Στ. Αρσενίου: Το γλυκό κινείται όλο τον χρόνο και μόνο που έχει ετικέτα «Ξάνθη»

Και ενώ η υπόλοιπη αγορά της πόλης,  προσπαθεί να ξαναβρεί τον «βηματισμό» της…

Τελευταίες μέρες  οι αγορές των χριστουγεννιάτικων γλυκών – Κουραμπιέδες και μελομακάρονα, έχουν την «τιμητική» τους, εξηγεί ο ίδιος, στην «Θ»

Μπορεί η αγορά της Ξάνθης να προσπαθεί να βρει τον «βηματισμό» της, μετά από μία δύσκολη περίοδο εξαιτίας της πανδημίας αλλά και των όσων αυτή έχει επιφέρει, ωστόσο υπάρχουν και… «γλυκές» ειδήσεις, όπως αυτή που έρχεται από την συντεχνία των ζαχαροπλαστών του Νομού Ξάνθης (ο οποίος έχει τα περισσότερα εργαστήρια και ζαχαροπλαστεία συγκριτικά με τον πληθυσμό) που συνεχίζουν να κρατούν σε υψηλά επίπεδα τα γλυκά της Ξάνθης!

Βέβαια, την τιμητική τους αυτό το διάστημα έχουν οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και γενικά τα γλυκά των Χριστουγέννων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν επιλέγουν να γευτούν την καριόκα, την σοκολάτα με το ρόδι, τον νουγκά ή το πουράκι, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο γνωστός επιχειρηματίας -Ζαχαροπλάστης κ. Στέλιος Αρσενίου.

ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΤΙΚΕΤΑ «ΞΑΝΘΗ»  ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ –  ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΑΛΛΑ…ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Αναλυτικότερα ο κ. Αρσενίου επισημαίνει στην «Θ» ότι:

Το γλυκό γενικότερα κινείται και μόνο που έχει ετικέτα «Ξάνθη», όλο το χρόνο.  Η ετικέτα είναι αυτή που του δίνει  και πολύ μεγάλη ώθηση για να κινείται σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας και πολλές φορές και εκτός χώρας. Βέβαια υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες. Δεν είναι εύκολα για κανέναν, όμως αυτό που πέτυχε η Ξάνθη με τα γλυκά, εύχομαι να το πετύχουν και άλλοι κλάδοι για να μπορέσουμε να πάμε την πόλη μακριά και αν έχουμε όφελος, όλοι. Το γλυκό της Ξάνθης τα έχει καταφέρει και ειλικρινά εύχομαι και σε άλλες συντεχνίες να μπορέσουν αν κάνουν ο,τι καλύτερο υπάρχει στον κλάδο τους πανελλαδικά, διότι ο,τι τιμή και αν έχει το καλό υλικό, ο καταναλωτής το πληρώνει. Ίσως δεν το έχει στο τραπέζι του κάθε μήνα, αλλά δυο – τρεις – τέσσερις φορές τον χρόνο, αν χρειαστεί να το έχει, το θέλει.

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΓΛΥΚΩΝ – ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΛΥΚΑ

Αναφορικά με τα χριστουγεννιάτικα γλυκά και τα είδη αυτών που προτιμούν οι καταναλωτές, ο ίδιος εξήγησε ότι:

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση να τα αγοράζει ο κόσμος τις τελευταίες ημέρες, διότι – μην ξεχνάτε – ότι αρχίζουν να πληρώνονται από σήμερα και άφησαν τελευταίο ο,τι θα μπει στο τραπέζι (το κρέας, το γλυκό, το κρασί και τα συναφή). Άρχισε κάποια κίνηση, θα κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες και σας λέω από τώρα ότι όλα τα ζαχαροπλαστεία θα δουλέψουν.

Εκτός από τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα, ο κόσμος προτιμά τις κατασκευές από ρόδι (σας μιλώ από ιδία πείρα, αφού αυτό το γλυκό το δουλεύουμε 15 χρόνια), όλα τα τυλιχτά του κιλού όπως η καριόκα (κατά μείζονα λόγο) και τα πουράκια, ο νουγκάς κλπ. Αυτά είναι και τα είδη που φεύγουν σωρηδόν και σε μεγάλες ποσότητες και έξω από την πόλη. Τα ζαχαροπλαστεία βέβαια κάνουν και δίπλες και άλλα γλυκά που σχετίζονται με αυτές τις ημέρες, όμως ο κουραμπιές και το μελομακάρονο, έχουν την τιμητική τους διότι  – συν τοις άλλοις – είναι τα πατροπαράδοτα και ο Έλληνας τιμά την παράδοση.

Από αύριο, είτε πάτε σε φούρνους είτε σε ζαχαροπλαστεία είτε σε καφέ, θα δείτε «λόφους» τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και τα συναφή. Αν δεν υπήρχε η προσδοκία να φύγουν, δεν θα το επιδίωκαν οι συνάδελφοι. Θα τα είχαν σε περιορισμένη κλίμακα.

ΣΤΑ 10 ΚΑΙ 11 ΕΥΡΩ ΟΙ ΤΙΜΕΣ

Σε ο,τι αφορά στις τιμές σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες, ο κ. Αρσενίου, υπογράμμισε ότι:

Έχουμε 10 ευρώ το κιλό τον ανοικτό κουραμπιέ και το μελομακάρονο και 11 ευρώ τον τυλιγμένο κουραμπιέ και το μελομακάρονο με σοκολάτα γύρω γύρω.

Η ΞΑΝΘΗ ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΗΣ

Τέλος, σε ερώτηση της «Θ» σχετικά με το αν υπάρχουν νέοι ζαχαροπλάστες που μπαίνουν στο επάγγελμα και ανοίγουν ζαχαροπλαστεία,  εφόσον το γλυκό της Ξάνθης τα έχει «καταφέρει», ο κ. Αρσενίου απαντά:

Σωρηδόν. Εάν μιλήσετε με τους ανθρώπους που έχουν  πρώτες ύλες ζαχαροπλαστικής και γυρνούν και τις γειτονικές πόλεις, θα σας πουν ότι συγκριτικά με τον πληθυσμό της η Ξάνθη έχει τα περισσότερα εργαστήρια και ζαχαροπλαστεία. Όλος αυτός ο «όγκος» δουλειάς, δεν καταναλώνεται μόνο μέσα στην πόλη ή στον νομό. Φεύγει και έξω.