Σιδηρόδρομος: Παραμένει «νεκρή» η γραμμή… Δεν «σφυρίζουν» τρένα στην Ξάνθη

Μ. Αμοιρίδης: «Μετά τις εκλογές η δημοπρασία για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου – Προχωρά και η σύνδεση Τοξοτών – Θεσσαλονίκης»

«Κανένα τρένο δεν «σφυρίζει» στην Ξάνθη, αφού η όλη μετακίνηση των επιβατών του ΟΣΕ από την Αλεξανδρούπολη έως την Δράμα, γίνεται με… λεωφορείο. Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν εξελίξεις αναφορικά με τα απαραίτητα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου στην Ξάνθη και στην ευρύτερη περιοχή της ΑΜΘ, καθώς ενισχύθηκε με επιπλέον 60 εκατομμύρια ευρώ αποό το Ταμείο Ανάκαμψης, το έργο της πλήρης ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου Β. Ελλάδος, ενώ προχωρά και η νέα σύνδεση Τοξοτών – Θεσσαλονίκης, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μιχάλης Αμοιρίδης.

«ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΔΡΑΜΑ – ΑΛΛΑ 60 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ– ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Η ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Αμοιρίδης, επισήμανε στην «Θ» –  μετά και την σχετική έρευνά μας, στο site της Hellenic Train από την οποία μπορεί κανείς πολύ εύκολα να διαπιστώσει ότι το «πέρασμα» από την Ξάνθη, είτε προς την Αλεξανδρούπολη είτε προς την Δράμα, γίνεται με λεωφορείο – ότι «η λειτουργία του τρένου, το αν έχουν σταθμάρχη και το πώς χειρίζονται τα τρένα, είναι ένα θέμα που πρέπει να δούμε με τον ΟΣΕ. Σήμερα, τα δρομολόγια που γίνονται ως την Δράμα, γίνονται με λεωφορείο. Όσον αφορά σε τρένα άλλου τύπου, εάν χρειαστεί να μεταφερθεί κάποιο ειδικό εμπορικό φορτίο, αυτό γίνεται με ειδική άδεια και ειδική κυκλοφορία. Κατά καιρούς γίνεται, αλλά είναι άλλη περίπτωση και γίνεται και με άλλου τύπου προδιαγραφές.

Σε κάθε περίπτωση όμως, δεν έχει νόημα να γίνονται δρομολόγια με το τρένο. Ο σιδηρόδρομος ήταν παρατημένος για δεκαετίες (40 χρόνια), οι υποδομές είναι πεπαλαιωμένες, οι συντηρήσεις γίνονταν με πολύ δυσκολία. Για να κινείται ένα τρένο όπως πρέπει και να μεταφέρεται και ο κόσμος αλλά και τα προϊόντα, έπρεπε να γίνει αυτό που αποφάσισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πολύ πριν το ατύχημα. Να ξηλωθεί όλη η παλιά γραμμή και να γίνει μια καινούρια και αυτό είχε δρομολογηθεί.

Αυτό το οποίο είχαμε προγραμματίσει και πριν το ατύχημα και είχε στο πρόγραμμά του ο Πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης, ήταν η πλήρης ανάταξη όλου του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Σέρρες μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εδώ και δεκαετίες παρατημένο και πεπαλαιωμένο. Συνεπώς η απόφαση που είχε ληφθεί από τον Πρωθυπουργό, αφορούσε σε γενναία χρηματοδότηση για την πλήρη ανάταξη όλου του σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτή η εργολαβία ήταν να προκηρυχτεί τον Μάρτιο, αλλά δυστυχώς συνέβησαν τα θλιβερά γεγονότα του ατυχήματος στα Τέμπη και με όλες τις ανακατατάξεις πήγαν όλα «πίσω».

Σήμερα όμως, ενισχύθηκε με άλλα 60 εκατομμύρια ευρώ – με πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής από το Ταμείο Ανάκαμψης αυτό το έργο (η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Β. Ελλάδος) και από ο,τι με έχουν ενημερώσει, αμέσως μετά τις εκλογές θα προκηρυχθεί και η δημοπρασία. Αυτό δείχνει ότι παρότι έχουμε εκλογές, δεν σταματούν ούτε η λειτουργία του κράτους, ούτε οι αποφάσεις της κυβέρνησης. Και είναι σημαντικό! Αν θέλουμε να έχουμε σύγχρονο και ασφαλές τρένο αυτή ήταν και η σοβαρή απόφαση που έπρεπε να ληφθεί. Η πλήρης ανακατασκευή όλου του δικτύου. Θέλουμε μια γραμμή καινούρια, με σύγχρονες προδιαγραφές και σε αυτό επάνω δουλεύουμε. Και παρότι καθυστέρησε λίγο η όλη διαδικασία, ξεκινά».

«ΣΕ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ – ΠΡΟΧΩΡΑ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ‘’ΤΟΞΟΤΕΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ’’ – ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΕΡΓΑ»

«Όταν γίνει αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο, ο χρόνος ολοκλήρωσης του οποίου θα γίνει σε τρία χρόνια, θα μπορούν να μπουν τρένα που θα πηγαίνουν κανονικά από την Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη. Επίσης αυτό που προχωρά – και δεν έχει σταματήσει – είναι το κομμάτι Θεσσαλονίκη – Τοξότες (η νέα σιδηροδρομική σύνδεση). Είναι αποφάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα που έπρεπε να ληφθούν έτσι ώστε να έχουμε το τρένο όπως πρέπει να το έχουμε και να μην έχουμε αμφιβολίες για την ασφάλεια» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «η Ξάνθη περιμένει πλέον να γίνουν δύο σύγχρονες γραμμές. Η ανάταξη της υφιστάμενης και η σύνδεση με την Θεσσαλονίκη (η γραμμή των Τοξοτών θα φτάνει ουσιαστικά μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό της Ξάνθης με ηλεκτροκίνηση). Πρόκειται για δύο εμβληματικά έργα που είναι αναγκαία. Ήταν σπουδαίες αποφάσεις που ελήφθησαν πολύ πριν το ατύχημα. Υπήρξε μια μικρή χρονοκαθυστέρηση, αλλά δρομολογείται πλέον η δημοπράτηση, μετά τον Ιούνιο. Μετεκλογικά, θα ξεκινήσει η διαδικασία. Υπήρξαν εξελίξεις και μέσα στην προεκλογική περίοδο».