«Η επιδότηση στα καύσιμα αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ.» σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξη που παραχώρησε.
Αναφορικά με το Fuel Pass 2, ο ΥΠΟΙΚ είπε: «Την άσκηση για τα καύσιμα την κάναμε με βάση τον δημοσιονομικό χώρο που είχαμε. Αξιοποιήσαμε τον δημοσιονομικό χώρο για να βοηθήσουμε τους πολίτες στα καύσιμα. Πριν λίγο καιρό η βοήθεια ήταν στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο. Ήρθαμε και πήραμε μια πιο γενναία πρωτοβουλία, στην ίδια λογική με την προηγούμενη παρέμβασή μας στα καύσιμα, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια και με αυξημένη επιδότηση. Καλύπτουμε 3,1 εκατ. αυτοκίνητα από τα 3,5 εκατ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Αυξάνουμε την επιδότηση με τη χρήση κάρτας από τα 55 ευρώ που ήταν στα νησιά, στα 100, και στην ηπειρωτική Ελλάδα από τα 45 στα 80. Αυτή η επιδότηση είναι 44 λεπτά στο λίτρο, ή αλλιώς 80 ευρώ στα 180 λίτρα. Αυτό αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ. Αυτές ήταν οι δυνατότητες. Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στα καύσιμα είναι περίπου 320 εκατ. ευρώ».
«Υπάρχει πολύ μεγαλύτερο δημοσιονομικό κόστος για παρέμβαση στην αντλία στη βενζίνη, που δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή τη στιγμή από τον κρατικό προϋπολογισμό», εξήγησε ο ίδιος.
«Η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 θα ανοίξει στο τέλος Ιουλίου»
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2, είπε ότι αυτό θα γίνει στο τέλος του Ιούλη: «Τα χρήματα αυτά επιδιώκουμε να τα πάρει ο κόσμος τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου. Το ίδιο κομμάτι της κοινωνίας θα βοηθηθεί αρχές Ιουλίου με την παροχή του 60% αναδρομικά του ρεύματος».
«Έχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο»
Σχετικά με το αν η επιδότηση στα καύσιμα θα επεκταθεί και μετά το πέρας του τριμήνου, ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο για να πιάσουμε αυτά που έχουμε υπολογίσει στον Προϋπολογισμό. Το πακέτο μέτρο μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι 8,5 δισ. ευρώ. Οι παρεμβάσεις στα καύσιμα είναι περίπου 600 εκατ. Τα 6 εκατ. ευρώ είναι παρεμβάσεις στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο. Εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί χώρος και αυτός θα αποδοθεί στην κοινωνία».
«Σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή»
Απαντώντας στη φημολογία για την ύπαρξη επιταγής ακρίβειας, ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε: «Σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή. Αύριο ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για την επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, στην εστίαση, στους κινηματογράφους και στα γυμναστήρια μέχρι το τέλος του έτους. Έχουμε την κατάργηση για την εισφορά αλληλεγγύης για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Θέλει μεγάλη προσοχή και διορατικότητα στο πώς εξαντλείται ένας δημοσιονομικός χώρος. Μελλοντικά εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για παρεμβάσεις, το ποιες θα είναι θα εξαρτηθεί από τη συγκυρία».
Τέλος, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, τονίζοντας τα εξής: ««Λειτουργούμε με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει, που είναι τετραετίας. Ο πρωθυπουργός είπε όσα λέει πάντα. Είπε ότι η προεκλογική περίοδος δεν πρέπει να έχει ένταση και μακρά διάρκεια, ώστε η χώρα να συνεχίσει την καλή πορεία που έχει».