικούς είναι το σημαντικότερο για να προχωρήσει η εκπαιδευτική διαδικασία. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, βοηθά ουσιαστικά και πραγματικά τις δύο μεγάλες τάξεις στο να προχωρήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, όμως λειτουργεί υποστηρικτικά για την ασύγχρονη στις μικρότερες τάξεις. Για τις μικρές τάξεις προτείναμε κυρίως την e – class και υποστηρικτικά την πλατφόρμα webwex. Σε όλο αυτό το εγχείρημα, ταυτόχρονα με την εκπαιδευτική διαδικασία, σεβόμαστε τους εργαζόμενους γονείς που πρέπει να είναι εκεί κατά τις ώρες εκπαίδευσης για να υποστηρίξουν τα παιδιά τους. Λειτουργούμε πάντα σεβόμενοι και τα παιδιά και τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς στον χρόνο που μπορούν να ανταποκριθούν στο όλο εγχείρημα» υπογράμμισε επίσης η κ. Στυλιανίδου, σημειώνοντας οτι «η αποδοχή είναι τεράστια, οι γονείς είναι ενθουσιασμένοι και τα παιδιά βλέπουν τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους. Αυτά που λέει η Υπουργός Παιδείας, είναι ακριβώς έτσι. Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω οτι όλα προχωρούν με το εξαιρετικό φιλότιμο των δασκάλων και επίσης οτι υπάρχει πολύ μεγάλη διάθεση απο εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (ξένων γλωσσών, εικαστικών, μουσικής κ.α) που ήδη έχουν δηλώσει το «παρών» τους σε όλο αυτό».