Σούπερ μάρκετ: Τι αλλάζει στις προσφορές «1+1» – Γιατί εξαφανίζονται τα stickers

«Καθαρότερα» ράφια και «καθαρότερα» ψυγεία αρχίζουν να βλέπουν οι καταναλωτές πηγαίνοντας για ψώνια στα σούπερ μάρκετ, με τους προμηθευτές και τις αλυσίδες να έχουν αποδυθεί σε αγώνα δρόμου για να γραφτεί από την αρχή το κεφάλαιο «προσφορές».
Ήδη στα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί νέα ταμπελάκια στα προϊόντα που πωλούνται σε προσφορά, τα οποία αναγράφουν την προηγούμενη και την τρέχουσα τιμή κατ’ εφαρμογή του «Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης τιμής», ενώ προϊόντα με εκπτωτικά stickers τυπωμένα πάνω στη συσκευασία, δηλαδή τα αυτοκόλλητα με έκπτωση π.χ. «-2€», «-10%» κ.λπ. εξαφανίζονται.
Από τα stickers στις tailor-made προσφορές
Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι των αλυσίδων δεν δέχονται πλέον προϊόντα από τους προμηθευτές που έχουν πάνω στη συσκευασία εκπτωτικά stickers, καθώς πρέπει να εξαντληθούν σε 30 μέρες και κανείς δε μπορεί να γνωρίζει εάν αυτό θα γίνει.
Με δεδομένο ότι οι λιανοπωλητές είναι υπόλογοι εάν παραβιαστεί ο κανόνας των 30 ημερών (με βάση τον Κώδικα σε μια ανακοίνωση μείωσης τιμής, είτε πρόκειται για έκπτωση είτε για προσφορά, η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες) αναλαμβάνουν οι ίδιοι να κάνουν τις προωθητικές ενέργειες σε συμφωνία με τους προμηθευτές.
Δηλαδή η αλυσίδα θα γνωστοποιεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν διατίθεται σε έκπτωση π.χ. μείον 50 λεπτά ή μείον 10% για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Πρόκειται για μια πρακτική γνωστή ως tailor made, που υπήρχε πάντα, όμως τώρα θα γίνεται μόνο αυτή.
Από την πλευρά της βιομηχανίας που αναζητά εναλλακτικές για τις ποσοτικές προσφορές, ορισμένα στελέχη λένε ότι με αυτό τον τρόπο μεταφέρεται η εμπορική πολιτική των προμηθευτών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Γίνεται… της επιστροφής
Την ίδια στιγμή, οι αλυσίδες επιστρέφουν στοκ στους προμηθευτές προκειμένου να μην τους μείνει στο ράφι.
Ας σημειωθεί πάντως ότι υπάρχει μια περίοδο χάριτος έως στις 31 Μαΐου προκειμένου να εξαντληθούν τα αποθέματα προϊόντων που ήδη βρίσκονται υπό προώθηση.
Υπενθυμίζεται ότι σε τρεις μέρες ξεκινούν οι έλεγχοι από το υπουργείο Ανάπτυξης σε όλες τις αλυσίδες πανελλαδικά με τα πρόστιμα να είναι ιδιαιτέρως βαριά.
Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχων διαπιστωθεί παράβαση της νομοθεσίας περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, μπορεί να επιβληθεί εις βάρος των προμηθευτών, των εμπόρων ή των διανομέων πρόστιμο από 5.000 έως και 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 3 εκατ. ευρώ.