Τέσσερα χρόνια «χαμένα»– Άγονος και ο διαγωνισμός για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης
Σ. Μελισσόπουλος: «Η Δημοτική Αρχή κατόρθωσε να δημιουργήσει κυκλοφοριακό αλαλούμ και έρχεται στο… 89ο λεπτό να το διορθώσει»
Δημοτικό πάρκινγκ και ελεγχόμενη στάθμευση. Δυο «αγκάθια» για τον Δήμο Ξάνθης, καθώς αφενός και τα δύο θα μπορούσαν να επιλύσουν το «μπάχαλο» που δημιουργείται επί πολλά έτη και αφετέρου θα έδιναν έσοδα στον Δήμο που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αλλού.
Ωστόσο ο «πρότυπος» στα περισσότερα ζητήματα δήμος, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να δείξει ενδιαφέρον για τους δημότες και την ποιότητα ζωής τους, προχώρησε λίγους μήνες πριν τις εκλογές σε έναν «επαναληπτικό συνοπτικό διαγωνισμό «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ» ο οποίος ωστόσο κρίθηκε «άγονος». Κάτι που εγκρίθηκε και από την τελευταία Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ξάνθης, που ομόφωνα αποφάσισε να τον επαναπροκηρύξει, αλλά αυτή την φορά με διαφορετικούς όρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αφορμή για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, δεν ήταν μόνον η συζήτηση του θέματος της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Οικονομική Επιτροπή, αλλά και τα κατά καιρούς παράπονα δημοτών για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» ο Υποψήφιος Δήμαρχος Ξάνθης κ. Σάββας Μελισσόπουλος, σχολιάζοντας την παρούσα κατάσταση και στηλιτεύοντας την αδιαφορία της νυν Δημοτικής Αρχής για ένα ζήτημα που άπτεται της ποιότητας ζωής των πολιτών.
«Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΛΑΛΟΥΜ»
Ειδικότερα ο ίδιος ανέφερε επακριβώς ότι «αυτή η δημοτική αρχή για το κυκλοφοριακό θέμα αλλά και για το θέμα της στάθμευσης συνδυαζόμενο με την έλλειψη πάρκινγκ και την μη λειτουργία του υπόγειου πάρκινγκ, έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα αλαλούμ μέσα στην πόλη. Ένα κυκλοφοριακό αλαλούμ, το οποίο έχει να κάνει με τους επισκέπτες αυτής της πόλης, τους δημότες και γενικά με την κίνηση. Κάτι που αντανακλά και στον τουρισμό αλλά και στην προσβασιμότητα των ίδιων των Ξανθιωτών. Προχθές συγκεκριμένα, ήρθαν κάποια εκδρομικά λεωφορεία στην πόλη και δεν υπήρχε ένας χώρος για να μπορούν να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν τους τουρίστες. Υπάρχουν όλα αυτά τα συστήματα της ελεγχόμενης στάθμευσης, που πραγματικά έμειναν ανενεργά. Υπήρχε το ζήτημα της κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας, για την οποία ο δήμος δεν είχε τα απαραίτητα άτομα και δεν δήλωσε ότι θέλει να έχει μια τέτοια υπηρεσία την στιγμή που άλλοι δήμοι της Ελλάδος, το έχουν πετύχει. Γενικά δεν υπήρχε κανένας προγραμματισμός σε τίποτα. Υπήρξε επίσης η δημιουργία ενός πάρκινγκ στο «Αμοιρίδειο», που και αυτό δεν προχώρησε και έχει μείνει μισοκτισμένο».
«ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΖΗΤΗΜΑ, ΤΟ ΕΦΕΡΑΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ…ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ»
«Η επόμενη Δημοτική Αρχή, που πιστεύουμε ότι θα είμαστε εμείς έχει πολύ δουλειά επάνω σε αυτόν τον τομέα. Επίσης, το γεγονός ότι στην τελευταία Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ξάνθης, δηλαδή πριν ο διαιτητής «σφυρίξει» την λήξη του αγώνα, έφεραν ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση, δείχνει την προχειρότητα και την αποσπασματικότητα με την οποία αυτή η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει όλα τα σοβαρά ζητήματα της πόλης. Το «τελευταία στιγμή» προδίδει και τον πανικό τους και την «τρικυμία» τους» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «η πόλη μας θα πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σε δύο ζητήματα. Το ένα είναι η κυκλοφοριακή μελέτη, την οποία «παραγγείλαμε» και δεν έχει επικαιροποιηθεί, η οποία έχει πολύ σημαντικά ζητήματα και μέσα από αυτά μπορούν να βγουν σπουδαίες προτάσεις για την πόλη και το μέλλον. Το άλλο ζήτημα είναι η έλλειψη μελετών και η έλλειψη ωριμότητας μελετών που ουσιαστικά ακύρωσε ένα πολύ μεγάλο έργο. Αυτό της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, το οποίο δεν το πήραμε εμείς, αλλά άλλοι, με αναπλάσεις χώρων, δρόμων και περιοχών της πόλης, που θα έδιναν άλλη αίγλη σε αυτήν την πόλη. Από όλα τα παραπάνω φαίνεται η ελλειμματική δυνατότητα του δήμου να αντιμετωπίσει στοιχειώδη ζητήματα της πόλης, τα οποία αφορούν και το παρόν και το μέλλον και ουσιαστικά έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής των πολιτών, που σήμερα δεν υπάρχει».
«ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟ…ΚΑΚΟ»
Σε ο,τι αφορά τα χρήματα που χάνονται ο κ. Μελισσόπουλος σημείωσε ότι «πρώτα από όλα χάνεται η ευταξία στην πόλη. Χάνεται και το να έχει πόρους η πόλη μας τόσο από την ελεγχόμενη στάθμευση όσο και από το υπόγειο πάργκινγκ, που το έδωσαν κακήν κακώς, χωρίς να έχει τα απαραίτητα πιστοποιητικά ώστε να λειτουργήσει νόμιμα. Χάθηκαν λοιπόν και πόροι που ουσιαστικά θα ήταν ανταποδοτικοί στην κοινωνία. Με αυτούς θα μπορούσαν να γίνουν έργα και να υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε να βελτιωθεί η ζωή και η καθημερινότητα όλων μας. Το κακό που γίνεται με την ανυπαρξία έργων και ενεργειών είναι πολύ μεγάλο και φαίνεται και στο μέλλον (στις επόμενες γενιές) και είναι και ποιοτικό και οικονομικό. Αντίπαλοί μας, δεν είναι οι άνθρωποι που δημιούργησαν αυτό το αλαλούμ, αλλά τα προβλήματα της πόλης, για τα οποία εμείς από την επόμενη ημέρα θα σκύψουμε σε αυτά, συνεργαζόμενοι με όλους τους ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν. Οι άνθρωποι της Ξάνθης μπορούν να δουλεύουν συλλογικά, οι αυτοδιοικητικοί της πόλης το ίδιο. Προσβλέπουμε σε ένα άλλο αυτοδιοικητικό «μοντέλο» για την επίλυση αυτών των σοβαρών προβλημάτων».